morten.2 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Bakdemperne må som det står på arket du fikk med,presses isammen for så og vries inntil 720 gr. På framdempere er det vel en liten tapp i toppen du skal vri på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Bak demperne er justert. De forran mangler den tappen er derfor jeg lurer.. Hadde den tappen på de gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Forrige helg byttet jeg bakstilling kmplett til en med skiver. Tok ned hele bakstillinga i en del. Satte i den nye som to trinn. Bære armer, drivaksler og travers som en del. Så diff som trinn to. Så nå har jeg nye pf foringer i traversen, nye EE foringer i bærearmene og diff med brems og alpina foring. Traversen er sandblåst, lakkert, Bærearmene skal ha nye lager, være pulverlakkert, med slissa og borra skiver og nye bremse rør. Bremsene ble deretter lufta. Akslingene jeg brukte gikk først i bærearmen med ABS-Ringen, så slo jeg av denne da gikk akslingen i igjen, det endte med at jeg filte litt, malte opp på ny og fikk i akslingen. Det er tydeligvis flere forskellig aksler til 325. forskjell på med og uten ABS? Litt rart den gikk i da det var sport til ABS føler på bærearmene også. Spent på hvor stive foringene fra EE blir, håper de ikke blir for stive og laer mye lyd. Har ikke å mye montert stabstaget da jeg mangler noen smådeler, lurer på en ting her. Har så mye understellsmasse at jeg ikke klarer å se hvor festene til stabstagforingene skal monteres. Er det noen tips å få her? Bilen har ikke Satbstag orginalt så om noen har ettermontert hadde det vært supert om de kunne komme med erfaringer her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Om det er noen som lurer er det greitest å sette på bærearmene på traversen før du monterer den. Hvis ikke må du senke den for å komme til med boltene. Pluss at det er lettere å entre foringene om du har traversen på bakke nivå. Også greit å sette i drivakslingene før diffen. Lurer fortsatt på hvordan jeg skal få justert framdemperne så håper noen har svar til meg Må jeg bytte hovedbremssylinder nå som jeg har bytte til skiver? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Har nå lest hele tråden og må si jeg syns dette blir knallbra!! Nei du trenger ikke bytte hovedbremssylinder!! Stå på videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Hei og takk for det. Trivelig at noen tar seg tida til å lese igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 Fin tråd! Hva slags masse har du lagt på nederst på kanskjermen på siden 9? Jeg må ha det samme til min men er litt usikker på hva som skal brukes. På min var det no sparkellignende greier men det er lagt på med sprøyte ser det ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Er lagt på body schutz nederst, så er dette lakket over, så la jeg et lag med tynn-techtyl uten på. Siste er jeg litt usikker på om er så lurt, for er litt seigt og samler seg en del møkk i det. Ble du noe klokere på monteringa? Har ikke kommet så mye lenger selv. Har begynt å reparer frontfanger. Trenger nye sidepaneler så det blir bestilt , straks jeg får lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smainick Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 må si du gjør grundig jobb blir nok en fin e30 dette har gått igang med min selv nå, må gjennom mye av det samme som deg ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Er lagt på body schutz nederst, så er dette lakket over, så la jeg et lag med tynn-techtyl uten på. Siste er jeg litt usikker på om er så lurt, for er litt seigt og samler seg en del møkk i det. Ble du noe klokere på monteringa? Har ikke kommet så mye lenger selv. Har begynt å reparer frontfanger. Trenger nye sidepaneler så det blir bestilt , straks jeg får lønn. jeg har body schutz på boks fra wurth, er det dette du har brukt ? jeg syns det så ut som om du har lagt på noe tykkere enn hva jeg klarer å få ut av den boksen jeg har jeg så ikke det bildet du snakket om av den modifiserte sjablongen, men jeg klarer å se for meg hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Har lest en del tråder og ser ut som jeg har måttet gjennom mye av det vanlige på e 30, så skla nok ikke se bort ifra at du også må bort i mye av det samme som meg smainick, Liker å gjøre ting grundig når jeg først er igang. Har brukt så mye tid og penger på den at det synes jeg at jeg må. Brukte en type sprøyte for å få det på, vet ikke hva den heter men ble brukt trykkluft og en slags sprøyte som du skrur en boks med body schutz på. Er lakkert over og er mulig lakkeren la på litt mer enn ett strøk. Kanskje derfor det virker tykkere. Klipper bare av sjablongen slik at du bare har en lang rektangulær, sjablong uten den trekanten du trer i mot skjermen. Så bruker du bare sidepanelet til skjermen som mal når du skal borre. Sjekket frontfangeren i dag, virker som den ble stiv og fin etter liminga, var helt gele tidligere da den var knekt en del forskjellige plasser. Hadde neste gitt den opp, men med litt sparkel og mer lim tror jeg det er håp. Ellers har jeg demontert begge framskjermene og steinplata, var ikke ordentlig justert den steinplata og har ikke rukket å behandle skjermene eller steinplata på innsiden. Så nå Har jeg malt det med samme lakk jeg har brukt på resten av understellet. Skal få hjelp til å justere alt etter at jeg har lagt på et lag med tynn techtyl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Har lest en del tråder og ser ut som jeg har måttet gjennom mye av det vanlige på e 30, så skla nok ikke se bort ifra at du også må bort i mye av det samme som meg smainick, Liker å gjøre ting grundig når jeg først er igang. Har brukt så mye tid og penger på den at det synes jeg at jeg må.Brukte en type sprøyte for å få det på, vet ikke hva den heter men ble brukt trykkluft og en slags sprøyte som du skrur en boks med body schutz på. Er lakkert over og er mulig lakkeren la på litt mer enn ett strøk. Kanskje derfor det virker tykkere. Klipper bare av sjablongen slik at du bare har en lang rektangulær, sjablong uten den trekanten du trer i mot skjermen. Så bruker du bare sidepanelet til skjermen som mal når du skal borre. Sjekket frontfangeren i dag, virker som den ble stiv og fin etter liminga, var helt gele tidligere da den var knekt en del forskjellige plasser. Hadde neste gitt den opp, men med litt sparkel og mer lim tror jeg det er håp. Ellers har jeg demontert begge framskjermene og steinplata, var ikke ordentlig justert den steinplata og har ikke rukket å behandle skjermene eller steinplata på innsiden. Så nå Har jeg malt det med samme lakk jeg har brukt på resten av understellet. Skal få hjelp til å justere alt etter at jeg har lagt på et lag med tynn techtyl. Da håper jeg og tipper jeg at det er denne..mulig det er en annen type patron som er sånn sparkel aktig. Jeg fikk til borremalen men gjorde det på en alitt annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå