Gå til innhold

318i starter ikke: fikset :-D

fazerfreak
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan.. Haster litt da eg har håp om å få den klar til gatebil i mai :(

Bilen er 318i M40 92

Eg trenger tips:

Eg har/skulle flytte gjernen vekk fra plassen sin pga kommende turbo varme.. det var hvertfall tanken.. flytta litt rundt på hjernen + at batteriet er flytta bak i bilen.. (50cm2 kabel fram)

IMG_0285.JPG

koblet på jording og pluss ved sikkringsboksen( det som var med batteriet):

IMG_0283.JPG

Problemet er no at bilen ikke vil starte, mangler gnist + at vi ikke hører bensinpuppen..

så..:

1.Har eg ødelagt hjernen?

2. finnes det noen form for sikkring/rele som kan koble ut gnist / bensin pumpa ??

3. andre ting..

Strøm har bilen, da vi har testa med ekstra batteri fremme, det er spenning på coilen (blir varm) Fast spenning???

må legge til at eg stripset opp en del kabler inni kupeen ettersom et intr. er tatt ut.. noen rele eller noe der inne som kan tulle det til..

noen som har en slike billig som virker ligende :

IMG_0282.JPG

alle tips mottas med takk :( :( :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk hjelpe..

Om det er slik at hjernen er svidd, så lukter det bra svidd elektronikk av den.. ;)

Inn med hjernen, og på med minuspolen.. Er alltid minuspolen som skal av batteriet.. Og alltid den som skal kobles til tilslutt på batteriet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kommer to plusser fra bat. En til starter/dynamo og en til motorstyring. Sitter en bladsikring under en krympestrømpe på den tynne, den som går til motorstyringen. Har du fått kobla plussen til motorstyringa til jord ryker den. Er ihvertfall en slik om batteriet sitter bak. Har du drivi å kobla med batteriet koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...