Gå til innhold

forskjell på m52 b23 og b25?

Allez
 Share

Anbefalte innlegg

Uten å ha søkt på svaret er jeg vel ikke helt enig i at du får så mye til effekt på å sette B25 innsug på en B23.. Det er mer ting inne i bildet her..

Det trådstarter lurer på, er om det blir lik effekt i en b23 som i en b25, dersom du bytter til samme innsug.. Og til det er jeg fristet til å svare nei. Men om du mapper, kan nok saken bli en annen..

Teknisk sett er jeg usikker på om motorene er like mtp størrelsen på ventiler, vinkler på kam også har vi vanos inne i bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan sette på innsug fra m50b25 på m52 b25/b28. Du må også ha tilhørende gasspjeld samt en omprogrammering/map.

Ingen motor som heter M52b23.

Søk på m50 AND innsug her inne og du finner 1000 tråder.

Motorguiden gir da vitterlig denne informasjonen:

M52 2.3 M52/B23 M52 - 2.3L DOHC-24v/L6 w/VANOS

Reagerte litt på dette.. Er ikke dette feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er feil, m52b25 er 2.5L. Det finnes heller ingen m52b23, da blir det m20b23 i såfall.

Selv om denne motoren er satt til 170hk i følge BMW så blir denne motoren typisk målt til 180-185hk har jeg sett.

De som har satt på 325 innsug på denne motoren sier at man merker litt mere effekt på top ja og tror effekten vil pumpe opp til 325en sin.

Men like stor hensikt som på 328 motoren er det vel ikke så om jeg har hatt en m52b25 selv så ville jeg nok ikke prioritert dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha søkt på svaret er jeg vel ikke helt enig i at du får så mye til effekt på å sette B25 innsug på en B23.. Det er mer ting inne i bildet her..

Det trådstarter lurer på, er om det blir lik effekt i en b23 som i en b25, dersom du bytter til samme innsug.. Og til det er jeg fristet til å svare nei. Men om du mapper, kan nok saken bli en annen..

Teknisk sett er jeg usikker på om motorene er like mtp størrelsen på ventiler, vinkler på kam også har vi vanos inne i bildet..

Det meste er faktisk likt på M52B25 og M50B25, M52B28, samme ventiler, dyser, gasspjeld osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...