pål Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2011 Da er det faktisk litt fremgang på prosjektet her, tro det eller ei, Bilen er på ny klar for lakk, tatt ut ruter, låsesylindre takluka osv. Har også tatt med stylinga denne gangen, selv om jeg ikke er helt sikker lenger på om jeg skal sette den på.. Denne gangen blir bilen lakkert i bedre boks og jeg skal ikke gjøre noe av grunnarbeidet selv, så da er det vel håp om at det skal bli så bra som jeg ønsker. Tenker også å få sotet rutene mens jeg først har tatt de ut, er ikke interessert i å ha de kjempe mørke, slik at det ikke går ann å rygge med den i mørket. Men åpen på forslag på prosent om noen har noen gode erfaringer ? Levere dette til noen som kan det, så blir det bra. Bestilt litt deler også, så ny "klips" til låselistene rundt vinduene, mutre til tanklokk og utvendig dørhåndtak er på vei. Samt frontrute Har kjøpt nye låsesylindre hele veien, hele nøkkelknipet klarte jeg selvfølgelig å låse inn i bagasje rommet. Men klarte å få opp bagasje luka i dag så da er dagen reddet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Tok rutene ut fra pakningene, levert bakvindu og sidevinduene til soting i dag. 20 % lysgjennomgang. Spent på hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ser du har gjort en skikkelig jobb her. Har du begynt å bygge 2,7L motor eller? Hvilken kam skal du bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Takk takk, ja har lagt med mye arbeid her Men grunnet jobben så har det blitt mye opphold. Men gleder meg til å få den lakkert igjen nå. Nei har ikke begynt å bygge motor enda, men gleder meg til det. Går liksom så mye fortere enn å driver å gnu på karrosseriet, og ser resultatene så mye fortere. Har kjøpt inn det meste av delene til overhalinga/ ombygninga så regner med jeg setter igang ila vinteren en gang. Skal vaske litt deler osv i morgen, så lakkereren slipper å gjøre så mye unødig arbeid som jeg like gjerne klarer. Ang kam skal jeg så aner jeg ikke, har ikke sett på det enda har du noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ja, er mere morro med motoren enn å pusse rust å styre Undersøker det med kam selv. Vil ha et så rått bygg som mulig, men som fortsatt kan brukes til daglig kjøring uten problemer. Hva har du kjøpt til overhalinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Samme her fint at det går ann å kjøre med normal kjøring også. Ang kam så er det sikkert greit å kunne oppgi hvilke andre deler en skal bruke sammen med også, om en skal ha over dim ventiler,portet topp, grenrør, datasprut og annet innsug, eller om en kjører alt org med 535 lmm og større dyser. Har ikke bestemt meg helt selv, men har lyst til å få toppen bearbeidet ihvertfall. Har ny vannpumpe med pakning, strekkbolter, justerbart kamdrev, veivlager, m21 veiv, strekkbolter til topp, b20 råder. komplett m20b25 faceliftmotor som jeg skal bygge på, nye plugger, e34 535 lmm og belg. Sikkert noe mer jeg har glemt. Vet jeg mangler pakningsett (bunn og topp), mulig rådelager også. Har også kjøpt meg motorbukk. Hvordan ligger du ann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg er på utkikk etter eta veiv. Har motoren nedplukket på bukk for øyeblikket. Kjøpte b20 råder i forrige uke, må vente på neste lønning så blir det nok bestilling av diverse lager ol. Skal gjøre det meste likt som deg. Så tenkte jeg å dreie ned svinghjulet istedenfor å kjøpe et som er lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 Har kjøpt ei veiv som jeg tror er en eta veiv, men jeg har ikke fått bekreftet dette på noen måte utenom at han jeg kjøpte den av sa at det var det. Tenker å bruke diesel veiv selv. Tror ikke jeg letter svinghjulet. Min tanke er at da vil jeg beholde det gode momentet, samt øke sjansen for at jeg kan få motoren til å gå forholdsvis jevnt selv med kvasskam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Ja du sier noe der. Det er et stykke mellom hver eta veiv som kommer for salg også ser jeg. Tenkte å sjekke ebay hva de ligger på der. Hva måtte du ut med for veiva de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Skal selv igang med å bygge 2.7 =) Mine specs: M20b25 facelift blokk og topp b20 råder Preface stempler ETA-veiv (ga 3000 for den, matsrh 198cc dyser, fra m52b28 Custom chip fra Fekzen Schrick 272 graders kam Grenrør m21 oljepumpe (høyrere trykk) Justerbar bensintrykksregulator Ellers alt org. 325, skal kjøres på e85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 De ligger der i pris ja. Det jeg tenkte... Trenger du ikke bytte lmm med dysene du skal bruke sturlis? Har startet på en preface motor jeg, så har jeg 885 toppen. Vet ikke om det er store forskjellen på blokka jeg men? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Nei, tror det skal gå greit med lmm, dysene er ikke så mye større enn de originale nei eneste forskjellen på blokkene er vel at preface har føler til tenninga på girkassa, mens facelift har foran på det nederste reimhjulet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Tror blokka er lik men er forskjellen er vel stemplene på face og preface. E85 sturlis, hvor får du tak i det? hva er litersprisen? kan du kjøre på vanlig 95 i tillegg da? Lakkereren har forresten kommet et godt stykke på vei med bilen min nå, sparklet små bulkene hatt på fyller og begynt å pusse, før sealer. Skal bli noen lag med klar lakk også på denne Håper å få selve bilen den ferdig denne uka, små detaljer blir tatt senere. Hvis ETA veiva koster 3000 er det vel like greit å kjøpe dieselveiv, da den er smidd i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Vet at preface og facelift har forskjellige triggerhjul også. Men tenker at en dieselveiv har hatt et mye hardere liv enn en eta veiv når det kommer til brukte deler...? Hvordan er det å få tak i dieselveiva? Like vanskelig som eta? Høres bra ut! Må få ut noen bilder når du får ferdig lakken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Hm at den har hatt et hardere liv har jeg ikke tenkt noe på. Så lenge den ser bra ut, og går innen for toleransene tror jeg ikke det er noe problem, Tror jeg ga ca 3k for dieselveiva. Fått gjort litt i dag også, Begynt med 325 understellet, fjernet støtdempere bremsecalipere og skiver fra fjerbeina. Ser ganske bra, ut ikke så mye rust. Også bra med skiver igjen, eneste som ikke er så bra er håndbrems systemet. Ganske rustent og lite med bremsesko igjen. Har ikke 36mm pipe så fikk ikke tatt ut hjullager i dag. Skal låne meg en 36 mm pipe i morgen så fjærbeina blir klare for sandblåsing. Etter at jeg har fått ut hjullager skal jeg presse ut gamle foringer. Må legge til at alt gikk ganske greit i dag, Ikke noe som satt veldig fast eller noe, og knakk bare en 6mm skrue som jeg fikk ut med wicegriptang. Positivt overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå