MatsBuer Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 "Hvordan finansierer dere bilene deres?"Det har du ingenting med! Finnes få ting som er mer irriterende enn venner og bekjente som spør om hvor mye det og det kostet, hvordan man fikk råd til å kjøpe ditt og datt osvosv... Var ikke meningen og være frekk, men du trenger verken lese eller svare på dette innleget for det er jo frivillig om man vil snakke om sine egne penger og hva man gjør med dem.
MatsBuer Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Trur vi skal stenge denne tråden for det finnes en lignende av denne fra før av.
Z1 Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 "Hvordan finansierer dere bilene deres?"Det har du ingenting med! Finnes få ting som er mer irriterende enn venner og bekjente som spør om hvor mye det og det kostet, hvordan man fikk råd til å kjøpe ditt og datt osvosv... HEHE Helt riktig
morteym Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Skal vi se, laget denne tråden i en beruset tilstand. Skal prøve og omformulere den litt(noen deler må man regne med at ryker og har blitt byttet) Til Breitbau, Eirik L, Haug 523 og morteym. Jeg er fullt klar over at andre deler er bedre enn de originale, men poenget var om vanlig mannen i gata som ikke har snøring på bil ikke skjønner det. For han tenker at han skal kjøpe BMW og han vil ha en BMW som virker og ikke er tuklet med. I hans øyne da så vil jo bilen være mindre verdt for han har alldri hørt om KW, Brembo og powerflex. For han ville ha en BMW som var original. Personlig mener jeg at deler fra anerkjente leverandører som har bevist gang på gang at du øker ytelsen og kvaliteten på din egen bil ved bruk av deres deler er en oppgradering, Men jeg mener også at bilen er ikke verdt ei krone mere fordi en har verdt på japantuning og montert mr. lee bodykit for 20 laken som ikke var laget for bilen. Jeg synes da bilen er verdt mindre. Men hadde dette bodykittet ikke blitt produsert som et universal kit, men for en eksakt model og det så bra ut og jeg også likte det i mine egne øyne så ville jeg kansje vert keen på et sånt kit, men jeg jeg hadde ikke avartert bilen min på finn.no for 30 000 mer enn jeg ga for bilen og påstått at den var verdt mer på grunn av plastikken. Poeng 1: Jeg mener uoriginal plastikk ikke øker bilens verdi. Poeng 2: Vanlig mannen i gata har ikke hørt om AP Racing, K&N osv. Og da vil jeg tru at i hans øyne er bilen verdt mindre for han vil ha original bmw. Som sagt så gjelder det å gjøre de rette tingene. Du må jo skille mellom oppgradering og "nedgradering" her. Å investere KW til 15k er oppgradering. Å slenge 20k i japsestyling er ikke det. Denne mannen som er ute etter en helt orginal BMW tror jeg ikke utgjør hele kjøpegruppen. Det er forskjell på oppgradert og "tuklet med" også. Personlig ville jeg ikke hatt en bil som har hatt K&N-filter. Det føler jeg er "tukling" som er negativt for motoren.
Simpel Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Når jeg kjøpte BMW, fikk jeg høre "jaja, tydelig at du har begynt i nordsjøen og tjener bra ja". For en 10 år gammel bil. Mener nå at å kjøpe bil til 65000 ikke akkurat er noen utskeielse. For å svare trådstarter, jeg lånte endel av kjøpesummen og betaler avdrag. 1 år til, og bilen er min, bare min. Hirr hirr Kjøper deler og utstyr kontant.
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Men hvis du ønsker å blande inn vanlige mannen i gata må vi også se litt på kundegruppene til de aktuelle bilene.. Det er svært få ganger en mann oppe i årene monterer ett Kwv3 på sin splitter nye 320.. Det er derimot svært ofte at denne mannen, eller eier etter som heller ikke monterer Kwv3 på bilen, selger bilen til en yngre ungdom, som deretter velger å montere Kwv3.. Og det er da veldig veldig sjelden at denne yngre ungdommen som har montert Kwv3, selger bilen videre til "mannen i gata".. "Mannen i gata" kjøper seg heller en nyere bil, og i dette tilfellet er det ikke uoriginale oppgraderinger på bilen som er interessante. Det er alder, funksjonalitet og behov.. Sjansen for at "mannen i gata" ønsker å kjøpe bil av en ungdom generelt, med eller uten uorginale oppgraderinger er svært liten, og da er jo den diskusjonen allerede lagt død. Det måtte i såfall være i de tilfeller du beskriver, der Mr. Hansen skal kjøpe bursdagsgave til sin sønn på 18 år.. Forøvrig er dette også en sjelden problemstilling i disse tilfeller, som regel er sønnen med og bestemmer selv hvilken bil han vil ha..
Kentan-racing.com Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 jobb jobb jobb og atter jobb.. har faste utgifter på 19000 i mnd så resterende 12 går stort sett allti rett i bil!
MatsBuer Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Men hvis du ønsker å blande inn vanlige mannen i gata må vi også se litt på kundegruppene til de aktuelle bilene..Det er svært få ganger en mann oppe i årene monterer ett Kwv3 på sin splitter nye 320.. Det er derimot svært ofte at denne mannen, eller eier etter som heller ikke monterer Kwv3 på bilen, selger bilen til en yngre ungdom, som deretter velger å montere Kwv3.. Og det er da veldig veldig sjelden at denne yngre ungdommen som har montert Kwv3, selger bilen videre til "mannen i gata".. "Mannen i gata" kjøper seg heller en nyere bil, og i dette tilfellet er det ikke uoriginale oppgraderinger på bilen som er interessante. Det er alder, funksjonalitet og behov.. Sjansen for at "mannen i gata" ønsker å kjøpe bil av en ungdom generelt, med eller uten uorginale oppgraderinger er svært liten, og da er jo den diskusjonen allerede lagt død. Det måtte i såfall være i de tilfeller du beskriver, der Mr. Hansen skal kjøpe bursdagsgave til sin sønn på 18 år.. Forøvrig er dette også en sjelden problemstilling i disse tilfeller, som regel er sønnen med og bestemmer selv hvilken bil han vil ha.. Du traff spikeren rett på hodet. Du har ett veldig godt poeng og når du sier det på den måten så får jeg faktisk ikke så vondt i magen når jeg skal kjøpe meg senkesett. For som du sier så er sikkert ikke neste mann som kjøper min bil er 60 år og stinn av gryn han er nok heller 18 år og full av gjeld og setter sikkert da pris på at jeg allerede har kostet på bilen et senkesett.
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Forøvrig må jeg bare si at når du reformulerer innlegget ditt, så er det absolutt ikke så gæli Og du har helt rett.. Neste mann som kjøper bilen din kommer nok til å være ENDA mer interessert i diverse oppgraderinger han får med på kjøpet.. jeg tror, at dersom du koster på en bil en betydelig mengde penger 20-30 000, og deretter legger den i en bitteliten prisklasse over andre originale, så vil du allikvel få solgt bilen lettere.. Tenk deg om jeg hadde lagt bilen min til 60 000.. Hadde den ikke blitt solgt på under 14 dager da tror jeg ingen andre hadde fått solgt heller
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Jeg tror nok ikke man kan regne med å få igjen det man har lagt inn i en f.eks oppstylet 3 serie fra 90-tallet. Selv om man har påkostet den enorme summer så er det likevel en gammel bil. Man kan derimot få noen kr mer enn en vanlig 3-serie men ikke i nærheten av det man har lagt ut for den. Men det regner jeg med man skjønner før man begynner å påkoste bilen sin masse kr...
Simpel Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Nå er vel bil det dårligste investeringsobjektet som finnes. Er vel ingen som koster på bilene bare for å øke salgsverdien?
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Nå er vel bil det dårligste investeringsobjektet som finnes. Er vel ingen som koster på bilene bare for å øke salgsverdien? Håper ikke det nei Da tror jeg de går på en smell
RR Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Panter flasker og prioriterer riktig sorg og elendighet er det du er garantert, i livet glede og rikdom må du skaffe deg selv....livet er for kort til å kjøre kjedlige biler
M3cabriolet Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 dette må da være en ufattelig unyttig tråd? hvordan jeg finansierer bilene mine er vel i utgangspunktet min sak. men for å svare på dette spørsmålet da, så har jeg pr i dag ikke lån på bil, men jeg har biler til en reell total salgsverdi til rundt 1 mill. jeg kjøpte min første e30 når jeg var student og betalte denne cash. men jeg tok opp lån når jeg begynte å jobbe. byttet ut bilen med en noe dyrere og økte lånet noe, gjorde dette et par ganger ettersom jeg økte inntektene. pr i dag er lån nedbetalt, og bilene står godt i garasjen. nå bruker jeg pengene til det jeg har lyst til! jeg har aldri lånt penger for å kjøpe stæsj til bilene, dette er betalt av oppsparte penger, men jeg har lånt penger til å kjøpe bil. men for å komme inn på diskusjonen om å koste på bilen sin; Selvfølgelig er det ingen som setter på fangere og senkesett for å tjene penger på bilen. det er jo godt kjent at om du kjøper deler for 300.000,- for å bygge en værstingbil av en som i utgangspunktet koster 70.000,- så får du aldri solgt denne for 400.000! MEN, de fleste med litt over snittet bilinteresse vil personalisere bilen sin, enten dette kun gjelder et effektanlegg, felger, eller komplett bodykit. dette blir vel helst gjort for å ha en bil som er etter din egen smak. alle har sin smak, og derfor er det også mange som mener at en original BMW er best! men det er helt greit at disse synes det. men det er heller ikke disse som kjøper en bil som er stylet og senket. det er andre som liker bilen senket, avtivet og stylet, og disse vil veldig gjerne betale 20 laken ekstra for å få en bil som er ferdig bygget, fremfor å kjøpe en original bil og koste på den 80.000 for å få samme look'en. see my point? det værste jeg hører er de som mener at dersom ikke bilen er helt original så er du heller ikke entusiast! dette har ingen sammenheng what so ever! om bilen er verdt mer eller mindre er en diskusjon som ikk er vits å starte på en gang, for det eneste det kommer an på er hva kjøper er på utkikk etter! trådstarter her ville helt sikkert mye heller kjøpt seg en kliss original 325i coupe, uten noe dill, muligens med unntak av original m-optic mens jeg ville gjerne kjøpt en med KW V3, 19" felger, og riegerfangere. men dette er min smak! jeg synes egentlig at Original BMW ser litt kjedelig ut, med unntak av enkelte modeller som e30 m3 osv offcourse. men selv på disse kunne jeg tenkt meg å sette på noe større hjul o.l. men de aller fleste synes jeg at noen oppgraderinger er helt nydelig på. men det er mulig å gå for langt også. husk at bilfabrikanten alltid må kompromisse mellom kvalitet, pris, komfort og sportslighet. dermed vil det alltid være rom for å oppgradere ihht til sine ønsker. jeg har kjørt det meste av bil (jobber med biler) og jeg liker mye bedre å kjøre biler som er senket og avtivet enn originale biler. men som sagt dette er meg, og min mening. bare på denne tråden her er jeg sikker på at det er like mange forskjellige meninger og smaker som det er innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå