Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er en 04 320d som du skal kjøpe av faren din. Er ikke bedre å selge denne og heller kjøpe en bil som er litt eldre, gått litt lenger og har større motor? Sånn før du legger mye penger i en slik bil.

Skrevet

Det med at orginalbremser fader er jeg helt enig i. Kjørte min E36 på bane i fjor sommer og etter tre runder fadet de. Og nei, bremser ikke unødvendig hele tiden. Måtte jekke ned agresiviteten og kjøre roligere, da holdt det. Gikk fra sporvalgkjøring til sladding :lol:

Br. væska var ny dagen før kjøringa om dere lurer på om jeg mikser fading og vapour lock. Var fading.

Skrevet
hagenisse: Øvelseskjøring på familiekjøring ;)

Hvis du får bremsene til å fade på familiekjøring har du brukt saft som bremsevæske! Bremsevæsken bør forøvrig byttes iallefall årlig hvis du skal drive med banekjøring. Orginale klossene er ikke sååå dårlige.

Det jeg har mest troa på at du har opplevd er ikke fading, men at bremsepedalen bare beveger seg veldig langt, og det da føles ut som bremsene tar dårlig. Skikkelig ekkel følelse, men veldig vanlig at det er slik dessverre.

Jeg var ikke sånn kjempeimponert over Yellowstuffene jeg hadde egentlig, men de fungerte jo..

Skrevet
hagenisse: Øvelseskjøring på familiekjøring ;)

Hvis du får bremsene til å fade på familiekjøring har du brukt saft som bremsevæske! Bremsevæsken bør forøvrig byttes iallefall årlig hvis du skal drive med banekjøring. Orginale klossene er ikke sååå dårlige.

Det jeg har mest troa på at du har opplevd er ikke fading, men at bremsepedalen bare beveger seg veldig langt, og det da føles ut som bremsene tar dårlig. Skikkelig ekkel følelse, men veldig vanlig at det er slik dessverre.

Jeg var ikke sånn kjempeimponert over Yellowstuffene jeg hadde egentlig, men de fungerte jo..

Bremsefading har ikke noe med væsken å gjøre. Det er at man mister friksjonen mellom kloss og skive

Skrevet

Javel. Hvor får jeg kjøpt yellowstuff til M3n da?

Skal sette på nye klosser nå..

Ang varmeutvikling så skulle jeg tro slitte klosser med mindre

materiale blir fortere varmt? Eller er det kun i kontaktflaten?

.

Skrevet
Jeg ser det er en 04 320d som du skal kjøpe av faren din. Er ikke bedre å selge denne og heller kjøpe en bil som er litt eldre, gått litt lenger og har større motor? Sånn før du legger mye penger i en slik bil.

Den er kjøpt da, men samma det. Jeg kjører ikke for å oppnå beste banetid osv, jeg kjører fordi jeg har lyst til å lære mer om bilens oppførsel (da jeg er 18 år har jeg fryktelig mye å lære) og i tillegg synes jeg selvfølgelig det er gøy å kjøre fort osv, men da jeg kjørte selv så tok det bare et par runder også mistet jeg mye bremseeffekt. Og da må jeg jo kjøre mindre aggressivt, og da lærer jeg mindre om hvordan bilen oppfører seg når man tyner den. :)

Skrevet

Ok. Du vet selv hva som er best, bare huske på å tenke langsiktig så du ikke legger for mye penger inn i en bil også kommer du og spør om trimming etterpå fordi det går for sakte :)

Skrevet

Jeg synes allerede det går for sakte :P Derfor venter jeg vel til jeg blir 23, så blir det sykkel. Er vanskelig å få tak i bil som går som en sykkel. Da får jeg heller kjørt fra meg på den :D

Skrevet

hvorfor først begynne å kjøre sykkel når du er 23? aldri kjørt sykkel før å rett på nærmere 200hk høres ikke bra ut spør du meg :wink: er greit å få noen timer med laveffekt trur jeg, det går fortsatt en god del bedre enn de fleste biler...

Skrevet

Hehe.. Hvorfor skal du lære hvordan bilen oppfører seg når du tyner den?

Først må du jo lære åssen den oppfører seg til normalt bruk.. Deretter kan du begynne å lete etter grenser..

For å si det slik, jeg har veivalserhjul, og kjørte nye traseen på våler i fjor.. Fikk nå aldri bremsefading utpå der selv om hjula er tunge og svingmassen er megalangt unna calippern..

Fordelen jeg hadde var at jeg kjente grensene fra før, og dermed kunne jeg tenke meg til hvor mye jeg måtte bremse for å greie svingen.. Jeg vil nå påstå at enhver nybegynner faktisk bremser for lenge og for mye, og at det er selve teknikken som er feil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...