handsome Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Hei godtfolk! Har nå blitt DRITT lei norske veier, og vei systemer! Er så forbanna møkk, med høl, dumper og feildrenerte svinger i huet og rævva! SÆRLIG høl, begynner og gå meg på nervene! Kjørte rolig hjem fra dama idag, og på den veien er det ikke ETT gatelys, og det var så klart ETT jævla digert høl som jeg skulle klare og kjøre nedi. Kjørte videre, tenkte ikke så mye over det, ettersom norske bilveier er ett stort høl. Men merket da at de minste dumper og kuler i veibanen, laget en "klakk" lyd som kom fra demperen..! Så altså, her har jeg vel strengt tatt mulighet til å anmelde den kommunen som har ansvaret for veien, og be dem betale for skader påført bilen min når jeg kjørte på veien dems? Betaler jo tross alt VEIavgift, hva går disse pengene til?!?!?! Så er det noen (vil regne med FLERE her inne sitter med samme tankene) som vil være med på å få de jævlene som sitter i den norske staten til å få mer penger ut til veiene våre, fikse hull, og slippe og måtte koste på penger på bilene sine pga søpple veier! Bare lurer hva dere mener!!
Galro Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 http://www.samferdselsetaten.oslo.kommu ... 12940.html Lignende finnes andre steder.
BreitBau Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Det du KAN gjøre, er å sette deg inn i hvem som ønkser å gi deg det beste vegnettet til høsten.. også kan du være en god samfunnsborger å bruke stemmeretten din dersom det er dette som er viktig for deg..
morteym Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Det går vel an å saksøke veivesenet for erstatning for skade?
oddis Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Og hvor kommer pengene dere vinner i et eventuelt søksmål fra? Fra lommen til Jens? Nei..
2mMy Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 om hullet er veldig ferskt, sånn at dem ikke kan ha hatt tid til å reparere det, får du ikke noe penger.. Men har dem visst om det en stund, da kan du få igjen penger. mener det var noe sånt der en fyr fikk igjen penger for en felg!
Galro Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Det kan variere litt fra sted til sted, men går vi ut fra hva linken min til Oslos kommunes hjemmsider sier. For Riksveier og Europa-veier er Statens Vegvesen de du må kontakte. Du må selv dokumentere skaden og søke om en eventuell erstatning. Ifølge "powerpoint"-siden det linkes til kreves følgende: • gate- og/eller veinavn • gatenummer eller husnummer • andre opplysninger som gjør det lett å finne hullet Ifølge "Serviceerklæring for asfaltlapping" skal kommunen lappe asfalthull innen 48 timer har gått. • lapper alle innmeldte hull som er en fare for deg som trafikant snarest, og senest innen 48 timer • sikrer spesielt farlige hull omgående ettersom de blir meldt • lapper hull som ikke utgjør en umiddelbar fare fortløpende etter lister Imidlertid har de ikke ansvar for: • private veier, velveier og felles avkjørsler (grunneiers ansvar) • riksveier (Statens vegvesen) • trikketraséer (AS Oslo Sporveier) • enkelte gang- og sykkelveier gjennom parkområder, samt turveier (Friluftsetaten) Noe à la dette er i alle kommuner.
pedro Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Litt pussig dette eller kanskje ikke Satt på veien hjem å tenkte å skrive litt om nettopp dette. Veiene i Asker og Bærum er helt for jævlige nå Det er store hull og brukne kanter over alt Flere steder er dumpene opp til 15 cm dype Jeg har ødelagt to felger på kort tid En M5 felg og en SaaB 2,3 Turbo Aero felg til 3600 Tar skjeldent ut E39ern på vinteren og da MÅTTE det skje noe den ene gangen jeg skulle bruke kroken Hadde jo kunnet leid lastebil for pengene jeg nå må ut med i reparasjoner på 530en Felg, hjul, forstillingskontroll og ?? fa@$ vet Det smeller og klunker styggt til tross for liten fart Er 30 grense utenfor hos meg og det er fort nok for å lage skade når du detter 15 cm ned i ett hull med en 1840kg tung bil. I tillegg fikk jeg en stein i ruta senere på dagen. Ble eitranes sint og ringte en jurist i kommunen Hun kom med svada om aktsomhet osv osv Var ikke interessert i å gå i noen dialog med meg om skaden Jeg hadde gjort en feil og veiene blir utbedret etter tur. Dette er Tull og struntprat Svigers bor utenfor Aalborg og jeg er der ofte og har vært det de siste 23 år. Aldri sett noe i nærheten av så dårlige veier noen gang, Har flere kompiser i Stockholm, Skjøvde og Gøteborg og tar turen over med gjevne mellomrom. Heller ikke der er veiene like dårlige, skjønt veien ned til Malmø er jo ikke akkurat topp. Har som ung selv jobbet på "asfaltbil" å lagt mine meter. Ikke forstår jeg hvordan det går an å lage veien så elendig i utgangspunktet og ikke forstår jeg lappingen som utføres, ei heller tidsbruken. Hva skal til for å få opp Nursk veistandard? Venninde av datteren er fra Venezuela. Noe av det foreldrene klaget på først var veistandarden, det neste var sef skole. Hvorfor er vi i verdes rikeste land på jumboplass her? En av grunnene til ikke å bruke mer penger på gammal bil er vel å spare mest mulig så en får ungene inn på privatskole og selv for kommet seg til Portugal eller Spania når en når pensjonsalder om ikke så lenge Her vil jeg ihvertfall ikke bli værende slik utviklingen er nå Ali kurer ikke den gruffa jeg sitter inne med nå. Kanskje tvert om Pedro
Galro Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Føler du deg urettferdig behandlet av en jurist i kommunen (som jeg får inntrykk av at du gjør), så kan du likevel gå til sak; Det er ikke kommuen som bestemmer om du er berettiget til en erstatning eller ikke, selv om de bestemmer om du er det i deres ordning. Flere har vunnet fram før, og om du føler deg sikkert på at du også gjør det, er det bare å bare å ta dem for retten.
Scampi Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Dette har jeg tenkt på ganske lenge, bra det er flere som deler tankene. Jeg har begynt å ta bilder av de verste stedene, de skal jeg overrekke de som er ansvarlig for de forskjellige veiene. Jeg er lei!
MGR Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 det heter desverre årsavgift nå, før hette det veiavgift. sku virkelig ønske alt det vi betalte i årsavgift hadde gått tilbake til veien.
handsome Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Pedro! Ang den steinen du fikk i ruta, så var sikkert det strøing til vinteren? Hvis det er det, så måler du diameteren på ett par steiner, og finner gjennomsnittet.. Vet at det er en MAX grense på diameteren på strø stein på norske veier, og det MÅ han som har strødd soørge for, også betale for evt skader! Skal finne ut hva den grensa er!
Galro Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Som med alle saker plikter anklager å dokumentere hvem som har gjort skaden. Selv om en stein i veien har større diameter enn hva som er tillat å strø med, er det ikke nødvendigvis slik at den stammer fra en strøbil.
MatsBuer Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg liker ideen om å ta bilder av de verste stedene. For eksempel lage en mappe med bilder av en vei, også skriver du dato bilde ble tatt, fartsgrensen det er der og dybde på hullet. Etter noen måneder med flittig bruk av kamera og pc'en kan du levere en rimelig feit perm til avisen og diverse andre medier. Husk at en dag når de forskjellige politiske partiene skal stille til valg så velger de alltid det som oss landsmenn er forbanna på. Det er sikkert fint med 4 felts motorveier, men ha med oss som bor i de mellom store byene som ikke pendler 2 timer til jobb hver dag? skal vi måtte lide for det? Desto mere sladder om dårlige veier vi lever til media, desto bedre vil det bli. Trur du det hadde vært miljø hysteri hvis ingen hadde snakket om det? NEI. Derfor så må vi snakke om de dårlige veiene like mye som natur&ungdom snakker om pandabjørner og blåklokker.
conan Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Enig her, vi har faen meg krøtterstier i dette avgiftsbelagte landet. Standaren ligger vel på 1920 tallet. Dette skjedde med forrige uke tror jeg det var. Og jeg har sendt klage til Statensvegvesen region øst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå