Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når du lokker opp døra er det en oval sort propp øverst på døra der, ta den bort.

så er det en låsemekanisme du fester lista med, du presser lista inn så dytter du på denne låsen til du kjenner et klikk.

vips så er lista på plass :wink:

Skrevet

Er enkelt når du først har skjønt det :D

Er en mekanisme som skal skyves på plass over de sporene bak på "listen". De to hakene som dyttes inn i døren. Du kommer til denne i det nevnte hullet.

Det kan være at denne allerede er skjøvet på plass, da må du isåfall ha et slags verktøy til å dra denne bak.

Om du tar et bilde av døren så kan sikkert noen prøve å forklare litt bedre..

Skrevet

Ser ingenting i det hullet.. Når jeg skulle ta av di gamle rev jeg dem bare av så den dingsen er sikkert nede.

Får jeg dem ikke på snart limer jeg dem på (nei... er ikke særlig kjent for å ha stor tålmodighet når det kommer til sånne ting)

Skrevet

Skjønner, må vel ha en "krok" til å dra tilbake mekanismen, slik att skinnene løfter seg.

Hehe, har tenkt det samme jeg også. Men er ikke så enkelt å lime først gummipakningen, deretter håndtaket :-)

Skal prøve i ettermiddag jeg.

Skrevet

Demontering av list rundt håndtak:

1. Plukk ut propp på siden av dør.

2. Bruk f.eks en skrutrekker og dytt den "metall stanga" innover (metallskinne med en liten flate på som skuves..)

3. Nå skal lista være løs. Ikke bruk noe makt, ta den forsiktig av. (skal nesten dette av).

Skrevet

2. Bruk f.eks en skrutrekker og dytt den "metall stanga" innover (metallskinne med en liten flate på som skuves..)

3. Nå skal lista være løs. Ikke bruk noe makt, ta den forsiktig av. (skal nesten dette av).

1: Check

2: Det er SSSIIIIIIIINSYKT trangt der. Men hvis jeg har forstått dette riktig (var ut å så på det isted)

Det er en liten "hempe" på disse skinnene som låser håntake. Skal denne presses fra deg for att den skal "åpne" seg?

Skrevet

1: Check

2: Det er SSSIIIIIIIINSYKT trangt der. Men hvis jeg har forstått dette riktig (var ut å så på det isted)

Det er en liten "hempe" på disse skinnene som låser håntake. Skal denne presses fra deg for att den skal "åpne" seg?

Presses fra ja..

Du dytter liksom skrutrekkeren el hva du nå bruker lenger inn i døra.

Skrevet
går disse skinnene opp da, eller må de fortsatt presses opp?

Du dytter de innover vannrett fra hullet i kanten av døra..

Så må denne dras/dyttes tilbake igjen ved montering av lista..

Haynes'n hadde vært noe å ha nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...