|Ole| Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Er komp målt på varm motor? Synes alle tallene var lave.. Sorry OT MEN hater avantaren din!! Kvar gong eg ser det DYRET ditt skal eg til å fjerne den fra pc skjermen!! Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Er komp målt på varm motor? Synes alle tallene var lave.. Sorry OT MEN hater avantaren din!! Kvar gong eg ser det DYRET ditt skal eg til å fjerne den fra pc skjermen!! Hehehe hahaha.. jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Haha, målet er nådd Mål komp på driftsvarm motor! Gjør det før vi spekulerer videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Er komp målt på varm motor? Synes alle tallene var lave.. Sorry OT MEN hater avantaren din!! Kvar gong eg ser det DYRET ditt skal eg til å fjerne den fra pc skjermen!! Hehehe hahaha.. jeg også Nå ble det vel litt bedre om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2009 Haha, målet er nådd Mål komp på driftsvarm motor! Gjør det før vi spekulerer videre Da skal jeg få gjort det i dag eller morgen:) Men uansett, burde ikke motoren svive greit med de tallene jeg fikk ut på kald tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Jeg tror det.. Men jeg vil se hva som skjer på varm motor først.. Lukter det bensin av olja, så er det gjennomslag mest trolig, men hvor mye vet man ikke før man komp tester på varm motor.. Er forresten bilen kjørt slik den står idag, over tid? Eller er den nybygd nå? Går den JÆVLIG fett i blandinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Motoren har vært kjørt med ja. Hvor lenge er uvisst og hva som evt blei gjort før turboladningen er uvisst. Denne motoren skulle ha smidd innmat og være nybygd for ca 1,5 år siden og bare gått en halv sommer. Etter å ha kjørt 75mil for å hente den og en bil den satt i var det ikke helt hva jeg ventet å se. Bilen var crap og motoren så ikke ut. Fant strekkbolter i toppen sammen med dobbel org pakning og en stål imellom. Begynnte da å stille spørsmål og han kunne ikke lenger garantere at det var smidd innmat osv. Ville ha det i kontrakten at hvis det ikke stemte med beskrivelsen skulle jeg ha tilbake en god sum. dette var ikke selger intr i. han slo av noen tusen lapper istedenfor og jeg dro skeptisk hjem. Han hadde visst kjøpt den i god tro selv Tok av bunnpanna da jeg kom hjem og blei godt skuff. Der så det mere slitent ut en den b25'n jeg har som har rullet 250tusen Her er salgsannonsen: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=98972&highlight= Den gikk på rimlig fet blanding i 30min kanskje. Fikk så justert litt og den havnet på 13-15 lambdaverdi på tomgang før problemet kom. Nå spretter den fra 13-19 ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 d vil være litt bensin i oljen uansett viss du ikke har fått start på den på en stud.det renner igjenom øver natten nesten uansett GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Den starter med en gang, og motoren har gått max en time siden olja var ny. har druknet den et par ganger ved litt ms utforskning da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Jeg tror ikke det er en mekanisk feil.. Men ta komp test på varm motor, så ser vi fort tilstanden.. Bør se 10bar+ på alle 6, men 1 bar forskjell er ikke så uvanlig på en godt brukt motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 10 bar på en overladda motor er vell strengt tatt i meste laget. men stussa endel på den sylindern som va nede i 6.5, det er lavt!. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Jeg tror ikke det er en mekanisk feil..Men ta komp test på varm motor, så ser vi fort tilstanden.. Bør se 10bar+ på alle 6, men 1 bar forskjell er ikke så uvanlig på en godt brukt motor.. Kom inn på samme tanke selv så i dag har jeg sjekket på litt div og det kan se ut til at den gir for lite/ujevn fuel på nr 4. Skal jeg få ut helt like verdier på mulitmeteret når jeg måler dysekoblingene? Komp test på varm blei litt vrient nå da jeg må ha av turbon for å komme til 3 av pluggene. Due to veldig bråk fikk jeg ikke lov der bilen står nå Skal ha i litt olje på syl med 6,5 og se om det kan tette noe evt om det er i toppen det skjer;) Justerte ventilene i samma slengen, var et par som var way off, heeh tusen takk for svar.. gjør dagen bedre når jeg ser et nytt innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 26, 2009 Share Skrevet Mars 26, 2009 Jeg ville bare rivd toppen nå først som sist, et toppakningsbytte er ikke så krevende på en M20. Får på noe ordentlig, og evt plan toppen om den er ujevn. Greit det, så slipper du å stå på hode i påska for å rekke sladdestart! Den salgsannonsa er forøvrig på grensen til svindelforsøk, mtp. hva du fikk. Men igjen som jeg sa tidligere, man får neppe en grommotor til 15k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2009 Driver å vurderer om jeg skal ta en helg å putte i motoren jeg satt sammen i fjor med el-ring og 12.9 bolter. Den motoren vet jeg det meste om og den er i fin stand ellers... men hadde vært ålreit å fått det til å svive nå også. Jepp oddis, men lærte leksa mi der. blir ikke et sånnt hastekjøp med det første igjen. Har forøvrig prøvd å få tak i han i ettertid uten hell. Tenkte å spørre han ut litt og han skulle sende meg noen deler+ papirer på bilen som jeg ikke har fått.. arg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 10 bar på en overladda motor er vell strengt tatt i meste laget. men stussa endel på den sylindern som va nede i 6.5, det er lavt!. Er det særlig under 10bar, så begynner motoren å bli sliten. Men må måles på varm motor! Først da er stempel og ringer utvidet nok osv.. Om f.eks ventilene er kokset eller feil justert, så forsvinner dette trykket vanvittig fort.. Å da hjelper det ikke å bytte toppakning for morro skyld.. Finn feilen, så reparer.. Først komptest, så trykksette en og en sylinder, for å finne ut hvor luften forsvinner.. til ånding så er det stempelringer evnt toppakning, til vann så er det topplokk eller toppakning, går det til innsug eller eksos så er feilen i ventilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå