Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har en e30 325i, kjøpte den i helgen. alt var bra, helt til turen hjem, når bilen kommer på rundt 4000o/m så begynner den å fuske, nett som at den ikke får bensin. men har sjekket alle bensinslanger og alt er bra. noen som vet hva dette kan vere?

8)

Skrevet

jeg hadde noe av det samme på min bil... men det forsvant etter ei stund...

prøv å feilsøke på tenninga... åpning på plugger, pluggledninger, rotor osv...

Skrevet
Vist det er slitt kamaksel bør det vere mykje tikking ute å gå...

ja, den tikker endel. er vel dyrt med ny kamaksel?

Skrevet

Ja start nå ikke med det mest vanskelige. Trolig er dette bensin eller tenningstrøbbel.

Skal ikke bli problem med turtall selv om kam er slitt! Eneste som skjer er at ventilene åpner mindre og mindre luft inn og ut. Motor ville blitt veldig slapp over hele register. Og alle de gamle der tikker, ofte er det dysene!

Skrevet

Håper du hadde bilen over 4000 under prøveturen. Når jeg kjøpte min

325 syns selger jeg var pingle som "bare" dro den til 6000 :roll:

Skrevet

hadde den over 4000, kjøre den ganske bra når jeg prøvde den. men det var på vei hjem den begynte å kødde seg. men den er bra på 1 og 2 gir, men resten fusker den :roll:

Skrevet
hadde den over 4000, kjøre den ganske bra når jeg prøvde den. men det var på vei hjem den begynte å kødde seg. men den er bra på 1 og 2 gir, men resten fusker den :roll:

Da er det jo kassa di det er noe galt med..

Skrevet

men den lager ingen lyder eller noe. er av og te at jeg kan dra den ut på 3 og 4 også, men har aldri kunne det på 5. kan det vera bensinpumpa?

Skrevet

Hehe, har nok ikke noe med kassa å gjør nei. Kan være bensinpumpa men tviler på det, de pleier å funke helt til de dør. Prøv å bytte bensinfilter, jeg har bytta flere bensinfilter i senere tid som det har stått west-germany på, dvs FØR 1989... Med andre ord, ikke alltid de blir bytta. Om det ikke hjelper kan du jo sjekke tenningsdeler. Før det ville jeg kopla opp en bensintrykksmåler som du kan se på mens du kjører, om den daler når/litt før den fusker ligger problemet med bensinen en vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...