-Erik- Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Har kjøpt ett sett med orginale m3 lykter til coupe'n min. Men alt virker ikke. Har hørt at det bare er å klippe en ledning eller noe sånt? Noen som vet? mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Hvis det er orginale lykter så høres det veldig rart ut om du må klippe en ledning, er det Check Control lykter du har kjøpt deg ? Mulig CC lykter og non-CC lykter har forskjellig tilkobling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 er orginale ja. tatt rett av en 97mod m3. tipper det er cc ja. høyre lykta virker som bare det, men på høyre side virker ikke bremse og kjøre lys på. Ja har sjekket pærene:P har 2 sett m3lykter og er samme på begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 er orginale ja. tatt rett av en 97mod m3. tipper det er cc ja. høyre lykta virker som bare det, men på høyre side virker ikke bremse og kjøre lys på. Ja har sjekket pærene:P har 2 sett m3lykter og er samme på begge to. Hm, rart. Om du har testet med flere lykter så kan man vel så godt som utelukke kontakt feil i lyktene. Men har din bil CC ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 min bil har ikke cc. men regner med lyktene fra 97 har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 Noen som har tegning på ledningene til m3 lykter i 97? Eller noe annet lurt. Med cc tror jeg. Hehe:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2009 bUmp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 bUmp +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Fungerte lyktene som stod på bilen på begge sider? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Fungerte lyktene som stod på bilen på begge sider? jada:) virket som bare det. Det jeg syntes er så rart er at jeg har 2 sett med orginale m3 lykter hbor begge er fra 97. her er det en pinne som står anderledes på kontakten i lykta. men på høyre side ser det ikke ut til å ha noe funksjon da alt virker der, men venstre siden er det kun blink og ryggelys(på begge settene er det slik) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Kanskje dette er til hjelp, klippet fra ett annet forum: Hi guys, I went and bought some Orginal BMW M3 Evolution lights for the car yesterday thanks to Gromit, Rear cluster, front indcators and side repeaters.I don't know if anyone has already posted a guide, but I thought I would do one anyway. If theres any mistakes could you please let me know. thanks My car is a 96 316i so I didnt have the CHECK CONTROL computer and module fitted. When fitting the new M3 rear lights, I found that the break lights were not working properly and there were other slight problems. Thats when I realised the PINS were slightly different on the new lights. First step is to bridge pins 4 and 8 on both sets of lights. The easiest and best way to do this, with an easy way to reverse the mod is to solder the 2 pins together. DO NOT actually solder the pins, bridge a short bit of wire from one panel to the other. The design of these lights is in such a way that there is no wiring, just sheets of metal. The Second step is to connect a peice of wire to the plug on the right hand light(offside)(drivers). The wire you must connect is the one corresponding to PIN 3. You will see on the light that there is no PIN, which is why you must use the plug from the car. You must then connect the wire from PIN 3 of the plug to PIN 2 of the lights. The way I did this was to solder a wire to the panel corresponding to PIN on the light, then use a crimped connector to connect to the wire coming off PIN 3 of the plug. Sounds complicating? Its not really, just remember which pins need to be bridged. The pics below will show you exactly what mod you need to do: 1st step. Bridge pins 4 and 8 on BOTH lights so its like below: 2nd step. Solder wire to pin 2 panel of the Offside light(drivers side): 3rd step. Modify the wiring on the car, I connected a scotch plug and another wire to the wire for PIN 3 like below: 4th step. Crimp connectors onto each wire and connect, making an easy way to reverse the mod. (YELLOW wire from lights, RED wire from PIN 3 scoth plug. Alternative methods can be used obviously: Fitted: Pin layout: Håper det er til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Dette ser ut som noe ja. Skal ta en titt på det når jeg kommer hjem ikveld. På forhond takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå