Gå til innhold

f kart Go-cart med skilt

narcatis
 Share

Anbefalte innlegg

jaja :)

Eller jeg tviler egentlig på om noe passer for det er vel en motor med innebygd girkasse med differensial og revers...

Hvis du bruker en annen motor så kan du jo brune en stiv aksel men da blir det hvertfall jævlig å kjøre på vått med mindre du har regndekk... også kjøre uten revers?

50 og 100cc har vell ikke diff såvidt jeg har lest.

200 har diff.

skal vell være mulig å modde på en annen motor, men det spørs på skillsa til den som gjør det hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller jeg tviler egentlig på om noe passer for det er vel en motor med innebygd girkasse med differensial og revers...

Hvis du bruker en annen motor så kan du jo brune en stiv aksel men da blir det hvertfall jævlig å kjøre på vått med mindre du har regndekk... også kjøre uten revers?

200 har diff.

skal vell være mulig å modde på en annen motor, men det spørs på skillsa til den som gjør det hehe :P

F-Kart kommer i to utgaver, en 50 kubikk og en 100 kubikk. Begge versjoner er utstyrt med automatmotor med revers gir og differensial (CVT).

http://www.mizzuki.no/gocart_smc_f-kart_100/cms/48

Har ein 50cc og den har diff, merke lett at da ikkje e stiv aksling. e jo ikkje fjøre eller dempara og sånt så viss eina bakdekke ikkje e neri så spinne den på da hjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 har diff.

F-Kart kommer i to utgaver, en 50 kubikk og en 100 kubikk. Begge versjoner er utstyrt med automatmotor med revers gir og differensial (CVT).

http://www.mizzuki.no/gocart_smc_f-kart_100/cms/48

Har ein 50cc og den har diff, merke lett at da ikkje e stiv aksling. e jo ikkje fjøre eller dempara og sånt så viss eina bakdekke ikkje e neri så spinne den på da hjule.

står ikke det her:

Spesifikasjoner F-Kart-50

Motor: 1 sylinder, luftavkjøldt, 2 takter

Motorstørrelse: 49.3cc

Bore/Storke(mm) .40*39.2

Compression Ratio 7.8 : 1

Max power 3.1kw/6800rpm

Max torque 4.4nm/6000rpm

Ignition CDI

Reverse Yes

Eletrisk starter

Transmission CVT+Reverse(Forward-Neutral-Reverse)

Dry Weight 112 kg

L/W/H 2080/1120/710 mm

Front/Rear Brakes Drum/Drum

Front/ Rear tires AT15*6.0-6"/AT16*6.5-8

Fuel Tank Capacity 4.4L

Spesifikasjoner F-Kart-100

Motor: 2 takter, Single Sylinder

Displacement 95.6cc

Bore/Storke(mm) .52*45

Compression Ratio 5.8 : 1

Max power 5.8kw/7200rpm

Max torque 8.5nm/4500rpm

Top speed 80 km/hr

Ignition CDI

Reverse Yes

Starter Electric starter

Transmission CVT+Reverse(Forward-Neutral-Reverse)

Dry Weight 112 kg

L/W/H 2080/1120/710 mm

Front/ Rear tires AT15*6.0-6"/AT16*6.5-8

Fuel Tank Capacity 4.4L

Spesifikasjoner Go kart 200

Engine type 4 takter single sylinder, oljeavkjøldt

Motorstørrelse 163.4cc

Bore/Storke(mm) 60*57.8mm

Compression Ratio 7.01

Max power 10kw/7500rpm

Max torque 13.0nm/7000rpm

Toppfart: 100 km/hr

Ignition CDI

Reverse: JA

Eletrisk starter

Transmission CVT + Reverse (Forward/Neutral/Reverse) + Differential gear

Dry Weight 136 kg

L/W/H 2080/1120/810mm

Front/ Rear tires 15*6.0-6/16*6.5-8

Fuel Tank Capacity 4.4L

står kun diff p å200'n, men igjen så står det ikke at det ikke er på 50 og 100, står bare ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 16-åring her i byen som har en sånn en.

Han gikk til avisen tilslutt fordi han ble så ofte stoppet av politiet som trodde det var ulovligheter på gang, det var faktisk privatpersoner som var på nippet med å rapportere til politiet om den fordi de ikke trodde den var lovlig og lignende. Den vekte stor oppsikt når den kom i allefall.

Den her i byen hadde en liten rød flaggvimpel stikkende ca 1-1,5 meter opp i luften bakom den, så når han var i byen å kjørte når det var litt trafikk så man bare en liten flaggvimpel som stakk opp imellom bilene.

Ser ganske skummelt ut å bruke på daily basis.

Men kan tenke meg at å sette en 125ccm helcrossmotor (40hk) i en slik en og bruke som leketøy utenfor "rushtiden" ville vært veldig moro.

Hvis man ønsker å bruke litt penger på de kan man jo alltids bygge de litt om også så de blir stivere, stødigere og får litt mer go-cartfølelse. :)

Men ettersom dette her er noe som trolig ofte blir stoppet når man passerer kontroller så er de ikke noe særlig å ta motorbytte på og bygge om på heller for de har jo veldig lette for å bli avslørt siden de tiltrekker seg så mye oppmerksomhet. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 16-åring her i byen som har en sånn en.

Han gikk til avisen tilslutt fordi han ble så ofte stoppet av politiet som trodde det var ulovligheter på gang, det var faktisk privatpersoner som var på nippet med å rapportere til politiet om den fordi de ikke trodde den var lovlig og lignende. Den vekte stor oppsikt når den kom i allefall.

Den her i byen hadde en liten rød flaggvimpel stikkende ca 1-1,5 meter opp i luften bakom den, så når han var i byen å kjørte når det var litt trafikk så man bare en liten flaggvimpel som stakk opp imellom bilene.

Ser ganske skummelt ut å bruke på daily basis.

Men kan tenke meg at å sette en 125ccm helcrossmotor (40hk) i en slik en og bruke som leketøy utenfor "rushtiden" ville vært veldig moro.

Hvis man ønsker å bruke litt penger på de kan man jo alltids bygge de litt om også så de blir stivere, stødigere og får litt mer go-cartfølelse. :)

Men ettersom dette her er noe som trolig ofte blir stoppet når man passerer kontroller så er de ikke noe særlig å ta motorbytte på og bygge om på heller for de har jo veldig lette for å bli avslørt siden de tiltrekker seg så mye oppmerksomhet. :x

trur ikkje du kan stiva den av so møkje meir enn da den allerede e :wink: , e ingen dempara eller fjører, er eit stivt karosseri som er lett og komme på 2-3 hjul med. er go kart følelse av og kjøre den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di skryte berre på 200`n for at den skal framstå som bedre kjøreegenskaper. for da står CVT på di alle, så e samme opplegge:p. men men

cvt er ikke diff da men.

cvt er constantely variable transmission, lettere sagt, variator drift

veit at da ikkje står for diff;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 x DellOrto - PHBG 21 DS (DH2632) Choke Knappechoke

1 x Airsal T6 Asso - Minarelli AC (011337476)

1 x TopPerformance - Powered - Minarelli (9925290)

1 x Hebo Innsug - Minarelli 21mm (HR7000812)

Der va trimmen bestilt:o), skal bli godt og få litt fart på an:p

6zik1kn3wzd3e3u35jhq.jpg

51rt8hmcfvtd5kikq42p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 x DellOrto - PHBG 21 DS (DH2632) Choke Knappechoke

1 x Airsal T6 Asso - Minarelli AC (011337476)

1 x TopPerformance - Powered - Minarelli (9925290)

1 x Hebo Innsug - Minarelli 21mm (HR7000812)

Der va trimmen bestilt:o), skal bli godt og få litt fart på an:p

6zik1kn3wzd3e3u35jhq.jpg

51rt8hmcfvtd5kikq42p.jpg

kosta det der a :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 3000kr:p. kjøpte billi trim:p. e ikkje ut ette og henta ut mest muli effekt. vil berre at den skal dra litt bedre i oppøvebakka og litt høgare toppfart;o)

hehe, ikke så gerlig da :P

men får min til uka håper jeg, de må bare regge den så jeg kan hente den.

får se åssen 170ccn går, men blir nok å se etter et effektanlegg for litt mer lyd i kjerra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...