Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da har jeg gjort en del på bimmern, forsterket demperfeste

DSC02012.jpg

montert en mindre turbo, måtte prøve eksoshuset fra den andre turboen og den passet på denne!! ble ganske mye klaring fra vifte til hus men jeg tror den vil lade, hvist ikke så kjøper jeg det minste v-band huset til precision, phu da slipper jeg og lage ny downpipe!!

DSC02015.jpg

blokkerte luftfilteruttakene og satte en slange i mellom catchtank og turbo.

DSC02013.jpg

det som må gjøres for og prøve og godkjenne er å dempe lyden enda mere, laget en rørbit som larsen sa men det ble ikke nok så må prøve en annen sort lyddemper og få i dekk/felger men da er jeg i mål tror jeg...

Skrevet

da har jeg fått dempet lyden nok tror jeg.... flyttet den gamle demperen midt under bilen og fikk i en ny sluttdemper fra svendsen eksos.

DSC02020.jpg

DSC02021.jpg

byttet førersete da det gamle var veldig løs/sliten. fikk i setene fra koed, har vært i cab, passasjersetet er kollisjonskadet så jeg må flytte over trekket til det som står i bilen. liker tverrgående sømmer bedre.

DSC02024.jpg

DSC02025.jpg

har også bestilt billig felgsett, er ikke så pene men de duger til godkjenning.

Skrevet

da har jeg fått på nye dekk og felger men disse billig dekka er litt ballong så nå stikker dekksiden litt utenom hjulbuen fram og det vil ikke biltilsynet godta, og det er jeg sikker på da han fløy bananas når han så fjallasporten :evil: hva er egentlig kravet når det gjelder slikt? jeg trodde at dekkbanen ikke skulle stikke ut og at det da er ok??

DSC02037.jpg

Skrevet

La meg si det slik, Jeg fikk godkjent en golf med feil inpress, for liten rulle omkrets, masse dekkstrekk så både dekk og felg var utenfor, fikk til kommentar at "du har jo plass til mer dekk bak, det er jo klaring til skjermen" Men dette er noen år siden nå.

Siden han du har kontakt med har hengt seg opp i dekk så er det nok best å spør han om regelverket (eller i hans tilfelle tolkningen og praktiseringe av regelverket)

Ellers syns eg det er kult at du legger såpass i det for å få lovlig bil, angrer ikke på det etterpå :twisted:

Skrevet

Den sveisen på demper forsterkningen din, burde du fikse så de ikke se det er sveisa noe der.

Sånt liker BT gutta ikke noe særlig.

Skrevet

det var han i fra biltilsynet som sa jeg skulle sveise braketten i mot brua så det godkjenner han.

jeg måtte skrue fast braketten i orginal hullet og i det nye festet og sveise det fast i brua sa han.

ja jeg legger en del i det for og få den godkjent! blir morro når alt blir skrevet inn i vognkortet!

har bestillt meg en hjulbuevals nå :evil: !!

skal på eukontroll,firehjulskontroll og lysjustering etter helga.

har også bestillt time for bremsing på bjørnstad!

Skrevet
det var han i fra biltilsynet som sa jeg skulle sveise braketten i mot brua så det godkjenner han.

jeg måtte skrue fast braketten i orginal hullet og i det nye festet og sveise det fast i brua sa han.

ja jeg legger en del i det for og få den godkjent! blir morro når alt blir skrevet inn i vognkortet!

har bestillt meg en hjulbuevals nå :evil: !!

skal på eukontroll,firehjulskontroll og lysjustering etter helga.

har også bestillt time for bremsing på bjørnstad!

Jeg har framskjermer til deg, ferdig valsa :)

Utenom det holder jeg faktisk på med nesten akkurat det samme som du gjør. Skal godkjenne min på Hartge H35-24 grunnlaget forhåpentligvis neste uke. Og mangler/sliter med mye av det samme som deg. Må finne nye felger, 4 hjulskontroll, lysjustering, eu-kontroll, ordne belter og ordne eksos støy.

På bremsinga enda jeg opp med 275hk og 335nm på "godkjennings reimhjulet". Ble "lite" effekt pga. nm grensa. Men uansett, godkjent med kompressor(for min del) er bra uansett :D Skal følge med her, spennende!

Skrevet

jeg har valset hjulbuene fram nå så det er for seint.

ok, må du også følge eksakte spek på dekk/felg som hartge hadde?

ja det blir lite hester i forhold til nm men det har ikke noe og si da det blir godkjent. er spent på hva talla blir på min.

Skrevet

nei, må ikke ha noen spesifikke felger for selve godkjenningen. Men de godtar jo ikke hva som helst der oppe på generelt grunnlag heller. Felgene som jeg bruker til vanlig er 10" bak og 8,5" foran så dem godtar ikke de pga. forskjellig bredde bak/foran. Men nå har jeg fått lånt meg noen 17x7,5 som skal være innenfor krav på E30 :)

når har du time for bremsing da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...