Umeus Skrevet September 2, 2009 Share Skrevet September 2, 2009 Har egentlig vært veldig nøye med å sjekke boltene på potta fordi jeg viste det var en svakhet med at de løsnet. Hadde ikke noe vandring i potta selv om jeg oppdaget en forsvunnet bolt for noen dager siden, men det kan jo ha gjort sitt til at det har blitt noe mer viberasjoner som har forplanta seg nedover og dannet grunnlaget for en brist Men uansett, så er det for skrøpelig. Jeg har jo ikke kjørt med løst eksosanlegg Er effektpotta mer solid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 2, 2009 Share Skrevet September 2, 2009 jeg fikk effektpotte for litt over 1 uke sia.. min knall først ved øverste feste så knakk hele feste under på samme sted som visst på forrige side. So far so good.. effektpotte til 50cc men funker helt fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Umeus Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 Har fått sveisa igjen min nå og bestilt effektpotte da den ikke var på lager:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 effektpotta mi har ryki alt den.. 2nde gangen potta ryker.. må si jeg begynner og ha hatt en del problemer med denna nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 effektpotta mi har ryki alt den.. 2nde gangen potta ryker.. må si jeg begynner og ha hatt en del problemer med denna nå! sett på bolter med låsemutter på baksida, de løsner aldri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 ikke det at den løsner.. hele eksosen KNEKKER, innerst ved manifolden så knekker svanehalsen tvert av.. skruene sitter like fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 ikke det at den løsner.. hele eksosen KNEKKER, innerst ved manifolden så knekker svanehalsen tvert av.. skruene sitter like fint.. hmm, sikker på at de sitter som de skal ? min knakk pga boltene løsna, men nye bolter med låsemuttere så ble det bra. åssen motor har du forresten? 50. 100, 200? hvor mange bolter sitter den i? hvis du har 200 såvet jeg åssen det er, men har ikke sett motoren på 50 og 100cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Umeus Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 ikke det at den løsner.. hele eksosen KNEKKER, innerst ved manifolden så knekker svanehalsen tvert av.. skruene sitter like fint.. Mye dårlig asfalt i Grenland? Jeg tror den bolten som sitter rett under "lyddempern" er veldig viktig at er inntakt. Det er trangt der og den er jævlig vanskelig å skru om man bare har verktøy med korte hylser og man bør helst ha skralle med lang arm fra ene siden for å få tak samt skru igjen skikkelig med et fastjern når den er på plass. Og da helst med låsemutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Umeus Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Mista en skrue på sidedekselet idag + at tennhetta har blitt så løs at jeg måtte binde den opp med hyssing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 noen som har kjørt noe med kart i vinter a ? evnt anbefalinger til vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 skulle faktisk kjøre den her om dagen, alt var rigga til det, måka verkstedet og føret var glatt og fint meeen så skal jeg starte.. TOM FOR STRØM!!! kan jo ikke akkurat starte den med startkabler eller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 skulle faktisk kjøre den her om dagen, alt var rigga til det, måka verkstedet og føret var glatt og fint meeen så skal jeg starte.. TOM FOR STRØM!!! kan jo ikke akkurat starte den med startkabler eller bare å slenge starkablene på batteriet det. 12v der og. prøvde å fyre min og her, men etter å ha stått under en presenning i hagen siden oktober\november så var den ikke helt lysten på å starte, masse strøm på batteriet da. men ville ikke helt starte, får vell rense gasseren litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 er det ikke 9v da? er det anderledens på firetaktern eller, hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 er det ikke 9v da? er det anderledens på firetaktern eller, hmm 9volt er det ivaffall ikke, 6volt evnt. men sjekke batteriet, er det 6stk korker på den så er det 12v, 3 korker så er det 6v, hvis ingen kosker så må du sjekke merkinga på batteriet. men er 99,9% sikker på at du har 12v du og, 6v er det leeenge sia man hadde på mc, bortsett fra en og annen her og der da. 4taktern er 12v ivaffall. 2taktern er nok 12v den og da motoren der sitter i mange scootere og de har 12v, (vet ikke med 100cc men er nok likt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 kjøpt meg ny motor til min nå jeg, driver å leter etter en girkasse med framover\bakover som passer så blir det å sette inn motoren. gasgas 300cc 2takt på ca 60hk, går fælt i den atv'n den står i nå ivaffall, hjulløft på alle gir tror det kommer til å gå bra da, med sjåfør så blir det ca 4kg per hest, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå