EBørøsund Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Har montert faceliftlykter bak på e39en min. 98 modell, med orginal xenon... Satte inn xenon i langlys å monterte ledbaklyktene. Montere med noen dagers mellomrom, xenon først å led sist. Fikk opp at det var lysfeil på baklysene, de flimrer å bremselyset lyser svakt. SÅ var jeg nede å somla litt rundt, å kom borti langlyshendelen, starta bilen med langlysene på, å vips, ingen feilmelding, å baklysene fungerte fint. Slo av langlysene, å da fungerte fortsatt baklysene som de skulle... HMM.. Stoppa bilen å starta den UTEN langlysene på, å da kom lysfeilen igjen. Kan noen hjelpe meg? er rimelig forvirra...
todleif Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Wattstyrken på baklysa er nok forskjellig ifra originalt. Dette oppdager bilen og viser det med ein feilmelding. Eg trur du må ha ein motstand på baklysa.
EBørøsund Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Var det jeg trodde å, men hvorfor får jeg da ikke feil når jef starter den med langlysa på, og feilen kommer heller ikke opp når jeg slår de av... Tenkte kanskje det kunne være xenonene som "planta" feilen?
Otis Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Jeg mener å huske at man må ha en annen lys modul ved bytte til facelift lykter bak, slik at lysmodulen ikke vaser, slik todleif sier. Jeg vil anta at det er en tilfeldighet at du opplever problemet slik du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå