Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått brukt fredagskvelden på bilen, denne helgen også.

Må stå på litt nå, har fagprøve straks. Så da får jeg ikke holdt på med bilen, pluss at jeg begynner i ny stilling den 1 juli, da mister jeg desverre den fine plassen der jeg holder på med bilen nå.

Så jobber for hardelivet med å bli ferdig med klargjøring slik at jeg kan få lakket innen 1 juli. Blir borte fra bilen i to uker, så da er det ikke veldig god tid.

Har igjen begynt å gjøre ting jeg ikke kan, begynte jo i vinter før jul å sveise rust. Noe jeg hadde minimalt med erfaring med. Hadde selvfølgelig sveiset litt før, men aldri rust. Nå har begynt å få greie på rustsveisinga. Men nå er det sparkling og sliping som står på agendaen.

dette har jeg ikke gjort før. Så det blir spennende å se hvordan dette går. :)

Glemte dessverre igjen kameraet på verkstedet i kveld. Men kommer selvfølgelig sterkt tilbake med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene er nå grunnet og den ene ble tinne før grunning. Skal legge på noen lag til i morgen, før jeg bretter ned kanten igjen.

Etter noe sliping, slipte den ordentlig ren for rust før den ble tinnet, men det har jeg vist ikke bilde av.

en8agc6is7cn1gw07fx6.jpg

Tinnet

rx9ghu13nhp0uc82s52r.jpg

Slipt på ny og grunnet

3rcq7qnx18yz3t1v0azk.jpg

Tinnet rundt slepekroken også, Her er før selve tinnet blir lagt på. Brukt flussmiddel.

lh36hxaehzhzb25aju1g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet antenne og hullet på venstre siden også, ble enig med meg selv: må jeg ha antenne bak der igjen får jeg heller borre et nytt hull.

Før

eqf1p7obul0okberrlt7.jpg

Etter sveising og sliping

1q0zylftp49fh7lxtqht.jpg

Tinnet

elcht593wrc2jl9nitje.jpg

Sparklett og pusse

talhpadvilvgh39w317s.jpg

Sparklet og pusset en liten bulk ved bagasjerommet høyre side.

x01gbe704tiyodw26zqx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende, artig at folk følger. Får desverre ikke gjort noe før etter neste helg. Begynner med fagprøve til uka. Men etter det, blir det fart på sakene igjen. Litt godt å ha litt fri fra bilen også, blir morsommere å begynne med den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig med fagprøva, og kan begynne å konsentrere meg om prosjektet igjen. Lovet å oppdatere med det siste jeg har gjort, det kommer her.

Fikk en ny pakke med Dynamat i posten, så isolerte litt da jeg ble lei av å

sparkle og pusse.

9cifvxp07dsdbq0m02yq.jpg

Slipte ned undersiden av døra da den hadde begynt å flasse lakk, fant litt rust som jeg slipte bort. Deretter malt jeg dørene med pensel, brukte en tokomponet epoxygrunning som jeg kjøpte av en lakkerer. Må slipe ned det jeg malte, da det rant litt. Skal selvfølgelig lakke over til slutt.

k8snmi8ciw2be0079m8o.jpg

3v9hdlfzmb0h2n1gfu9h.jpg

md7ls71pre39ifnj1amj.jpg

6vx2l82lpgqftvn208zc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en oppdatering synes jeg. Har ikke holdt på med BMWen på en stund nå, men i kveld har jeg fått tatt et røsk med dørene. Det værst er jo at det føles uvant når en ikke har holdt på med bilen på et par uker :)

Jeg malt et nytt lag med epoxygrunning under og inntil skjøten (den siden av falsen ikke vil synes når den bankes ned) Slik at det vil være grunning der, selv om den grunningen jeg malte på tidligere vil sprekke når den bankes ned.

0rikhnlo6neev26acvz8.jpg

k0enw7e5ekdv0rxcaxy2.jpg

malt

e6iuqdssdcy1yui9mvvc.jpg

anl8wgo359i92k1u9hde.jpg

Banket ned

ydaere0yvypf9th2817o.jpg

Malt over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min store glede fant jeg mer rust da jeg gikk over arbeid jeg har gjort tidligere i vinter. Brukte sveise hakka da jeg så anntydning til rust. Viste seg at det hadde rustet igjennom. Så da var det bra å finne fram sveise apparatet igjen. Sjekket samme plass på motsatt side også, men hadde ikke gått like langt der. Anbefaler andre E30 eiere til å se etter der, kanskje det er en plass det pleier å ruste.

b0egs3mhhex2l6pej0rf.jpg

motsatt side

67pi7op1rz17ztvu92qy.jpg

Punktet inn ny plate

3moo6uxf1bx1f0opmlxe.jpg

Helsveiset

u8d01fjwt06oxynskryi.jpg

Vakkert grunnet

9fp9qu9g91piiiw0fmlp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...