bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Hei Anders Bilen er vel rimelig strøken fortsatt den...men jeg har ordna meg en avtale om byttearbeid, slik at jeg betaler kun for lakken, og det med en god rabatt..så da kan jeg benytte sjansen til å få på ny lakk, med maaange strøk klarlakk, nesten gratis..hvem sier ikke ja til det? Griseblank bil er viktig vettu, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Okei, skjønner deg der Men en ting. Annbefaler deg å droppe det powerfilteret. Mye finere lyd med original luftfilterboks. Testet med powerfilter på den, og hørte bare at den sugde etter luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Okey, soppass...men tror du det blir samme om den har effektanlegg og?...du har kanskje hatt det på den tidligere? Har sett en del videosnutter på you tube, på 540'er med effektanlegg..låter absolutt ikke bra på alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Jeg har et problem med tikking i motoren, når den er kald..har prøvd å bytte olje flere ganger, men det gir seg ikke.. Any ideas? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Har ikke prøvd med effektanlegg, fordi jeg er ingen fan av det generelt. Liker hvordan BMW lager eksosanleggene sine. Lav lyd når man kjører vanlig, og når man gir på, hører man eksosen og motorlyden veldig godt. Min annbefaling: Hold det originalt! Min annbefaling hvis du bestemmer deg for å bytte det ut: Kjøp et dyrt et, foreksempel Eisenmann. De billige er bare helt elendige. Da jeg kjøpte bilen opplevde jeg en liten tikkelyd som kom av og til. For å få vekk dette kjøpte jeg sånn motorrens på Torshov som man heller nedi hullet der peilepinnen på motoren sitter, lar den stå å gå i 20min, tapper av olja og heller på ny. Da ble den tikkelyden borte. Prøv det du også. Så heller du på ordentlig hel syntetisk castrol olje etterpå + bytter filter. Ikke kjøp Castrol Magnatec, kjøp Castrol Edge Sport 5w40 eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 har litt tikking på kald motor selv. men det er ikke så høylytt at jeg tror det er noe gærnskap på gang. ang. effektanlegg synes jeg det er noe bilen bør ha. er jo en del 540 her på forumet med forskjellig effektanlegg. skulle fått alle til å ta ett lydopptak så man kunne sammenlignet lyden på de forskjellige anleggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Takk for tipset..skal prøve det...hvis det blir effektanlegg, blir bakpotta iallefall Eisenmann (Det er de som lager pottene som Schmiedmann selger) Ellers tenkte jeg å sette på sportskatalysatorer fra pure performance i sverige..mye billigere, og 2,5" rustfrie rør skaffer jeg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 er det dønn originalt annlegg på din bil nå? kanskje du kunne ordnet et lydklipp så man får høre hvordan det engang var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 god ide..skal prøve å få til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Det er forresten helt originalt nå ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 hvis den tikker litt. så kan du jo prøve med en tjukkere olje. 20-50 fra valvoline er fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 Nye bilder!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Blir strøken den der! Skal vi bytte? Må vel begynne å lete etter noen som kan hjelpe meg med å ta en tilsvarende service på understellet mitt etterhvert.. Hva slags senk er det på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer540i Skrevet April 6, 2009 Forfatter Share Skrevet April 6, 2009 usikker på hvor mye den er senket, den var slik når jeg kjøpte den, så jeg har ikke sjekka, men det kan sikkert Anders Lien svare på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Hvordan går det her for tiden? lenge siden vi fikk en oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå