635csi Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Har et lite problem som foreløpig er beskrevet litt utover i følgende tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=109069 Ren svindel!! Lurer derfor på om noen fra Horten (Mosjøen?) vet identitete på denne brukeren? Dumt av meg å stole på en så fersk bruker naturligvis. Legger spørsmålet her selv om det ikke direkte er bil- og motorprat, men det handler tross alt om å spore opp svindlere på forumet. Dette kan forhåpentligvis være til interesse for flere brukere av forumet. Moderator får evt. flytte dette til egnet sted, eller stenge tråden dersom de finner det upassende å legge ut slike forespørsler akkurat her.
E28 TURBO Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Jeg er fra Mosjøen. Så har han bodd der skal jeg finne ut mye om han hvis du har et navn. Kan sikkert også få han ristet. Men må ha et navn da. Har du dette? Send meg event pm
635csi Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 Jeg er fra Mosjøen. Så har han bodd der skal jeg finne ut mye om han hvis du har et navn. Kan sikkert også få han ristet. Men må ha et navn da. Har du dette? Send meg event pm Du har PM
635csi Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Nå svarer faktisk 335Tic på PM av alle ting, uten å unnskylde seg for det han har gjort. Han bare forklarer hvorfor han gjorde det. Han påstår nå at han ikke har noen tilknytning til Mosjøen, han skrev det visstnok bare i profilen for å villede dem han skulle svindle. Han påstår at han aldri har gjort dette før. Pakken er sendt fra Tønsberg, så det kan vel hende at han holder til der vil jeg tro. Navn og adresse på pakkelappen var fiktiv sa han, men politiet finner det egentlige navnet hans via kontonr. Tar den infoen han har kommet med nå med en stor klype salt foreløpig, så får vi se om jeg kommer med litt mere info når fullt navn og adresse foreligger.
EirikL Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Stakkars jævel. Han kan ikke ha det godt med seg selv Synd at du ble lurt, men det er bra at folk blir gjort oppmerksomme på hvem som driver med "shady business" her inne. Bør egentlig henges ut med fult navn
Hansh Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ser ingen grunn til at en som så tydelig med viten og vilje svindler skal skånes for å henges ut med mest mulig info, flest mulig steder! Lykke til med å lære fyren forskjell på rett og galt!
635csi Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Er ikke bare meg han har svindla, så han føler sikkert at nettet strammer seg rundt ham nå. Jeg har ingen medfølelse med han siden han har fått flere tilbud om å gjøre opp i all stillhet uten at noen trenger å få vite navnet hans. Dette har han avslått, så jeg kommer til å gå ut med full identitet på vedkommende dersom jeg ikke får tilbake pengene mine. "Som man reder, ligger man"
Tom K Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Admin på forumet her kan vel også finne ham via IP adressen hans ?
635csi Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Admin på forumet her kan vel også finne ham via IP adressen hans ? Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Er dette mulig altså?
skillbill Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Admin på forumet her kan vel også finne ham via IP adressen hans ? Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Er dette mulig altså? Du må vel fremme saken din for Admin/Gunnar, med eventuelle beviser for din påstand. Så kan han lete frem IP til den det gjelder. Så må man vel ta kontakt med nettleverandør som kan vise veien til sluttbrukeren/svindleren? I et slikt tilfelle tror jeg man bør ha en anmeldelse, slik at nettleverandøren ser at politiet er koblet inn i saken? Det er nemlig ikke bare bare å få nettleverandører til å "røpe" sine kunders identitet! På den annen side; hvis du skaffer IP via Admin/Gunnar, så kan vel denne traces "privat" med rett type program og litt kunnskap? Lykke til hvertfall! Vi er ikke tjent med svindlere her inne!
wabby Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Han har operert fra sin mobil (IP er på telenor mobil), og hjemme ifra. (ip fra telenor xDSL nett). Det skal også sies at IP adressen peker til Nykirke.
635csi Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Han har operert fra sin mobil (IP er på telenor mobil), og hjemme ifra. (ip fra telenor xDSL nett). Det skal også sies at IP adressen peker til Nykirke. Se der ja Et raskt søk på 1881 sier meg at Nykirke ligger i Hortendistriktet. Kan stemme godt dette her. Som tidligere sagt så får Politiet fullt navn og adresse på eier av kontoen som har vært brukt her. De må bare få tillatelse via en politijurist først. Dette blir det sikreste sporet. Anmeldelsen er skrevet, så jeg venter bare på å få høre hva de finner ut mtp. navn/adresse.
wabby Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Kjenner litt til nykirke da jeg solgte gamlebilen min dit. Er egentlig bare et lite høl på utsiden av horten. Har faktisk en på MSN som er derifra så kunne kanskje lufta han sin nick, sitt fiktive navn etc for han og se om det lyder kjent for han.
635csi Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Kjenner litt til nykirke da jeg solgte gamlebilen min dit. Er egentlig bare et lite høl på utsiden av horten.Har faktisk en på MSN som er derifra så kunne kanskje lufta han sin nick, sitt fiktive navn etc for han og se om det lyder kjent for han. Du har PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå