Gå til innhold

Har varme fra vifta, men bilen koker! 525i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 93 mod 525i M50 koker. Jeg har byttet termostat, men dette var ikke problemet, for jeg har forsøkt å koke den gamle og den åpnet. Det som skjer er at bilen holder seg på arbeidstemp så lenge den går på tomgang. Jeg har også varme fra vifta inne i kupeen. Men når jeg har kjørt ett par minutter begynner tempraturen på vannet å stige. Dersom jeg parkerer og lar bilen stå på tomgang, går tempraturen ned igjen til arbeidstemp. har prøvd å lufte utallige ganger, men kan luft være problemet når bilen bare koker når den kjører, samt har varme ifra vifta? Jeg ser også at når tempraturen stiger, bobler det litt vann opp fra luftepluggen. Skal denne være 100% tett? Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve? :)

Skrevet

Hei!

ja, luftenippel skal være 100% tett!! hvis den ikke er tett vil det bli luft i systemt, og motor vil gå varm!

Fåreslår at du får luftenippel helt tett, så lufter du skikkelig! Etter det kan du jo sjekke om du har CO i kjølevannet, kan være mulig at toppakkning er defekt.

Hvis sirkulasjon fra vannpumpe og systemet er tett og ellers ikke luft i systemet, så kan det være toppakkning!

Skrevet

Sjekk også om vannpumpa fungerer. Pumpa kan gå, men hvis "propellen" er slitt/defekt er det ikke sikkert den klare å sirkulere vannet. Hvis du må bytte denne anbefaler jeg å bytte ut den med en metalpropell. Da disse holder mye lengre.

Skrevet

har vært med å skru på denna bilen. Noen som har forslag til hva det kan være at termostaten ikke åpner? har prøvd å snu den alle veier, hehe.

men er fortsatt kaldt i slangen etter termostaten. og driit varm på motsatt side. og ja. vi har satt termostaten riktig vei.

Mats

Skrevet

Vannpumpe. løs impeller på aksling

Hadde samme problem med min e39 97 mod

Ingen sirkulasjon i radiator men varme i varmeapparat dette grunnet at varmeapparat på disse vistnok har elektrisk pumpe til varmeapparat.

Aner ikke om det gjelder for din modell da ??

Hilsen

Terje

Skrevet
har vært med å skru på denna bilen. Noen som har forslag til hva det kan være at termostaten ikke åpner? har prøvd å snu den alle veier, hehe.

men er fortsatt kaldt i slangen etter termostaten. og driit varm på motsatt side. og ja. vi har satt termostaten riktig vei.

Mats

Dette kan jo tyde på for dårlig lufting, må klemme litt på slangene mens dere lufter sånn at vannet flytter på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...