Solås Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Hei. Kjørt med bmw'en så merka jeg varmeapparatet ikke virka lenger, blåste bare kald luft. Så var det jo pga toppakinga hadde rykt for varmen i bilen går jo på vannet til kjølinga på motoren. Vertfall så røyk topp pakninga, usikker på om toppen er gåen men den er vell vertfall sansynligvis skeiv? Tenkte å sende den inn på Mandal maskinering og få di til å måle den evt planslipe den. Men hvis toppen er helt gåen hvor kan jeg skaffe ny? Lurt å kjøpe brukt ? Evt bare kjøpe helt ny motor? Har du noen erfaring eller tips angående det problemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Har vert borti det ja.. har hatt bmw som har blitt varm kjørt og derme har toppen vridd seg.. Kan jo være du bare kan plane den og skifte toppakningen og alt er i orden Du kan jo kjøbe nyoverhalte topper på ebay eller høre med folk her på forumet Hvilken motor er det dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Ok Det er en 320 E36. M50 blir det vell ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 ja blir det er jo bare til og få sjekka den.. trykktesta den og i tilfelle den er iorden så planslipe den og montere med ny pakning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 offa:S jeg som nettopp gidde vekk en m50b20 motor som var god som gull.. men går nokk bra det GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Hvordan trykkteste? Hvis jeg plansliper den blir den jo rett og med ny pakning skulle en tro det blir tett og tåler trykket ? Men et spørsmål, hvis jeg sliper toppen litt må jeg ha tykkere pakkning eller bare fyre på med en orginal en ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Har komplett motor liggende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 M50 ? Km? Hvordan stand er den i ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 M50b20 kjørt 300000 og løfterne tikker litt ved kald motor. Har skifta olje regelmessig. (Ny Castrol på den nå) Har også chip hvis du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Bare sånn for hendelsesforløpet sin skyld.. Bilen kokte ikke sant? Åssen ser oljen ut? Ryker det mye? Åssen står det til med vann i ekspansjonstanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Bilen kokte ja, men det kokte ikke heller for helte etterhvert på vann forsiktig og da "kokte" da også. Så det "kokinga" kom fra at topppakininga er gåen pga kompesjonen som lekker ut. Men olja er fin å det ryker ikke av bilen så er ikke kommet vann i sylinderen eller i motoren. Vannet i ekspansjonstaken bobler og bobler pga rykt topppakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Du må levere topen til et maskineri verksted som holder på med topper og har utstyr til og trykkteste og planslipe topper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Bilen kokte ja, men det kokte ikke heller for helte etterhvert på vann forsiktig og da "kokte" da også. Så det "kokinga" kom fra at topppakininga er gåen pga kompesjonen som lekker ut. Men olja er fin å det ryker ikke av bilen så er ikke kommet vann i sylinderen eller i motoren. Vannet i ekspansjonstaken bobler og bobler pga rykt topppakning. Og med det her mener du at det bobler selv om motoren er kald ikke sant? Men hvordan mener du det det bare kan lekke en vei? Altså, når stempelet drar luft inn i motoren vil den fylle sylinderen med litt kjølevæske, er jo derfor det ryker når pakningen er gått hvis det først er kompresjon som legger ut i kjølesystemet, så vil det også lekke vann inn i sylinderen.. Skjønner du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Jepp Men noen som vet hvor jeg kan få kjøpt topp pakning ? Og hvor mye det ca koster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solås Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Ja motoren bobler selv når den er kald. Jo, skjønner det. Men den ryker ikke og olja ser fin ut men bobler selv om den er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå