Raymond Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 hadde samme problem med dyre dekk på min 7er på vått føre v12 baby
muskla Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 hehe, jeg kjører selv 540 så kjetting på bakhjula er tingen men uansett, er ute etter billigdekk. MEN bilen må kunne sitte bra på tørr asfalt. d vil si null hyling i dekka i svingene. på våt har d ingen betydning
opt Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 En annen ting med billige dekk er at de kan være gamle. Desto eldre, desto hardere og farligere å kjøre med, uansett underlag.
muskla Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 åj, d høres jo ikke helt bra ut.. man gambler nesten ved å kjøpe billigdekk med andre ord
Raymond Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Nå er jo dekk datomerket så det er jo ingen problem å sjekke.. med mindre du kjøper noe regumiert skit..
Hyggmaister Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Har ingenting å si om du ikke kjører fort på våt asfalt - bilen blir helt føkked å styre. Dekk som ikke har passert ordentlige kvalitetstester (les: billigdekk) burde vært fullstendig ulovlig å selge, og ikke minst bruke, i landet vårt. Ene og alene er de skyld i mange ulykker, og man kan ganske enkelt ikke legge opp til å aldri kjøre på våt vei - dessuten er selvsagt egenskapene på tørr vei også dårligere. Spar heller penger ved å sjekke ulike forhandlere! Får greit 4 kjempegode dekk for under 1000-lappen pr stk, og det er verdt det - husk at disse gjerne varer lengre også, så vinngingen går liksom opp i spinningen likevel... Til sist; skal en ha billigdekk til spinning og burning, vil jeg anbefale å kjøpe ett billig ekstrasett med bakfelger og da evt billigdekk som man hiver på når man skal på bane for eks, så slipper man å slite ut "veidekka"
muskla Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Har ingenting å si om du ikke kjører fort på våt asfalt - bilen blir helt føkked å styre. Dekk som ikke har passert ordentlige kvalitetstester (les: billigdekk) burde vært fullstendig ulovlig å selge, og ikke minst bruke, i landet vårt. Ene og alene er de skyld i mange ulykker, og man kan ganske enkelt ikke legge opp til å aldri kjøre på våt vei - dessuten er selvsagt egenskapene på tørr vei også dårligere. Spar heller penger ved å sjekke ulike forhandlere! Får greit 4 kjempegode dekk for under 1000-lappen pr stk, og det er verdt det - husk at disse gjerne varer lengre også, så vinngingen går liksom opp i spinningen likevel... Til sist; skal en ha billigdekk til spinning og burning, vil jeg anbefale å kjøpe ett billig ekstrasett med bakfelger og da evt billigdekk som man hiver på når man skal på bane for eks, så slipper man å slite ut "veidekka" tror nok du er inne på noe der ja, høres veldig fornuftig ut egentlig man får hva man betaler for vett.. jess, har et ekstra sett med drifting-felger og billigdekk, og kjører på med oljedyser i bakre hjulbuer
Raymond Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 men, f.eks. nankang ns2 som dere snakker om som "billigdekk" er et meget fra dekk fra min synspunkt..
opt Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Nå er jo dekk datomerket så det er jo ingen problem å sjekke.. med mindre du kjøper noe regumiert skit.. En del dekk er datomerket på en slik måte at man ikke kan lese det direkte ut av tallene, de er på en måte "kodet". Slike dekk er det nok best å unngå.
Haug530D Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 men, f.eks. nankang ns2 som dere snakker om som "billigdekk" er et meget fra dekk fra min synspunkt.. Har ikke hatt noen problemer med mine, fikk til og med testet de på litt lett snøføre i dag også, gikk fint det også, men vi snudde og fikk lånt bilen til moren min, var litt tidlig ute med sommerdekk kan du si er forøvrig bart igjen nå da.
Raymond Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 hehe, fort gjort.. har lagt om på min og men, den står bare i garasjen så da er det delvis ok starter ikke ut med den på hvit vei datomerkingen skal være lik på dekkene men, plasseringen kan være ymse.. tror det er noe reglemang for den merkingen etter det jeg skjønte av onkelen min som jobba i dekkbransjen.. så om jeg ikke hadde funnet den merkingen tror jeg muligens jeg ville droppa dekket Mvh Ray
HerrFlick Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Her på Østlandet er det ihvertfall altfor tidlig å legge om dekk enda
HerrFlick Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 BTW: Sharif på lillestrøm har alle dekktyper til under 1000lapper, godt under og faktisk. Fantastiske priser her....
muskla Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 ja, har hørt at sharif har fine priser ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå