mudbug Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Her er noe av bilder´etter motorvask: EDIT: Øyebryn er på plass: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luftwaffel Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Noen som har tatt seg tid til spit'n shine ja. Blei veldig bra dette. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techni Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Bra resultat det der på en pen bil. Tok meg også en liten omgang av motor og utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Pent syn! Tok meg tid til å shine i dag jeg og. Brukte en avfetting, passe stor myk malekost, hageslange og pusseskinn. Og til slutt en omgang med Autoglym Bumper Care. Ble bra! Vasket også bilen utvendig, men tok ingen bilder. De nye felgene må komme på plass først Her er motorvasken: innsiden av panser Syns bilen gikk bedre etter motorvasken jeg Brukte mobilkamera, så "glansen" kommer ikke så tydelig frem. Edit: Når felgene kommer på, og det blir noen grader varmere i luften, skal bilen få gjennomgå en runde med Claying og diverse produkter fra Menzerna. Final Polish 2 og FMJ(syntetisk lakkforsegling). Samt et lag med Precision CarWax(Carnauba) fra Turtle's Platinum serie til slutt, da blir det blankt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driv3r Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Blir Meguiars til helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Neste prosjekt skal skifte ut alle bremse skiver til Zimmerman hole drilled og green stuff. Kaliper skal male rød og front parkeringsensor skal på plass også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Det har kommet så mange rustflekker på bilen i løpet av vinteren at jeg holder med til shampo og avfetting denne sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Kjekt å sjå tørr asfalt igjen! Tok selv en skikkelig vask for 1 mnd siden... var deilig og få gå over hele bilen. Noen ting jeg gjor var å vaske inni dørhengsler, under panser og bakluke, klipset av dørpakninger og sidelister og polert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Lurer på en ting; hvordan vasker dere inni dørkarmene? Er jo litt vanskelig å spyle siden døren må være åpen. Eller brukes det rett og slett klut? Tenker på hvordan man best unngår riper i lakken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Går fint ann å bruke slange eller høytrykkspyler. Sikt før du skyter Da slipper man at masse vann spruter ukontrollert overalt. Høyttrykk tar sikkert en del fett fra dørhengsler o.l, så dette må evt smøres opp igjen. Det som gjør susen er avfetting, bøtte med varmt vann og en passe stor myk malekost. Denne løser opp fett og grus uten å ripe, så kan man skylle med hageslange uten trykk. Kommer minimalt med vann inn i bilen da. Nettopp gjort det på min. Også inni bensinlokket, ser så mye bedre ut når det er rent der og Gå over med pusseskinn og ta en runde med polish og plastfornyer/bumper care på gummilister og innstegslister. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Takk for tipset, Benger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Pent syn! Syns bilen gikk bedre etter motorvasken jeg Brukte mobilkamera, så "glansen" kommer ikke så tydelig frem. Jepp, man får 10 ekstra hester av rent motorrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå