Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som kan anbefale nokon gode dekk som blir fin dekkstrekk på 8,5x17 med 215/40-17 dekk.

Har hørt dette kan variere fra dekk til dekk :)

Takker for svar:)

Skrevet

Skal du ha dekkstrekk eller ikke? Merker som Toyo egner seg mer for strekk enn andre. I tillegg (det er en sammenheng) så er de smalere enn andre merker i samme dimensjonen.

Hvis du vil ha bredere dekk så velg et merke som er mer firkanta hvis du skjønner. Det er først og fremst bredde på dekk i forhold til felgbredden som avgjør om det blir strekk.

Skrevet

skal ha 215/40-17 dekk og få minst mulig dekkstrekk på ein 8,5 felg, hva dekkmerke skal eg kjøpe? Goodyear eagle f1 ?

Skrevet
skal ha 215/40-17 dekk og få minst mulig dekkstrekk på ein 8,5 felg, hva dekkmerke skal eg kjøpe? Goodyear eagle f1 ?

Uansett hva du kjøper vil du få strekk siden 215/40 passer best på 7,5" felg. Toyo og Falken er kjent for å være litt mer runde på kantene og smalere enn europeiske dekk. Jeg ville prøvd BF Goodrich eller Michelin.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket dekk som gir minst dekkstrekk, men på en bred felg må du velge riktig dekktype som tåler strekk. Disse dekkene, f.eks toyo, vil muligens gi mer dekkstrekk, men det er pga dimensjonen på dekk blir feil i forhold til felgbredden.

Skrevet

Jeg kjører 215/35-19 på 8,5" felg på konebilen, og må si jeg

i ettertid har kommet frem til at det får være måte på strekk... :roll: Faktisk fyller ikke dekkene ut hele felgbredden, så man kan se rett inn på felgbanen i kantene. Kommer til å putte på 235 neste gang, selv om jeg synes litt strekk er nicest :) Regner vel egentlig med at det går utover den lille komforten som var/er også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...