fazerfreak Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 en liten update: bensin pumpe som det spruter, btw så kan eg ikke høre den,men den går.. pin 81 e klipt og strøm e det på koilen. veivsensor virker ok. ingen sikkring på ledningene fra batteri (prg mont fremme) så no blir det spennende å prøve me nye hjernen som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 da var den nye hjernen testa, men var lite hjelp i den så no får eg begynna å måla noko j..ligt med kabler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Heisan. Noen som har en billig veivsensor som virker ?? har no testa alt anna så kunne gjerne testa med en slik en ogso ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 26, 2009 Forfatter Share Skrevet April 26, 2009 spennende dag i dag.. tok diagnose på bilen, vert bare error på instrumentet og sentrellås..: men så plutselig: Kabom.. pzzzzz ein coil mindre.. så da lurer eg virklig på ka eg har kobla feil?? tenninga sto på for diagnosen, coilen vart tydlegvis godt heit og god for coilen spruta som ein vulcan. er det noen som har anelse om hva som er gale?? begynner å haste litt no, bare 1mnd til gatebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Share Skrevet April 26, 2009 sjekk all jording du har drivi med, sjekk kondensator for tenning, hjernen er sikkert i orden, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 26, 2009 Forfatter Share Skrevet April 26, 2009 stemmer det med: 2 stk pluss fra batteri til ledningsnett 1 stk gjording fra batteri til karroseri 1 stk gjording fra karosseri til ledningsnettet meine det var slik det var da eg koblet det fra. når coilen får spenning heile tiden, nok til å gå i lufta , hva er det som gir signal til ecu´n om å kutte ?? og synes dette er, tenkte gjerne at hjernen var kortslutta,men har en annen eg har prøvd også.. finnes det noen" skjulte" gjordingspunkt som er ekstra viktige ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Share Skrevet April 26, 2009 husker ikke alt dette uten å se ledningsnettet, det vil være strøm på coilen så lenge tenninga er på, sånn det er laga, en gang da jeg gikk på skolen så lærte jeg at gamle biler ikke skulle stå med tenning på i for lange tider, for at dem ikke skulle smelte:P skal være en kondensator ett eller annet sted nær coilen eller batteri, den kan ryke hvis det mangler ett jordings punkt, og den styrer når tenninga skal kutte. regner med du har jordinga fra motor til karroseri? er vel en del jordinger fra ecu til karroseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 26, 2009 Forfatter Share Skrevet April 26, 2009 at den smelter kan eg gå go for har kun rør gjordingen fra batteri -> karosseri og karosseri .> ledningsnettet. noe kondensator har eg ikkje sett. noen som hvet hvor condensatoren er festa på M40 motoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 26, 2009 Forfatter Share Skrevet April 26, 2009 da her eg testa med lampe over coilen mens eg prøver å starte og lampa lyste konstant, det tyder vel på at hjernen ikke bryter strømmen. er det veivakselsensoren som gir signal for brudd ? kan heller ikke finne kondensatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 noen som kan verifisere at veivakselsensoren er den som sender signal til ecu´n om å bryte jord til coilen ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 da var ny veivsensor bestilt fra koed.. håpar den ordnar mine problem ?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 jaja her kjem løsninga på problemet mitt;-) problemet starta da eg skulle flytte batteri og "Coil" vekk pga kommende turbo. batterivart flytta bak og coil-ledningene vart "forlenget" og her vart feilen laget.. Bilde av løsningen: Minus ledningen er skjermet med jord, lure meg tenkte da minus og jord er da det samme og koblet di sammen i kabelskoen.. dooh tabbe, har brukt timer på timer for å finne feilen.. men no starter den igjen.. takk for alle tips eg har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå