sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Jeg starter snart opp med og sette en m52b28 i min e30.. Men har noen spørsmål.. Har evrt inne på 100 side om dette og masse forskjellig blir skrevet om hva som trengs av deler +++++ Viss noen vet om en side helst på norsk eller en link her inne på det som trengs.. Tenker bare og spør nå, så jeg har mye av det jeg trenger til jeg starter med motorbytte Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeeks_Racing Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 http://www.e3024v.com/ Der finner du alt du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Ja har vert innom der + mange abdre sider.. Tror dere ikke koed kan skaffe et kit til meg? De har jo kit til m20, m30, m50 osv Fant ikke til m52.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Det blir jo samme festemåte med m52 motoren og m50. Har jo startsperra på m52, har du tenkt på hvordan du vil gjøre det med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeeks_Racing Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Hmm er det stor forskjell fra m50 og m52 da? Trodde det var ganske likt jeg utenom at det er alu da.. Correct me if i`m wrong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 ja ok.. da er sikkert ikke det noe problem med kittene til m50.. Er menge som har satt denne motoren i e30.. vet ikke hva som må gjøres med startsperra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeeks_Racing Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 hmm har satt i m50 i min E-30 så det var ikke så mye greier egentlig Men har hørt noe om en annen en som sleit med startsperra. Brukte datasprut? kansje det er en løsning uten at jeg vet ting sikkert da Kansje noen andre her som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Tenkt meg datasprut selv.. har hørt at ews1 startsperre ikke er noe problem.. Men motoren jeg har tror jeg er en 99 mod Er nyere startsperrer på de.. ews2 eller 3.. Vet ikke hvordan dette blir løst :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Noen som vet om det er mulig og bruke eldre ledningsnett og hjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Ja, du kan bytte ut hele motorledningsnettet på m52b28 motoren med f.eks et m50b25 ledningsnett, det er vel flere på dette forumet som har gjort dette. Da med alt av sensorer og følere. Det finnes vel motorstyring å få tak i hvor startpserra er fjernet, men de vokser ikke på trær. Du kan også koble opp startsperra med å legge opp ledninger til pinsa på de nødvendige komponenetene som jeg har gjort, men ser ut til at mitt nå har sluttet å fungere så det finnes vel bedre måter. Det du da trenger er et sett med startsperre som inneholder nøkkel, ewsII enhet og motorstyring. (Disse er da kodet sammen) Slike sett får du kjøpt brukt på koed.no eventuelt fra den motoren som du selv har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 hmmf ja ok, så din starter ikke nå da? Ingen som helt måte og byepasse hele dritten? Itilfelle en ecu eller noe dette har blitt fjernet fra? Er ikke så satt inn i hele dette startsperre systemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Ja som sagt så har jeg lagt opp ledninger til de forskjellige pinsa på enhetene der det skal i følge koblingskjema jeg fant på e3024v.com som ble nevnt over her. Dette har da fungert i ca 6 måneder uten problemer før i neste uke da det plutselig ikke ble mulig å få start. Lik symptomer som om ikke chippen i 328 nøkkelen er satt i ringantenna for å komunisere med systemet. Motoren vil da kutte ut tenning og drivstofftilførsel, startmotor vil gå men motoren vil ikke starte. Jeg har målt litt og sett at jeg har spenninger hvor jeg skal ha det så det ser ut for meg at det er chippen som nå har tatt kvelden eller noe sånt. Men skal sjekke opp litt mer, kan godt hende det er en bagatell også. Basic om ewsII systemet: Det hele består av 3 deler som må være kodet sammen, disse er da kodet sammen om de kommer fra samme bil ellers så skal det vel være mulig å kode delene sammen med noe maskinvare, men dette vet jeg ingenting om. Disse delene består av selve EWSII eneheten, motorstyringa og chippen i nøkkelen. To andre deler som er med i ewsII er sende/motaker boks (er en mellomkobling som er koblet i mellom ringantenna og EWSII eneheten. Og den andre delen, ringantenna (plassert rundt tenningslås og leser av chippen i nøkkelen. Disse er ikke kodet opp mot noenting og kan byttes ut med en tilsvarende uten at det skulle ha noe å si. Når du vrir rundt tenningslåsen vil motorstyringa spørre om en kode som den får fra chippen i nøkkelen og informasjon blir nå sendt i mellom disse enhetene. Om ikke denne koden stemmer, f.eks feil nøkkel eller ikke noe chipp i det heletatt så vil ikke EWSII eneheten sende klarsignal til motorstyringa om at den kan starte. Motorstyring vil da kutte tenning og bensintilførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 ok tusentakk for at du setter meg inn i dette.. Høres jo ut som det skulle være lett for disse data folka og finne en måte og lure dette på... Får se hva folk kan komme med av kunnskap/erfaring Det som du gjorde, fikk du delene fra koed, eller va dette med motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Jeg kjøpte motor med ewsII som tilhørte motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Lag en tråd med bilder osv når du setter igang med dette prosjektet. Hva du bruker av deler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå