Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er at de som blir svindlet,forsøkt svindlet ikke går hardt nok til verks da noen prøver seg.

Borgervern og selvjustis burde vært brukt mye mer.

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe når jeg var liten og gjorde noe galt så fikk jeg juling av far min, det lærte jeg av og jeg gjorde ikke samme feilen igjen, nå er det ikke lov til å rise barna sine lenger men det burde kanskje vært praktisert alikevel så barne lærer forskjell på rett og galt :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Beklager litt dårlig info om situasjonen her, men slik står altså saken nå:

Etter at 335Tic begynte å svare på pm igjen, har jeg fått litt mere info om saken. Han innrømte svindel ganske tidlig, men at han var i desperat pengenød og aldri hadde gjort dette før. Returadressen på pakkelappen var visstnok fiktiv for å lure ofrene. Virket først ikke som han trodde noe særlig på at politiet kunne finne ut hvem han var, men etter litt press fra min sin side om utlevering av full personalia på flere forum, snudde han plutselig helt om. Anmeldelsen ligger på det lokale lensmannskontoret her, men jeg og 335Tic gjorde følgende avtale: dersom han tar kontakt i løpet av 15. april (lønningsdag) for å føre tilbake pengene mine, skal jeg trekke anmeldelsen. Han sa han angret seg og ikke ville bli uthengt med fullt navn og div.

Nå skal det sies at jeg tar dette med en ørliten klype salt inntil jeg hører fra ham igjen, men han skal få sjansen til å gjøre opp for seg før jeg evt. setter i verk andre tiltak.

Politiet her var meget ivrige på saken, så de kaster seg over den igjen dersom jeg ikke får tilbake pengene mine i løpet av ca morgendagen.

Skrevet

:D Gleder meg til å høre hvordan det går seg til! Merkelig nok så er det morsomt å lese gjennom sånt, men det er jo utrolig kjipt at folk som selger ting, ikke kan selge deg RIKTIG vare :/

Men det er bra du står på, 635csi!

*Tommel opp!*

Skrevet

Jeg gir meg ikke nei for å si det sånn :)

Enten penger tilbake eller full uthenging på div. forum, det er ultimatet 335Tic har fått.

Skrevet

Takk for det. Skal gi beskjed hvordan det går med tilbakebetalingen først, så får vi se hva vi skal gjøre videre :)

Skrevet

Lurer jeg og på... Rart at han brukte Mosjøen av alle steder, fleste har jo ikke hørt om det engang..

Jaja rart at det klaffet med navn osv da. Men han muligens av den fyren jeg sporet litt på for deg og brukte hans navn..

Håper du fikset d. Bra du ikke gir deg på denne saken!!

Skrevet

Oppdateringen er som følger (svindler sin versjon): han fikk forskudd på lønn innbetalt på sin konto som avtalt 15. april. Disse skulle han så føre videre over til meg. Pga. div. gjeld og antageligvis kreditorer som var mere på hugget enn meg, ble disse pengene automatisk trekt fra kontoen hans. Han beklaget dette og så ikke annen råd enn at jeg fikk kjøre saken fullt ut, noe jeg ga klar beskjed om at jeg kom til å gjøre.

Senere på kvelden fikk jeg derimot beskjed fra svindler om at hans bestemor hadde lovet å hjelpe han med dette problemet. Jeg fikk et telefonnummer der jeg kunne kontakte henne for å høre om dette stemte. Det gjorde jeg, og i gårkveld snakket jeg med henne og fikk bekreftet at hun setter inn penger på min konto 20. april.

Kommer med en avslutning av saken fra min side når pengene er bekreftet inn på min konto ca. 20. april.

Skrevet

hmm, bestemora må trå til ja ;) Da skulle det værtfall ikke være noen problem og finne tak i gutten, og bestemora :lol: om de begge prøver og lure deg. Men slik jeg forstår det har han innrømt alt og skal fikse opp i dette ;)

Skrevet

Så pass.. Misforstå meg rett, kjempebra at du endelig får pengene tilbake, men synes nesten synd i gutten/familien, blande inn bestemora får å ordne opp i en kriminell handling han har utført. Er nok ikke mange år til han sitter bak murene dessverre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...