Bimmerhansen Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Har kastbyttet en bil for ca 10 dagere siden. Da vi skulle skrive papirer glemte selvsagt jeg igjen mitt vognkort del 2 hjemme, vi ble da enige om å møtes neste dag å skrive papirer. Da jeg ringte han opp igjen dagen etter hadde noe kommet i veien å han rakk det ikke, sånn har det nå vært i 10dager!!! han er syk, eller er på jobb, trening, selskap osv osv, eller så tar han ikke telefonen. Jeg har sagt opp forsikringen på den bilen han nå har og tegnet forsikring på min "nye", men det har ikke han gjort så han kjører uten forsikring med bilen som på papiret er min!!! Hva i svarte skal jeg gjøre, har truet med politi osv osv hjelper ikke! Det rareste av alt er jo at jeg har en del personlige eiendeler av han som lå igjen i bilen som f.eks husnøkkler, mcnøkkler, cd`r bilder osv. Noen som har noe tips eller vet hva som blir utfallet hvis jeg velger å få politet til å steppe inn`? eller er det en måte jeg kan få problemet over på han? så den bilen jeg har fått er forsikret og registert på meg, mens hans papirer ikke har noe med meg å gjøre. håper det er noen der ute som har en løsning.. vil helst ikke bytte tilbake bilen heller da, da jeg har kostet på min nye en hel masse slitedeler og stash..
sladjan Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Ser ikke problemmet jeg? Bilen som du byttet står fortsatt på ditt navn eneste? og den bilen du bytta mot står NÅ på ditt navn også? Ta også lever inn vognkorte på biltilsynet , men han har vell ikke skrevet under på den?
Bimmerhansen Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 nei det ble ikke riktig, bilen jeg nå har er forsikret på meg, men den står på han ettersom ingen salgsmelding ble underskrevet. så han kjører på papiret min bil uten forsikring og jeg kjører på papiret hans bil på MIN forsikring(har fikset forsikring) så jeg har 2 biler forsikret på meg men eier kun en! har tilbudt meg å bytte tilbake, men det er vist ikke av interesse det heller.
sladjan Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 ta deg en tur hjem til han og ta med alt av papirer, hvis du er nødt så venter du der regner med han kommer til å føle seg "tatt" og bare skrive under på alt.
Torbjørn E39 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Har dere skrevet noen form for kjøpekontrakt? Ville nok tatt kontakt med biltilsynet eller politiet for bistand der, men uten utfylt salgsmelding eller del 2 kommer vel ikke de noen vei heller. Ville nok vurdert å meldt den bilen du har "solgt" som stjålet eller hentet skiltene om mulig. Så lenge bilen han "kjøpte" fortsatt står på deg kan han kjøre for fort gjennom fotoboks, kjøre gjennom bomring, unnlate å betale for parkering og bøtene blir vel sendt til registrert eier av bilen....
EasyL Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor du lot han kjøre av gårde med din bil før alt av papirer var signert...?
Toro Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Hent skiltene. Da blir han jo nødt til å ta kontakt med deg, hvis han vil ha bilen på veien igjen.
Bimmerhansen Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Har dere skrevet noen form for kjøpekontrakt? Ville nok tatt kontakt med biltilsynet eller politiet for bistand der, men uten utfylt salgsmelding eller del 2 kommer vel ikke de noen vei heller. Ville nok vurdert å meldt den bilen du har "solgt" som stjålet eller hentet skiltene om mulig. Så lenge bilen han "kjøpte" fortsatt står på deg kan han kjøre for fort gjennom fotoboks, kjøre gjennom bomring, unnlate å betale for parkering og bøtene blir vel sendt til registrert eier av bilen.... dette stemmer ikke helt, man har ikke lov til å gi bot fra fortoboks uten å identifisere føreren..
Bimmerhansen Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 vurdere å dra hjem til han å ta skiltene ja. Da må han jo bare kontakte meg. Men problemet er at da vil han sikkert ha igjen bilen sin, men det er ikke jeg int. i da jeg har kostet på denne bilen mye deler å timer.. ringte politiet de sa at hvis jeg kan få skrevet ut tekstmeldingene der han godkjenner byttet kan de fikse papirene mine, da blir det hefftelser på min gammle bil på hans navn.
Bimmerhansen Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 da ble problemet løst. la igjen beskjed på svareren hans å dro til han bosted for å ta skiltene. han oppdaget meg og kom ut. jeg hadde alle papirene med meg å han innså etterhvert at han måtte skrive under:D
Torbjørn E39 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Tipper du får ordnet papirene før du leverer bil neste gang Men bra at det løste seg ihvertfall uten noen problemer.
Dirty Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 hvorfor ville han ikke skrive under egentlig ? skjønner ingentng her
Chris_ Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Syns det var litt merkelig hele saken + at han hadde glemt masse nøkler til MC osv i bilen du kjøpte? :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå