matss Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Er ny her i dag, og lurer på følgende: Har en M52B25 vanos som jeg vurderer å sette M50 innsug på. Og lurer på hva mer som trengs til dette byttet? Vil det bli no særlig mer effekt med M50 innsuget? Jeg har prøvd å søke litt, men kommer så mange urelevante søk opp.
BreitBau Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Mane tråder om det.. Men i all hovedsak trenger du ett ombygningskit ja.. Og det får du kjøpt..
-Anders- Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Se her du! Bruk google når du søker i forumet. LINK
matss Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Mane tråder om det..Men i all hovedsak trenger du ett ombygningskit ja.. Og det får du kjøpt.. Ok. Hvor får jeg kjøpt et sånt ombygningskit da?
LianLi Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 En på www.e36coupe.com selger det, kaller seg Alpina527 eller noe i den duren.
-Anders- Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Leste du ikke innlegget jeg skrev trådstarter? Trykk på link, trykk inn på søkeresultat nr 2 fra toppen og du vil finne info om hvertfall ett sted M50 innsug og overdim gasspjeld fåes tak i. Men jeg kan alltids mate deg. NY LINK, TRYKK HER ELLER TRYKK HER FOR GOOGLE LINK
matss Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 har sett litt mer på dette i det siste, og kom over dette kit'et: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... T_ID=MAN-1 men for å montere dette kit'et må det tydeligvis skjæres ut en del i bunn av undersiden på innsuget for å få tilkoblinger til veivhus ventilasjon o.l. til å matche det orginale. noen som har noen formening om dette? syns nå det ser ganske komplisert ut jeg men.. står at det følger med manual/bruksanvisning hvertfall da!
LianLi Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Hvis man har en liten macgyver i magen så er det nok ikke noe problem, men jeg kjøpte ferdig modda fra en e36coupe.com medlem, var kun plug and play da, også er det trykktestet og tett også. Tror det kom på ca 4000 hit til norge, ingen upris for antall hk man får det. Men vær klar over at du mister litt mellom register når du setter på kittet men får litt mer på topp, du kjenner det lett men personlig ville jeg kansje hatt den slik den er. På m52b28 er det mer og hente.
Haug530D Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 har sett litt mer på dette i det siste, og kom over dette kit'et:http://www.turnermotorsport.com/html/de ... T_ID=MAN-1 men for å montere dette kit'et må det tydeligvis skjæres ut en del i bunn av undersiden på innsuget for å få tilkoblinger til veivhus ventilasjon o.l. til å matche det orginale. noen som har noen formening om dette? syns nå det ser ganske komplisert ut jeg men.. står at det følger med manual/bruksanvisning hvertfall da! Samme som jeg har det der, må ikke kutte i noe som helst, det eneste jeg måtte gjøre var å forlenge slangen til veivhusventilasjonen da veivhus ventilen blir stående litt skjevt. I tilegg så passer ikke ene hullet til servooljetanken etterpå, så da må man lage noe adapter greier eller noe, veldig lett å lage, men jeg fikk det fra England da jeg bestillte ett -Bigbore throttle kit derfra.
matss Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 jeg sendte en pm til alpina527 på e36coupe.com forumet, og fikk dette svaret: Hi The Bbtb/manifold conversion is designed to remove the restrictions that BMW deliberately built into the M52 2.8 engine. They did this to restrict the power to 193 bhp (the same bhp as the old 2.5 unit). The reason for the restriction is the German insurance market, which penalises cars which have more than 194 bhp. However, the 2.8 has a much better torque figure than the 2.5 unit which is purely down to the extra 300cc’s of the 2.8 litre engine. This conversion has to be easily the best power per pound that you can buy for the M52 328/323 engine. The engine revs all the way to the redline without any hesitation at all. Where as the standard engine struggles from 4,500 revs. The kit is unique, in as much as it is a properly engineered kit, designed to give a like for like swap over, with no leaks. The M50 manifold has been machined to accept all the M52 emission control parts. The only extra job needed is a small cut to the fuel rail which takes no more than 2 minutes to do. The matching bbtb and enlarged ASC unit (if fitted) enable the full potential of the engine to be taken care of. Even the existing M52 stabiliser brackets will bolt up in exactly the same way as normal. It will fit all E36 328s and all E39 528s up until 1998 model. It will also fit he 323 /523 models with similar gains in bhp. It will not fit the later dual Vanos E46 model or the later dual Vanos Z3 and E39 models from 1999 onwards. The kit takes about 3 to 4 hours to fit. The only downside after installation is the fuel rail cover cut outs don’t quite match the manifold runners, though it is barely noticeable Power gains are in the region of 20 -25bhp, typically giving around 218bhp on a 328 and around 193bhp on a 323.. Tests have shown that this manifold will flow 275 cfm of air as opposed to the standard 185cfm! Schrick make a free flow manifold, which costs £900 without the body! The Schrick unit flows 250cfm. The manifold itself is an extensively re worked second hand M50 manifold. The modified manifold has a new custom made chamber, screwed and bonded into the underside, which houses the idle valve, air sensor, and oil recirculation valve in exactly the same position as the original M52 manifold . The manifold comes complete with the previously used seals that came with it. Though you might prefer to buy new ones which I can supply. Also in the kit is a big bore throttle body and if you have 'ASC', a big bore traction control body. These are sold on an exchange basis, where you return your old body or bodies once the kit is fitted. I will also need the plastic chamber from your old manifold that houses the idle valve etc. The manifold comes with a slightly reworked one already fitted. This saves you from modifying your old chamber to fit the custom made chamber housing E39 5 series models require a Pas reservoir relocation bracket at £10.. You can retain all your old parts for an extra £115. The cost is £340 without traction control or £390 if you have traction control. + £20 UK postage. I can fit the kit for £100 (In Essex) If you want to do the conversion in stages, I can supply the throttle body on its own which can be fitted prior to the full manifold conversion. This will cost £120 for non traction or £170 with traction control. These are exchange prices, so I will need your old ones back after fitting. The manifold can be added later at a cost of £240, but only if the bbtb has already been purchased. However, if you already have a 2.5 litre M50 manifold that needs converting, I can convert it to plug and play fitment for £175. This does not include the bbtb In Summary Bbtb/manifold kit £340 with exchange throttle body. Bbtb/manifold kit with ASC (Traction Control) £390 with exchange throttle body. With both of the above options, I will need your old throttle body and plastic icv chamber/seal returning to me after fitting. If you have ASC, I will also need the ASC unit. Pas relocation bracket for E39 5 series £10 (Not required for E36 323/328) If you prefer to keep your old parts, please add £50 for the throttle body, £50 for the ASC unit, and £15 for the icv cover. New manifold to head seals are £25 per set of 6. I can allow £60 off the price if you supply the donor manifold. Fitting is £100 Postage to Norway is at cost
matss Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 rett meg om jeg tar feil! jeg kan sende mitt m50 innsug til han og få det tilbake ferdig modifisert sammen med bbtb kit? eller sender jeg mitt m50 innsug i bytte til han, eller noe liknende?
Haug530D Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 rett meg om jeg tar feil!jeg kan sende mitt m50 innsug til han og få det tilbake ferdig modifisert sammen med bbtb kit? eller sender jeg mitt m50 innsug i bytte til han, eller noe liknende? Du kan sende det til han ja, men du kan også kjøpe uten å sende til han, men da blir det dyrere, jeg kjøpte ett BBTK hos ham og sendte da det gammle i retur når jeg hadde fått det nye.
matss Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Ok, takk! Var det jeg lurte på! Regner med at han vil ha forhåndsbetaling, så da må jeg evt sende mitt innsug i bytte mot det jeg får av han som er ferdig modifisert. Pluss det det koster. Så sparer jeg noen kroner Hvor lang tid tok det før du fikk pakken til Norge?
Haug530D Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Ok, takk! Var det jeg lurte på! Regner med at han vil ha forhåndsbetaling, så da må jeg evt sende mitt innsug i bytte mot det jeg får av han som er ferdig modifisert. Pluss det det koster. Så sparer jeg noen kroner Hvor lang tid tok det før du fikk pakken til Norge? Tror jeg forhandsbetalte ja, husker ikke helt hvor lang tid det tok, en uke kanskje, gikk kjapt i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå