Hi-Fi Lasse Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hei! kjøpte et sett zito titan felger av en kamerat, skrudde de på bilen og da så jeg at felgene bak kom litt vel langt ut Er senket moderat med H&R fjører, tror det er 35/20 senk. Subber litt når jeg kjører på kuler og små dumper i høyere fart, har enda ikke hatt full bil så vet ikke hvordan det er, men er stygt redd for at det blir problematisk=/ Noen tips til hva jeg kan gjøre for noe lurt? felgene er såpass langt ut at hvis det slår skikkelig så kommer felgkanten til å slå oppi. Felgene det er snakk om er Zito titan 9.5"x19 bak og 8.5x19 foran med ET35. Hva mener folket? Har vurdert stivere dempere, "bump stop" fra GS bildeler, evnt dreie ned navet på bakfelgene Tips?
ES Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Jeg pleier å valse hjulbuene mine dersom bilen subber i forbinnelse med senk og store hjul. Hvor mye du må valse kommer an på hvor langt ut felgen din bygger. Ofte er det nok å bare knekke inn kanten under hjulbuen.
Ballder Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Og det bør man også gjøre før dekksiden blir skåret opp grunnet subbingen.
morteym Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Kanten på hjulbuen bak på E46 er såpass rund at jeg tror ikke dekket kan bli kuttet. Hvis plassen du trenger er marginal så hadde jeg vurdert litt valsing hvis de felgene var ekstremt viktig for meg. Det er negativt å valse, og jo mer du valser desto større sjans er det for å få rust etterhvert. Spesielt når bilen brukes på salt. Jeg tror ET38 hadde vært maks av hva som går uten valsing, med riktig dekk. Du kan dreie ned navet på felgen hvis du har nok gods til at det er sikkert. Isåfall hadde jeg heller gjort det. Hvor smal er dekktypen som er på nå?
Hi-Fi Lasse Skrevet April 3, 2009 Forfatter Skrevet April 3, 2009 Kanten på hjulbuen bak på E46 er såpass rund at jeg tror ikke dekket kan bli kuttet.Hvis plassen du trenger er marginal så hadde jeg vurdert litt valsing hvis de felgene var ekstremt viktig for meg. Det er negativt å valse, og jo mer du valser desto større sjans er det for å få rust etterhvert. Spesielt når bilen brukes på salt. Jeg tror ET38 hadde vært maks av hva som går uten valsing, med riktig dekk. Du kan dreie ned navet på felgen hvis du har nok gods til at det er sikkert. Isåfall hadde jeg heller gjort det. Hvor smal er dekktypen som er på nå? takk for svar! tror faktisk felgkanten kan treffe skjermen om den går veeeeldig langt opp. Men skal prøve å få dreid de ned Står 245 dekk nå, og da er det litt strekk på de.
Trondbrandsen Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Dette er vel ikke så veldig komplisert... Med 9,5"-19 bak bør du ha ca et45 i for å slippe subbing. Greit nok at dekk har varierende skulder, men et35 funker ikke vil jeg tro, spesiellt ikke med senk. Valsing er nok påkrevet, selv har jeg etter MYE leting, heller valgt meg felger med riktig innpress
morteym Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Jeg innbilte meg at dette var en coupe. Ikke rart felgen går utenfor når det er en sedan. Da hadde jeg vurdert å bytta felger hvis ikke de er veldig viktig for deg.
P.I.B Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Jeg har 9.5 (19") ET40 på Touringen, og det går sånn akkurat med 255 brede dekk. Bilen er endel senket...
Trondbrandsen Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Jeg har 9.5 (19") ET40 på Touringen, og det går sånn akkurat med 255 brede dekk. Bilen er endel senket... Nemlig, med 265 og "feil" type dekk vil du fort slite med et40. E46 Coupe og M3 har vel et annet innpress, så det blir noe annet. Dæven og jeg har lett og lest om dette siste 6 mnd.. Må jo sørge for å kjøpe hjul som maxer helt, uten å subbe For min del endte det på Beyern Multi 8,5" og 9,5"-19 med 235/35 og 265/30 Cooper Zeon 2XS. Et 40 foran og et45 bak. Får håpe de passer da
Howrd Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 hvilket inpress skal det være på en coupe i forhold til en sedan da? spør av interesse
Trondbrandsen Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 hvilket inpress skal det være på en coupe i forhold til en sedan da? spør av interesse Jeg har bare fått med meg at M3 har et annet innpress, men tolket morteym til at det også er det på coupe..?
morteym Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Er det ikke samme inpress på coupe og sedan da? Forskjellen er at coupe har større plass i hjulkassen. M3 har helt annet inpress igjen bak.
Howrd Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 va det jeg også mente, at det er samme inpress, men har også hørt at coupe har større plass i husene, men aldri fått bekreftet dette.. Bare positivt det da, da jeg skal på med 9,5" 255 snart
Trondbrandsen Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Ikke gjør det så vanskelig da Jeg snakket bare for meg selv, og dermed touring og sedan. Coupe har sikkert samme innpress, men det er jo ikke så kritisk hvis det er større plass i hjulbuene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå