hertz Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Lure på hvilken av disse bilene som går best. orginal 325i 192 hk mot ein honda civic 1.6 vti 160hk? Kan tenke meg at Hondaen er en god del lettere, so hva trur dere?
Torbjørn H Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Skal du rett fram, bør du sitte i BMW-en. Skal du rundt tsukuba circuit, bør du sitte i VTi-en.
RoaldJ Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 vti`en går bedre mot en M20B25 hvertfall... en kompis av meg gruste meg noe så SINNSYKT med sin vti (hatchback) mot min 4 dr 325
Odd-M Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Jeg vil tro Hondaen er raskere på det meste unntatt elastitetsøvelser og når hastigheten passerer 150 km/t. Civicen er en liten og lett blikkboks med en meget turtallsglad motor.
Chris_325iM Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 er mange faktorer som spiller inn her da, som dekk type, dekk dim. dempere, bremser og vekt osv. men BMWen taper mye ifht civicen pga vekt. men som sagt tidligere så er nok BMWen bedre på høyere hastigheter, så mulig den ville vunnet på Nürburgring, men på rudskogen taper den mest sannsynlig...
Halvor89 Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Hvis man skal ta effekt til vekt forhold her, så må man vel opp på no vassere når det gjelder BMWen!
Joan E36 Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Har en kamerat som har Honda CRX vti med 150 hk fordelt på 960 kg. Den går jo bra opp til 100, men alerede fra 120-130 så merkes det at det kun er 146 nm i den. Den drar ikke spesielt godt etter dette og den sliter jo bare mer og mer desto fortere det går. Men på en bane med mye svinger og korte sletter, så vil en civic vti kjøre fra en E36 325, men når det gjelder akselrasjon fra 100 og oppover veit jeg ikke om civicen har så mye å stille opp med. Husk at det er en 1.6 liter. Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den.
hagenisse Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den. Er det den diskusjonen igjen? Honda-en vil på bane ligge på høyt turtall hele tiden, så mangel på bunndrag vil ha svært lite å si. Hvis man ligger i 4de gir i f.eks 100 og gir full gass vil selvsagt BMW-en dra ifra, men man kjører ikke slik på bane.
Patrick B Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den. Er det den diskusjonen igjen? Honda-en vil på bane ligge på høyt turtall hele tiden, så mangel på bunndrag vil ha svært lite å si. Hvis man ligger i 4de gir i f.eks 100 og gir full gass vil selvsagt BMW-en dra ifra, men man kjører ikke slik på bane. en 320is vs en vti?
Joan E36 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den. Er det den diskusjonen igjen? Honda-en vil på bane ligge på høyt turtall hele tiden, så mangel på bunndrag vil ha svært lite å si. Hvis man ligger i 4de gir i f.eks 100 og gir full gass vil selvsagt BMW-en dra ifra, men man kjører ikke slik på bane. Ja, er jo det jeg sier, at den vil kjøre fra en BMW 325 på bane, men når du kommer opp i 130-140 så holdt jeg fint følge med min 320 cab. Men vti'en er jo en utrolig artig bil når det gjelder akselrasjon og i svinger osv.
Thomaz Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 V-tech motora er sinnsyke over 55000rpm! Motorkaraktristikk endrer seg totalt.. er nok kvikkere opp til hundre ja..
JulianS Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den. Er det den diskusjonen igjen? Honda-en vil på bane ligge på høyt turtall hele tiden, så mangel på bunndrag vil ha svært lite å si. Hvis man ligger i 4de gir i f.eks 100 og gir full gass vil selvsagt BMW-en dra ifra, men man kjører ikke slik på bane. en 320is vs en vti? 320iS har ikke bremser
Bimmerlars Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Selvom de har tatt ut bra med hester av den, så finnes det ikke nm i den. Er det den diskusjonen igjen? Honda-en vil på bane ligge på høyt turtall hele tiden, så mangel på bunndrag vil ha svært lite å si. Hvis man ligger i 4de gir i f.eks 100 og gir full gass vil selvsagt BMW-en dra ifra, men man kjører ikke slik på bane. I høy fart blir det tyngre for bilen å dra. Uten Nm orker den da ikke dra. Prøv å last opp en bil med lite Nm med folk. Går dårlig uansett turtall
hagenisse Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 I høy fart blir det tyngre for bilen å dra. Uten Nm orker den da ikke dra. Prøv å last opp en bil med lite Nm med folk. Går dårlig uansett turtall Eh nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå