Thundercoil Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Jeg vurderer å putte turbo på bilen min. Har en 96 modell 528 motor (24v) i et oppgradert 320 karosseri. Lurer på om noen har peiling på Ca. hvor mange gamper og newton jeg får av turbo med 0.6-0.7 i ladetrykk! Med chip, effektanlegg og kohnfilter har jeg rett over 240hk ifølge liste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 10, 2009 Share Skrevet April 10, 2009 med chip, "effektanlegg" og konfilter så tipper jeg maks 190 på hjula bør vel klare 280 hk og en 350-400Nm? men hvis du mener den klarer 240 nå så er vel ikke 400 gamp noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 10, 2009 Forfatter Share Skrevet April 10, 2009 Det er bare antall hestekrefter som er antatt med tanke på at motorens utganspunkt er 193hk originalt, og ifølge liste over hvor mye effekt hver enkelt trimdel skal gi. Men jeg tenkte meg noe rundt 300-350hk. Det hadde passet ypperlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 10, 2009 Share Skrevet April 10, 2009 Nå har det jo alt å si hvordan eksoshus, kompressorhus, topp (porting), innsug osv. osv. du skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 10, 2009 Share Skrevet April 10, 2009 Skal du ha så mye effekt ved så lite ladetrykk så må du nok slutte å drømme å begynne å spare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet April 10, 2009 Share Skrevet April 10, 2009 Jeg vurderer å putte turbo på bilen min. Har en 96 modell 528 motor (24v) i et oppgradert 320 karosseri. Lurer på om noen har peiling på Ca. hvor mange gamper og newton jeg får av turbo med 0.6-0.7 i ladetrykk! Med chip, effektanlegg og kohnfilter har jeg rett over 240hk ifølge liste. hei.. med chip effektanlegg og filter så tipper jeg på du kenskje har den effekten som bilen har når den ruller ut av fabrikk.. altså 192 eller noe sånn.. setter du på en turbo og lader 0,7 ca så burde du klare noe rundt 300 hk hvis du bruker samme komp som er orginalt:) men tror du kan dra den tett opp mot 1kg ladd.. skal gå det.. da begynner det å hjelpe tenker jg.. gjorde hvertfall det på 325:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 jeg ville nå startet med m50b25 insug og motor styring.. da skal man få en del mer effekt ut av disse b28 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 jeg ville nå startet med m50b25 insug og motor styring.. da skal man få en del mer effekt ut av disse b28 motorene?enig med du.. 2,8 er vel en økonomimotor etter det jeg har fått med meg.. veldig små innsug kanaler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå