Gå til innhold

Topp-pakning ?


Solås
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjørt med bmw'en så merka jeg varmeapparatet ikke virka lenger, blåste bare kald luft.

Så var det jo pga toppakinga hadde rykt for varmen i bilen går jo på vannet til kjølinga på motoren.

Vertfall så røyk topp pakninga, usikker på om toppen er gåen men den er vell vertfall sansynligvis skeiv?

Tenkte å sende den inn på Mandal maskinering og få di til å måle den evt planslipe den.

Men hvis toppen er helt gåen hvor kan jeg skaffe ny? Lurt å kjøpe brukt ?

Evt bare kjøpe helt ny motor?

Har du noen erfaring eller tips angående det problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har vert borti det ja.. har hatt bmw som har blitt varm kjørt og derme har toppen vridd seg..

Kan jo være du bare kan plane den og skifte toppakningen og alt er i orden :)

Du kan jo kjøbe nyoverhalte topper på ebay eller høre med folk her på forumet :)

Hvilken motor er det dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trykkteste? Hvis jeg plansliper den blir den jo rett og med ny pakning skulle en tro det blir tett og tåler trykket ?

Men et spørsmål, hvis jeg sliper toppen litt må jeg ha tykkere pakkning eller bare fyre på med en orginal en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kokte ja, men det kokte ikke heller for helte etterhvert på vann forsiktig og da "kokte" da også. Så det "kokinga" kom fra at topppakininga er gåen pga kompesjonen som lekker ut. Men olja er fin å det ryker ikke av bilen så er ikke kommet vann i sylinderen eller i motoren.

Vannet i ekspansjonstaken bobler og bobler pga rykt topppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kokte ja, men det kokte ikke heller for helte etterhvert på vann forsiktig og da "kokte" da også. Så det "kokinga" kom fra at topppakininga er gåen pga kompesjonen som lekker ut. Men olja er fin å det ryker ikke av bilen så er ikke kommet vann i sylinderen eller i motoren.

Vannet i ekspansjonstaken bobler og bobler pga rykt topppakning.

Og med det her mener du at det bobler selv om motoren er kald ikke sant?

Men hvordan mener du det det bare kan lekke en vei? Altså, når stempelet drar luft inn i motoren vil den fylle sylinderen med litt

kjølevæske, er jo derfor det ryker når pakningen er gått ;) hvis det først er kompresjon som legger ut i kjølesystemet, så vil det også lekke vann inn i sylinderen.. Skjønner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...