fazerfreak Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Heisan.. Haster litt da eg har håp om å få den klar til gatebil i mai Bilen er 318i M40 92 Eg trenger tips: Eg har/skulle flytte gjernen vekk fra plassen sin pga kommende turbo varme.. det var hvertfall tanken.. flytta litt rundt på hjernen + at batteriet er flytta bak i bilen.. (50cm2 kabel fram) koblet på jording og pluss ved sikkringsboksen( det som var med batteriet): Problemet er no at bilen ikke vil starte, mangler gnist + at vi ikke hører bensinpuppen.. så..: 1.Har eg ødelagt hjernen? 2. finnes det noen form for sikkring/rele som kan koble ut gnist / bensin pumpa ?? 3. andre ting.. Strøm har bilen, da vi har testa med ekstra batteri fremme, det er spenning på coilen (blir varm) Fast spenning??? må legge til at eg stripset opp en del kabler inni kupeen ettersom et intr. er tatt ut.. noen rele eller noe der inne som kan tulle det til.. noen som har en slike billig som virker ligende : alle tips mottas med takk :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Prøv å ta av jording i 30 min bare sån i første omgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 for å nullstille hjenen ?? hjernen er plugget ut i dag, og + polen er av. Skulle kanskje ha sagt til at hjernen vart avkoblet da den vart tatt ut.. batteri vart koblet vekk først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 Det kan faktisk hjelpe.. Om det er slik at hjernen er svidd, så lukter det bra svidd elektronikk av den.. Inn med hjernen, og på med minuspolen.. Er alltid minuspolen som skal av batteriet.. Og alltid den som skal kobles til tilslutt på batteriet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 ok.. nedom og koble fra minusen ogso da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Share Skrevet Mars 22, 2009 jepp.. Altså, det er en billig og grei måte å sjekke det på.. Har selv vært borti å måtte av med negativen en halv time.. Og da fyra den igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2009 var ikke hjelp i dette , noen andre tips ?? rele eller lignende som kan gjøre dette ?? eg har ikke funnet noe løse kabler eller brudd i kabler.. noen som har en hjerne som kan lånes/ kjøpes billigt ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2009 etter mye lesing rundt omkring så får eg sjekke veivsensoren, kankje pluggen har løsna.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Heisan.. Har feilsøkt i flere timer no, men start får eg ikke: feil er fortsatt at bensinpumpe ikke går og ingen gnist, Men Coil blir varm når en kinner en stund, så lurer på om hjernen e gåen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2009 Share Skrevet April 4, 2009 Har du 12v+ inn på klemme 81? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 klemme 81 ?? er det fot på rele eller plugg på hjernen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 eg sitter å leser lit i feilsøkingsmanualen: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ingsmanual eg har målt spenningen på koilen, den er 10.5v men synker til under 9v når eg prøver å starte.. kor på bilen sitter tennings icu´n ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 fant tegning over pluggen, klipte kabelen men ingen endring.. så no får eg teste den nye hjernen når den kommer.. mådde vel ha klipt med den nye som kommer ogso.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Kommer to plusser fra bat. En til starter/dynamo og en til motorstyring. Sitter en bladsikring under en krympestrømpe på den tynne, den som går til motorstyringen. Har du fått kobla plussen til motorstyringa til jord ryker den. Er ihvertfall en slik om batteriet sitter bak. Har du drivi å kobla med batteriet koblet til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 har desverre koblet litt med strøm på, takk for tips, blir sjekka imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå