Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble stoppet på lyse dagen, med blålys. Jeg spurte om hvorfor de stoppet meg, så sier han ene poltibetjenten at dem stoppa meg fordi jeg kjørte en svart bmw.. De ville bare prate.. Vurderte anmeldelse fordi dem stoppa meg med blålys på lyse dagen blant folk.

Hvis du kjører saken din rett så skal du ikke se bort ifra at du ikke ser så mye til yplingen der så mye mer i speilet lengre. :)

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skulle noen lure på hvorfor personer med e36 blir stoppet hele tiden, er kanskje svaret å finne i en drøss med ikke-godkjente, ombygde biler og uerfarne ungdommer. Det er ikke til å komme bort fra at politiet tar slike kontroller basert på magefølelsen. Magefølelsen baserer seg igjen på erfaring, og mye kan tyde på at erfaringene er nettopp at det er mye "tøys" med e36 - eller rettere sagt eierne dems.

:wink:

Skrevet

Jeg har vært ute for det samme - da jeg fikk bilen ny for en liten stund tilbake var politi på meg som fluer rundt syltetøy. Ikke kjørte jeg gris, og ikke noe uregelmentert... Hadde to seperate tilfeller hvor politiet fulgte etter meg en hel mil før de stoppet meg, jeg kjørte omveier og småveier for å se om det virkelig var meg de fulgte etter. Begge gangene viste jeg førerkort og vognkort, og det ble med det. 3 ytterligere ganger har de bare fulgt etter meg uten å stoppe meg, den ene av de helt opp til huset der jeg bor...

Jeg undret lenge på hvorfor jeg var blitt purkemagnet, for kjørestilen er fin, og bilen er i bra stand.

Kameraten min sa den mest sannsynlige grunnen: Svart hår, brune øyne, BR registrert NY BMW.... Kan ikke tenke meg noen annen grunn....

Uansett så virker det som om de har skjønt at jeg bor i Stavanger og er herfra, for de har sluttet å forfølge meg...

Skrevet
veldigt til prating det var om dette da:P

må bare finne seg i at kjører du bmw så må du reine me at di stopper deg hver gang dei ser deg..:)

Jeg kjører også kun bmw, men jeg hadde aldri funnet meg i å blitt stoppet hver gang jeg møter politi.

Det er for dumt å si at siden man kjører bmw er det nærmest en regel at man skal bli stoppet.

Nei dirtydicky, spør etter ID neste gang og skriv ned navn og id nr.

Forklar at du er mektig lei av å bli stoppet i tide og utide og kommer til å anmelde.

Du har din fulle rett til å gjøre det....

Skrevet
Jeg har vært ute for det samme - da jeg fikk bilen ny for en liten stund tilbake var politi på meg som fluer rundt syltetøy. Ikke kjørte jeg gris, og ikke noe uregelmentert... Hadde to seperate tilfeller hvor politiet fulgte etter meg en hel mil før de stoppet meg, jeg kjørte omveier og småveier for å se om det virkelig var meg de fulgte etter. Begge gangene viste jeg førerkort og vognkort, og det ble med det. 3 ytterligere ganger har de bare fulgt etter meg uten å stoppe meg, den ene av de helt opp til huset der jeg bor...

Jeg undret lenge på hvorfor jeg var blitt purkemagnet, for kjørestilen er fin, og bilen er i bra stand.

Kameraten min sa den mest sannsynlige grunnen: Svart hår, brune øyne, BR registrert NY BMW.... Kan ikke tenke meg noen annen grunn....

Uansett så virker det som om de har skjønt at jeg bor i Stavanger og er herfra, for de har sluttet å forfølge meg...

Dette har skjedd meg også i tananger, både med den ene og andre bilen.

men de fleste har vært hyggelige, og ganske overrasket når det nevnes jobb,12-14 timer nattmat for å gå hjem å sove..

og ikke at en har vært ute på "tjuv tokt"

Skrevet

Jeg hadde E36 coupe for noen år siden og ble stoppet hele tiden :evil: har fått kjøre i fred for onkel blå med både E46 og E39...men det er vel ingen tvil om at politiet overdriver voldsomt med maset sitt om for lite folk og resusjer. De har ALLTID tid til bagateller og kjøre rundt og leke tøffe karer :roll:

Skrevet

Dette har skjedd meg også i tananger, både med den ene og andre bilen.

men de fleste har vært hyggelige, og ganske overrasket når det nevnes jobb,12-14 timer nattmat for å gå hjem å sove..

og ikke at en har vært ute på "tjuv tokt"

Ja, hadde du den svarte s2000` en?

Kor på Tananger holder du hus?

Skrevet
[

Du har din fulle rett til å gjøre det....

Man kan selvsagt anmelde dette i likhet med alt mulig annet, men problemet er om det fører frem ...

Skrevet

Du er ikke den eneste som føler deg trakasert tror jeg. Politiet følgte etter meg hjem helt til døra en gang kl 0200 på en tirsdag(alle naboer sover +++) Så da syntes de det var en god ide å sette på sirene å blålys! hele blokka lyste opp å naboer i alle vinduer.Det de lurte på var hva jeg gjorde å at de skulle se på vognkort å førerkort.De har ikke mye å gjøre.Fler som føler seg trakasert av dem..

Skrevet

Du la vel ikke merke til om en av de som satt i bilen var en kvinne da? Gjerne en kvinnelig beundrer innenfor lovens lange arm?

Men du har jo overrasket meg også når du sa at det var din, og bare din bil.. Og jeg ble misunnelig! :P

Skrevet

haha vær gang jeg blir stoppa med e46`en så blir jeg spurt om jeg er sikker på at jeg ikke har stjælt bilen.

18 år og lån ser ut som tyveri i deres øyne :P

Skrevet

Har ikke lest hele tråden og jeg kjører heller ikke e36, men det er garantert at politiet er hissige på bmw førere.

Var på vei hjem fra gatebil i fjor, når jeg kom til torp kom det en politibil i motgående felt. Tenkte ikke noe mere over det for jeg hadde ligget bak den samme passaten helt siden fergen. 5 minutter senere ser jeg blålysene i speilene og kjører litt intill siden så han kan kommer forbi, men da kommer sirenene på. Stopper bilen og finner fram førerkort og vognkort med en gang. Når han kommer frem til bilen tar han tak i førerkortet mitt og røsker det ut av hånden min.

Og så sier han: hehe, nå står det masse folk å klapper fordi jeg har tatt deg.

Jeg sier: HÆ?

purken: Ja du har jo kjørt som et svin og holdt på å presse en familibil ut av vegen. (han snakket rimelig høyt når han sa det.)

Jeg: HÆ? Jeg har jo ligget bak den samme bilen helt siden fergen.

purken: Og det skal jeg tru på?

Jeg: Ja, alstå jeg veit ikke hva mere jeg skal si. Jeg har ikke kjørt forbi en eneste bil.

Purken: OK, ha en fin dag og kjør forsiktig. (så bare gikk han)

Sikker noen som han anmeldt en sort bil og så stoppet han den første bmw'en han så.

Jeg har ingen ting imot politiet, men syntes de kan roe ned de fordommene de har mot bmw og ungdommer. Man trenger ikke ta alle under en kam

Skrevet

Hmm... Rart, har aldri blitt stoppet. Kjører selv en E36 coupe og har hatt bilen nesten ett år. Jævla rart med tanke på at jeg er pakkis :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...