Gå til innhold

Vrang forhandler, garanti sak E90

bjaa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter litt her nå med en trøblete forhandler, det har seg slik at min kjøre mor har en 2005 E90 320d.

Bilen er kjøpt ny hos gjeldene bilforhandler, og vi kjøpte den brukt etter å ha byttet inn (enda en?) drittbil fra de, en 2006 Ford Mondeo med skjørtebank som aldri ble fikset..

Hvertfall så gjelder det nå at fjæra på venstre side forran var knekt, og datt ut i dekket forran, revna opp hele hjulet , pungterte det og bilen skar såvidt ut i grøfta forståelig nok.. Dette skjedde i ca. 50 km/t . Dekket og felgen ble skadet, forhandleren har gått med på at garantien skal dekke nye fjærer og nytt dekk. Men det som er saken her er at det ble også skader på frontfangeren, en liten bulk med sprekk ved tåkelyset samt riper under fangeren..

Syns det da er VELDIG rart de ikke vil dekke dette på noen måte, når de har sagt ja til å dekke fjærer og dekk. De oppfører seg på en passelig frekk måte, og sier vi er "heldig" som får det her på garantien. Såvidt jeg vet ifølge norsk forbrukskjøplov så er det 5 år også på biler?

Begynner å bli passeli lei av å se denne forhandleren behandle mora mi på den måten, forsvarsløs som hun er.

Hva syns dere?

Skal forresten sies at forhandleren er Norsk BMW forhandler , en av de større i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syns sjøl dette er ganske skremmende, og hvertfall måten det skjedde på, rett ut i dekket og skar det i filler i fart. Har opplevd fjærbrudd før, på GAMLE biler, og da har det ofte ikke vært så dramatisk engang..

Kanskje vi må ta opp saken med BMW Norge personlig.. At en fjær knekker på en så ny bil syns jeg er ganske skremmende, hvertfall når en ser hvor fort det kunne gått galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma sak som jeg hadde med senkesettet på passaten min, det knakk etter 1 år. Fikk alt helt nytt (autospar).

Men når det kommer til den forhandleren Fredrik så ville jeg nok tatt ting skriftlig fremover.

Men noen ting jeg lurer på.

- Hvor lenge hadde dere bilen før fjære ble knekt?

- Hvor mange km ble det kjørt?

- Var dette bruktbil kjøp eller nytt?

- Har bilen vært inne på noen kontroller i det siste som burde ha sett feilen (service, Eu, naf, etc?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt advokat på denne forhandler Bilsalongen i Skien. Kom ikke i mål med dette og orket ikke mer. For 3 uker siden bestemte vi oss for en strøken flott E90 der, for som selger sa, vi må prøve å snu noe negativt til noe positivt her!!

som sagt så gjort vi bestemte oss for å prøve det! Eier Pål Solberg ringte meg kl 15.15 den Fredag vi skulle hente den. Fikk ikke lov til å kjøpe den p.g.a.det jeg hadde gjort mot han, var hans korte beskjed.

Det hører også med til historien at når vår bil var gått 8.000 km, så var vi så lei at vi skriftelig tilbydde forhandler 40.000,- for å få en annen bil. Mannen skulle se på det, men vi hørte ingenting fra han. Kona og jeg tok en tur dit, men ble avfeid med at det kunne han ikke, dessuten hadde vi jo kjøpt ny bil, så gikk han bare

artig kar

er nok maaange som sliter med han der tror vi

Det samme har han også gjort med en kunde av meg, men han ble visst døra ut.....

Få ut din historie på Bmwccn også du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke derfor man har kaskoforsikring på bilen egentlig? Kan på en måte ikke skjønne at forhandleren skal stå ansvarlig for skader som oppstår pga man kjører i grøfta, selvom det er forårsaket av at en del går i stykker som det er garanti på.

Men skaden på dekket er jo også en følge av den delen som gikk i stykker....

Høres helt merkelig ut at en fjær knekker. Kunne vært livsfarlig da, godt ikke farten var større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre.

Men det pleier vel å være slik at en forhandler (uansett hva) må dekke delen som er defekt og evt. kostnader for å bytte denne om dem har montert denne.

Forsikring må da dekke følgeskader.

Er da klart at forhandler med hår på brystet sørger for at kunden sin ikke kommer til å få kostnader med skaden som produktet deres har forsaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...