raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Hei alle sammen. Har tatt full diagnose med carsoft 6.5 , og fikk noen småfeil. Da jeg ikke har brukt carsoft før lurer jeg på følgene : Det står f.eks : ABS / ASC diagnosis - Status: Error - read the error memory. Hvordan leser jeg av error memory for å finne ut av hva som kan være feilen?
Gunnar Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Da går du opp på diagnosemenyen og velger den modulen du vil lese av, i stedet for full diagnose sånn som du har tatt for å få opp det du har fått opp. Husker ikke hva som står på menyvalgene, men du finner det nok. Husk at det kan være greit å slette alle feilmeldingene, kjøre litt med bilen, en tur, noen dager, et eller annet, og så lese av på ny. Det kan hende det ligger inne mange gamle feilmeldinger.
raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Takker Gunnar. på full dignose får jeg også opp en del "module does not respond" på f.eks CVM , CAS. Er dette da moduler som sikkert ikke er instalert på min bil?
bmwmaxi Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Ja det er moduler du ikke har. La bilen stå og gå med motoren i gang, så du er sikker på og ha nok spenning.
Hansh Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Ja det er moduler du ikke har. La bilen stå og gå med motoren i gang, så du er sikker på og ha nok spenning. Ikke mye spenning som trengs for en diagnose så skal være nok å kun ha tenningen på slik som Carsoft sier. Slik jeg pleier å gjøre det selv og.
raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Dette var jo knallprogram. Slipper man timesvis med feilsøking på gammelt vis. Takker for all hjelp gutter
raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Dette var jo knallprogram. Slipper man timesvis med feilsøking på gammelt vis. Takker for all hjelp gutter
bmwmaxi Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Carsoft sier bruk en batterilader under diagnose ca 10A da man må over ca 12,8v av di 5 bilene jeg brukker det på er det 3 av dem som tuller hvis ikke bilen har nok spenning. På x5 min går det ikke uten at bilen står og går, og det er helt vanelig på de det må den også på orginal utstyr. carsoft sier i fra hvis det er noe du trenger og stoppe bilen for under diagnose.
Hansh Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Carsoft sier bruk en batterilader under diagnose ca 10A da man må over ca 12,8v av di 5 bilene jeg brukker det på er det 3 av dem som tuller hvis ikke bilen har nok spenning. På x5 min går det ikke uten at bilen står og går, og det er helt vanelig på de det må den også på orginal utstyr. carsoft sier i fra hvis det er noe du trenger og stoppe bilen for under diagnose. OK, ikke hørt noe om dette selv eller hatt problemer på våre to biler, men kjekt å vite at det muligens kan bli et problem på andre biler.
bmwmaxi Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Ja, det er mange som tror dem ikke har kontakt med bilen. En rask måte og teste dette på er og starte bilen og prøve livedata hvis det funker virker resten også. raytech76 ser du har en E39 der må du ikke finne på og forandre på instillinger på instrumentclucter språk+++ da det som regel går i lås og da må du inn på bmw og ta en full oppdatering av hele bilen det er dyrt. gjelder E39 før 99mod. Gjelder ved bruk av carsoft men det kan du jo forandre på den vanlige måten.
raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Takker for den infoen bmwmaxi. Kjekt å vite sånt, ellers kan det vel fort bli litt dyrt ja tenker jeg
broderaron Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Ja, det er mange som tror dem ikke har kontakt med bilen. En rask måte og teste dette på er og starte bilen og prøve livedata hvis det funker virker resten også.raytech76 ser du har en E39 der må du ikke finne på og forandre på instillinger på instrumentclucter språk+++ da det som regel går i lås og da må du inn på bmw og ta en full oppdatering av hele bilen det er dyrt. gjelder E39 før 99mod. Gjelder ved bruk av carsoft men det kan du jo forandre på den vanlige måten. har også anskaffet meg diagnose utstyr med carsoft 6.5 til min e39. men jeg ser man må være forsiktig med bruk på biler før 99 modell, må innrømme at jeg er usikker på hvilken modell jeg egentlig har. da jeg kjøpte bilen sa selger at det var en 99 modell men i vognkortet står det at den er registrert i desember 98. hvordan skal jeg vite sikkert hvordan modell jeg har? har lyst til å forandre språk på computeren...
wabby Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Hvorfor være forsiktig? Jeg har en 97 mod, og har peisa igjennom alle funksjonene som er tilgjengelig på 6.5... Bilen sviver enda
Driv3r Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Hmm... Vurderer å kjøpe Carsoft programm sjølv Trur eg må nesten ta å sjekke litt priser...
broderaron Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 bestilte fra taiwan på ebay, betalte 2-300 hundre kroner. Gjenstår å se om det virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå