Gå til innhold

Nå er det tid for vårpuss

Share

Anbefalte innlegg

Pent syn! :wink:

Tok meg tid til å shine i dag jeg og. Brukte en avfetting, passe stor myk malekost, hageslange og pusseskinn. Og til slutt en omgang med Autoglym Bumper Care. Ble bra!

Vasket også bilen utvendig, men tok ingen bilder. De nye felgene må komme på plass først :wink:

Her er motorvasken:

innsiden av panser

ar6m6sfrcp3dsl9z6pa5.jpg

ikmva1b8jxh2yk2v28b9.jpg

v3lr0xnrm1llqfj8v5eu.jpg

0lbryi2qdywoeglm4v9k.jpg

Syns bilen gikk bedre etter motorvasken jeg :lol:

Brukte mobilkamera, så "glansen" kommer ikke så tydelig frem.

Edit: Når felgene kommer på, og det blir noen grader varmere i luften, skal bilen få gjennomgå en runde med Claying og diverse produkter fra Menzerna. Final Polish 2 og FMJ(syntetisk lakkforsegling). Samt et lag med Precision CarWax(Carnauba) fra Turtle's Platinum serie til slutt, da blir det blankt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting; hvordan vasker dere inni dørkarmene? Er jo litt vanskelig å spyle siden døren må være åpen. Eller brukes det rett og slett klut? Tenker på hvordan man best unngår riper i lakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint ann å bruke slange eller høytrykkspyler. Sikt før du skyter :lol:

Da slipper man at masse vann spruter ukontrollert overalt. Høyttrykk tar sikkert en del fett fra dørhengsler o.l, så dette må evt smøres opp igjen.

Det som gjør susen er avfetting, bøtte med varmt vann og en passe stor myk malekost. Denne løser opp fett og grus uten å ripe, så kan man skylle med hageslange uten trykk. Kommer minimalt med vann inn i bilen da. Nettopp gjort det på min. Også inni bensinlokket, ser så mye bedre ut når det er rent der og :wink:

Gå over med pusseskinn og ta en runde med polish og plastfornyer/bumper care på gummilister og innstegslister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...