Gå til innhold

f kart Go-cart med skilt

narcatis
 Share

Anbefalte innlegg

sånn da var f-kart på plass og på skilt :) var og henta den i dag, gøøøy! men hva kjører dere på av bensin? jeg kjørte på 98 men det er totalt feil for 100cc ivertfall, så kjører på 95 nå, lurer på om 92 må till? og hva har dere den bensin "ventilen" eller hva det er på? setter jeg den på ress så funker den fint, men setter jeg den på on så dør den noen ganger ut, og sliter litt med og starte og fusker noen ganger under kjøring..

men fytti og mye man opplever :lol: folk som tuter og hoier på deg og blinker inn til siden for og sleppe deg forbi, noen bråbremser og får helt noia osv.. gøyy :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånn da var f-kart på plass og på skilt :) var og henta den i dag, gøøøy! men hva kjører dere på av bensin? jeg kjørte på 98 men det er totalt feil for 100cc ivertfall, så kjører på 95 nå, lurer på om 92 må till? og hva har dere den bensin "ventilen" eller hva det er på? setter jeg den på ress så funker den fint, men setter jeg den på on så dør den noen ganger ut, og sliter litt med og starte og fusker noen ganger under kjøring..

men fytti og mye man opplever :lol: folk som tuter og hoier på deg og blinker inn til siden for og sleppe deg forbi, noen bråbremser og får helt noia osv.. gøyy :lol:

Var du ute å kjørte i Skien sånn rett over midnatt? Møtte en sånn "liten" racer langs veien oppe ved Lie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ress er vel reservetanken vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meheheh :lol: stemmer..

Snømann... Du må jo hilse da! Kan ikke kjøre rundt uten å veive med armene... :-) Hehe...

Men, fra det ene til det andre. Dette er vel ett rent egoist-prosjekt? Du drar vel ikke damer med en sånn en???

Edit; Når jeg tenker meg om, så gjør du kansje det... -Nei så søt og liten en... Kan høre det for meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meheheh :lol: stemmer..

Snømann... Du må jo hilse da! Kan ikke kjøre rundt uten å veive med armene... :-) Hehe...

Men, fra det ene til det andre. Dette er vel ett rent egoist-prosjekt? Du drar vel ikke damer med en sånn en???

Edit; Når jeg tenker meg om, så gjør du kansje det... -Nei så søt og liten en... Kan høre det for meg... :-)

Veit ikke hva jeg skal hilse på jo! mange som tuta og hilsa rundt om kring, hehehe..

"nei så søt liten en" :lol: fikk høre akkurat den der faktisk, haha..

men skal ha bruksbil og, blir vell en Audi a6 stasjonsvogn det :?

men er litt ego prosjekt ja, men tenkte "nei.. kan ivertfall skylde på at "ung og dum" vist det skjærer seg" ;)

deep dish: ja veit, men hvorfor fusker den ikke der(ikke mye) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva kjører dere på av bensin? jeg kjørte på 98 men det er totalt feil for 100cc ivertfall, så kjører på 95 nå, lurer på om 92 må till????????

Kor har du hørt at 98octan er totalt feil på 100ccm? og du seie du kjøre på 95octan no og lure på om 92octan må til?:S kor får du kjøpt 92octan henne?

Di selge som regel berre 95octan og diesel rundt om, men nåken plassa har di 98octan og :wink: ....

Å ka e forsjell på 95 og 98? Octan som er i bensinen, e ikkje så følsome dei der 2 taktarane at du merke forsjell:p...

95 tenner lettere og mindre eksplosjon, 98 tenner seinere men større eksplosjon enn 95. Trimmede motorer har det best med 98octan og meir, smørrer bedre :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men ikke 2taktere, 4 takter skal ha 98 men 2takter skal ha 95, den tenner for raskt så den "hopper over" en omgang på veiva nesten, får ikke tatt seg helt inn.. hmm vannskelig og forklare.. men min fuska og stoppa og var vrien på 98 ivertfall.

Jeg har ivertfall ikke hørt om noen 2taktere som kjører på 98.. meeen om 92 er best det veit jeg fortsatt ikke, det lurer jeg også på..

men noe rart nå.. min har blitt daffere, skjønner ikke hva det kommer av? den gjorde 75 før, nå gjør den 68.. vill ikke opp i mer på flatmark? hva kan det være da? høyre framhjul og bakhjul vibrer ganske greit, mulig det? må vell etterstrammes eller noe tror jeg..

også blei jeg jo stoppa i dag da :lol: så kjepphøye da "jasså, det her har du vell ikke lov til og kjøre" bare og brette fram førekort og vognkort (som jeg hadde klart i lomma) de skjønte absolutt ingenting og sa at det her skulle de sjekke opp :lol: folk sto rundt og glante.. glante ekstra mye da jeg bare kjørte videre! morsom opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men ikke 2taktere, 4 takter skal ha 98 men 2takter skal ha 95, den tenner for raskt så den "hopper over" en omgang på veiva nesten, får ikke tatt seg helt inn.. hmm vannskelig og forklare.. men min fuska og stoppa og var vrien på 98 ivertfall.

Jeg har ivertfall ikke hørt om noen 2taktere som kjører på 98.. meeen om 92 er best det veit jeg fortsatt ikke, det lurer jeg også på..

Månen som kjører 98 på 2takter :wink: , cross osv :wink: ....

kan umuli tenna for raskt med 98 :lol: , for 98 tenner seinere enn 95.

Mest logisk er 95 på 4takteren og 98 på 2takteren.

Eg kjører min på 98 og har prøvd litt 95, merker ingen forsjell. samme med bilen min, av og til kjører eg på 95 og 98.

Nesten ALLE bensinmotorer kan kjøres på 98 og 95 uten at dei fusker osv.

og kor kommer 92 inn i bilde? selge di 92 nåken plass? Har aldri vore på ein bensinstasjon der di selge 92octan!. Det som er mest normalt under Cross og andre motorsport er at dei bruker octan tilsettningsstoff i bensinen for og fø høgere octan, 100-110octan, men viss det blir oppdaget i løp blir dei diska :lol: .

Ka trim har du på go karten? har du kjøpt trim cdi, coil? hørres ut så da e nåke gale me tenningsanlegget eller nåke anna. den er vertfall ikkje som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne eksosen er mest populær til f-kart fant jeg ut:

http://www.speedkart-shop.com/product_i ... Auspuff-21

mens jeg har bestilt fra fabrikk en tuning potte som ser slik ut:

883wsivcgy0o00cp289k.jpg

5rt5bf5ubp7o0ox34yol.jpg

nå blei jeg i tvil her.. den første potta har best i test i england 3år på rad og brukes av mange f-kart førere på tyske forumer.. mens den siste der er jo tuning potte fra fabrikk beregna på f-kart.

høm høm... noen tips?

ang bensina narctis:

det var noe jeg hørte av en meget dyktig båtmekkaniker som skrur på 2taktere og 4taktere daglig, han forklarte meg en hel haugs med blablba smøring toppsylinder 4takter med 98 blabalba så tørt som mulig for 95 blablaba, vettasøren.. men peil harn :)

nei har ikke bestilt noe Cdi eller coil, veit ikke om det fintes noe til 100'n, har sendt noen div mailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Føle alle seriøse mekanikere har litt forsjellige meininga eg;o). eg sjøl bilmekaniker, men har berre jobba med bil i 4år ca. Men med mine erfaringer synes eg da du sa hørtes merkli ut:p. men nok om da;o). e kje nåke og diskutera;o).

Trur vertfall at da e coilen`n eller cdi`en på min så e probleme, for når eg kjøre med flat pedall nåken minutt så kutte den, å da e ikkje pluggen:p. har skifta til platina plugg, og da e likt med alt eg har prøvd, så trur da må ver coil, cdi så går seg varmt og går seg lei, får start etter et par sekund. Er ikkje varmeskjering, har tatt av sylinder og kontrolert, alt ser fint og nytt ut:p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min går ganske greit nå, minus løsner evig mye skruer i ny og ne så har satt på låsebolt på de som løsner rundt om.. plutselig forsvant sælen min i dag, trygt :lol: også et blinklys rele har tatt kvelden thats it..

fått fjerna 1 polmbering fra potta så når gjør den 81, fortsatt 1 til i potta.. så oppsettet jeg lurer på og kjøpe nå er leo vince touring potte, ny forgasser, 110 dyse og fjerne noe plombering i girkassa på den, skal vist være en gummiring ved skålene på den så man ikke får pressa de helt sammen. Lurer på sylinderkit men finner ingen jeg har løst på, liksom 103cc kit det ifra produsenten.. bleh.

meeen fikk dette ifra speedoptions:

Det vanligste anlegget for en hissig sylinder ville være Yasuni R, det er for 70 og 80cc, men river bra mot 100ccen, som egentlig ikke har 100cc som man ser når man gjør matematikken, på de ombygde minarelli motorene, er basert på den. Har du sjekket boringen din? :)

veit ikke jeg? skeptisk, ang sylinder..

formeninger?

edit: lite tips, dere burde prøve og skaffe spons, jeg har muligens skaffa olje og forsikring spons nu, er jo oppmerksomhet kilde nr1 i byen! :) bare ha litt reklame på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

i dag fikk jeg grei tilsnakk av politiet fårn si.. de hadde fått en inn haaaugs av klager på tullekjøring, unøding kjøring og støy :? bare kjører rundt helt normalt jo, ikke min feil at den ligger som klister i rundkjøringane :? (wtf?) og at vist det fortsatte så fikk jeg ikke lov te og kjøre den i det hele tatt! det var også grunnlag for førekort beslag.. ehm joda :? maktsyke satan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qsus7jdh3npwrwo1fvta.jpg

jujivq3n6qqsjdmvl6pe.jpg

09bbjbs35auu9rdg8xjo.jpg

f15qxpk62iis5vt0xwha.jpg

36qmb51w1m5yjgojh4uj.jpg

Artig møte med politiet i dag! :lol: de vrengte om midt i veien og peisa på med blålys etter.. plutselig varre 3 stykker der som boxa meg inn :lol: den ene kjørte igjen med engang, men de 2 andre blei igjen.. ringte rundt og skjønte ikke noe av det kjøretøyet her da, den ene mente motorsykkel lappen mens up mente lettmotorsykkel mens kammeret mente noe helt annet igjen, leita dem rundt i bøker og tokk bilder og herja og styra og fant det ikke ut :lol: så de lot meg kjøre igjen til slutt da, fikk dem nr skulle de ringe vist det var noe.. :) forsåvidt veldig hyggelige folk! preika lenge med han ene om mopedbiler og alt :lol: han syntes ikke de var noe, gikk i 45kmt og blokkerte alt vei, likte han ikke, syntes de kunne gått i 60 :lol: preika om alt mens vi venta, han hadde veldig løst te og prøve karten da jeg tilbydde han det, men måtte videre i jobben vist.

3de gang jeg har blitt stoppa det nå da. hehehe, elsker denne saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...