Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om noen her har erfaringer med billigdekk??

da mener jeg asiatiske import-dekk til 5-600kr stk :) hvor bra sitte rbilen på veien og hvor lenge varer de?

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer vel an på merke.

Jeg har selv brukt Nankang NS2 (koster 700 pr dekk), og var kjempefornøyd med de.

Slitestyrken er ok, gikk 1 sett med bakdekk pr sesong.

Skrevet

Er en grunn til at det kalles billigdekk :wink: Men man får ofte det man betaler for, og er vel ikke noe unntak med dekk.

Ligger mange tråder om dette allerede, men Falken 452 er vel rimelige dekk som regnes som å være ganske bra

Skrevet

Jeg kjøpte billigdekk til en Audi jeg hadde, ga 2800,- for 4 stk 225/45x17, ferdig pålagt, dekka var gode og kjøre med men de var totalt ubrukelige på våt asfalt, rene teflon pucker, tror de het Vanli.

Skrevet

Billigdekka svikter gjerne på vått. Hadde Nankang NS2 i 225/40-18 på en 318 og skulle ikke rare greiene til før ræva kom på vått...

Skrevet

men uansett, hvem kjører vel styggfort på våt asfalt?? :-P

det er egentlig hvor godt bilen sitter på tørr asfalt som er av interesse her :)

Skrevet

På tørt føre går jo det meste bra. Men dobbel bremselengde i litt regnvær merker du godt. Jeg har stort sett kjørt med forholdsvis rimelige nexen og nangkang dekk. Det har funka helt greit.

Fattern skrøyt veldig av at han hadde kjøpt 4 dekk for 1000-1500kr til sin stratus for noen år sia. Da peip det ved normal kjøring. Jeg hadde aldri kjøpt de absolutt billigste. Det er mange dekktester på nett, kan lønne seg å få med seg hvilke som er farlige ihvertfall.

Skrevet

obs obs billige dekk har en tendens til å være Ræva på vått føre.

skrike i svinga,slites fort,lang bremselengde.

kjøp litt orntlige dekk(bedre me gode hjul enn å dra av veien)

Skrevet

Her må man prøve seg fram,og sjekke hva man er villig til å betale for dekk.

Kvalitet koster,men man kan finne et kompromiss.

Var selv michelin bruker tidligere,og meget fornøyd med disse dekkene,med unntak av prisen.

Et godt kompromiss til disse syns jeg var champiro,der prisen var litt mer hyggelig,uten at man ga bort altfor mye av prestanda på dekket.

MEN,nå kommer det som er interessant,i den senere tid har jeg funnet ut(til lekebil/banebruk),at dekk man bare skal slite ut(med motorsterk bil),kan man få og finne helt gratis.Og skal man bare bruke opp dekk,så er det meg knakende likegyldig om det er sommerdekk eller vinterdekk som sitter bak.Foran vil jeg ha noe som styrer og bremser,men har ikke fått somlet meg til,eller tatt meg råd til gateslicks enda.

Skrevet

Husker ikke helt merkene, men kjøper man billigdekk så har jeg kommet bortfor, voldsom dekkstøy, høydekast og veldig dårlig feste særlig på vått føre! E36'n moren min kjører har Champiro dekk, har holdt veldig bra, men har hatt et par episoder da rompa har kommi på vått føre i sving ut på aksellerasjonsfelt på E6 bla. På E39'n sitter det noen Nokian dekk, disse er fantastiske med tanke på støy!

Skrevet
Jeg kjøpte billigdekk til en Audi jeg hadde, ga 2800,- for 4 stk 225/45x17, ferdig pålagt, dekka var gode og kjøre med men de var totalt ubrukelige på våt asfalt, rene teflon pucker, tror de het Vanli.

Har samme opplevelse med Wanli, helt ubrukelig på vått. Spant ofte løs i fjerde gir med moderat gasspådrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...