Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det går ikke. Du får ikke godkjent ombyginger fra firer til sekser på grunn av vekt...

Men karosseriet er da det samme, om man bytter til 320 hjulopheng, bremser osv. Går ikke det an å få godkjent? Blir jo en 320 da ??

Skrevet

Du retter det logiske faktum til feil personer..

Det er BT som burde forstå det.. Men problemet er at din bil er registrert med en lavere tillatt akselvekt og totalvekt enn biler med sekser, og dette er ikke noe BT kan/vil forandre på med mindre du har papirer fra merkeleverandør.. Og BMW leverer ikke ut papirer lengre..

Det er for å gjøre det vanskelig for deg.. Unnskyld, jeg mente umulig..

Sorry mac..

Skrevet
Det går ikke. Du får ikke godkjent ombyginger fra firer til sekser på grunn av vekt...

Men karosseriet er da det samme, om man bytter til 320 hjulopheng, bremser osv. Går ikke det an å få godkjent? Blir jo en 320 da ??

Om karroseriet er likt eller ikke spiller ingen rolle lenger, det er vekta i vognkortet som gjelder. En sekser øker vekta for mye til at du får det godkjent...

Skrevet

Kontakt BT og hør.

En kammerat av meg fikk nylig godkjenning fra 316 til 325..., etter de nye reglene kom...

Skrevet

For noen år siden var det iallefall ingen problemer med å få 318is godkjent ombygd til m3 3l/3,2l da det var det samme karrosset. Finns garantert papirer på det.

Skrevet
For noen år siden var det iallefall ingen problemer med å få 318is godkjent ombygd til m3 3l/3,2l da det var det samme karrosset. Finns garantert papirer på det.

Om noen skulle ha mere info om dette så setter jeg stor pris på hjelp:) Er uansett intr i papirer på dette.

Skrevet
For noen år siden var det iallefall ingen problemer med å få 318is godkjent ombygd til m3 3l/3,2l da det var det samme karrosset. Finns garantert papirer på det.

Jepp, var ingen problemer i fjor heller det. Som nevnt tidligere i tråden så er det totalt likegyldig hva man fikk til i fjor, da det er nye regler som setter begrensninger i år...

Skrevet

Det er helt likegyldig hva andre har fått til før, for du må ifølge reglene ha papirer fra merkefabrikant på at den AKTUELLE bil, kan godkjennes med vektendringer..

Prøv! Men ikke gjør noe før du har fått tillatelse.. Vi sier ikke det her for å være kjip. Vi sier det fordi dette er DET som er korrekt..

Skrevet

Takker for svar folkens:) Skal ta kontakt med biltilsynet å høre hvordan dette er. Skal også kontakte BMW å høre med dem.

Men over til noe annet, Om jeg monterer turbo på Is`n, kan jeg få bilen godkjent med det?

For dere som kan dette så er dette sikkert idiotiske spørsmål, men når man ikke vet, så må man nesten bare spørre. Er det ikke det som er mye vitsen med Forum da? hehe

Skrevet

nei herregud, bare fyr i vei..

Det er jo mulig å få det til, for noen BT er ikke helt oppdaterte og DER kan man skyte gullfuglen.. :D Men bare ikke foreta deg noe før du får det skriftlig.. IKKE muntlig, da skyter de deg i ræva senere, skriftlig er det eneste som betyr noe..

Turbo er vanskelig for det må foreligge avgass måling og at bremser og drivverk tåler det o.l. Jeg ville anbefalt å tatt en telefon til ss-performance om en mulig enhets godkjenning hos tuv i tyskland.. eller at du snakker med a-dekk på forumet her.. Han er stødig innenfor turbo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...