KnutH Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Jeg har nettopp gjort en motorswap fra e36 325 til e36 m3 3,0. Men jeg får ikke startet bilen. Den filer på starteren, men vil ikke starte. Jeg har ikke skiftet ledningsnett, så det er 325 ledningsnettet som står i nå. Er det noen der ute som vet hva som må gjøres? Eller noen som vet hvem jeg kan prate med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hvorfor har du ikke brukt det orginale S50 elnettet? Eller snakker du forbi deg, og mener at bilens elnett (altså på bilens side av motor kontakten) er orginalt? Har du startsperre på den? Det er ytterst få S50B30er som har det. Isåfall mener jeg det ble sagt at man kun skulle kappe en PIN inne ved ECU boksen, så var startsperra blendet. J.Hofstad kan forklare nærmere angående akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Har ikke flyttet over nelnettet fordi jeg skulle prøve å starte med det som sto i.. Hvilken pin skal nappes da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hmmm.. Altså, du bruker også 325ns ECU og vanos styreboks (to bokser)? Da starter motoren isåfall ikke. Det skal være en egen modul for startsperra (EWS I system isåfall) , på elnettet til S50n (som du ikke har montert) Jeg er fortsatt i tvil om hva du mener. Og jeg råder deg til å ikke kappe noe som helst før du vet om denne motoren har startsperre eller ikke. Ta bilde av tallene øverst på ECU boksen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 9368836. Er meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Jeg bruker 325 nettet men hjernen til m3'n. Ja det er to bokser. Vanos og selve hjernen. Og jeg fant en liten boks under rattstammen der det sto startsperre.. Skal kjøre borti verkstedet å ta et par bilder jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 4, 2009 Share Skrevet April 4, 2009 Det er vel ikke to hjerner (en hoved hjerne og en til vanosen)? Er det den som er bak hanskerommet du tenker på? Denne har i såfall ingenting med motoren å gjøre, vanosen skal jo normalt styres i DME (motorhjernen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 4, 2009 Share Skrevet April 4, 2009 S50B30 har to hjerner.. En til motorstyring og en til Vanos styring... Skal det blir bra så må du ha ledningsnett til en S50.. enkelt og greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Står 1 404 735 0 261 203 075 på hjernen 1 318 839 0 129503 på vanosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Jeg har hørt om folk som har klippet en ledning for å få koblet ut startsperra.. Stemmer dette? Evt. hvilken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Det er noen her inne på forumet som vet! Er jeg skråsikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbue Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Vi bruker selvfølgelig elnettet fra S50B30 fra motorkontakten inkludert alt som hører til motor. Bilens elnett er imidlertid det samme som fra før, altså originalt 325 (bilens elnett fra motorkontakten inn i bilen). Planen var å få dette til å gå uten å flytte over startsperreboksen, tennigslås/sender rundt nøkkel, for å unngå eventuell ny koding av systemet og problemer startsperren kan medføre ved senere anledninger. Bensinpumpen får imidlertid ikke strøm. Spørsmålet er da om det er mulig å deaktivere startsperren på et vis, eller er man helt nødt til å benytte startsperren? Kutter systemet tenning/åpning av dyser, eller er det kun bensintilførsel som blir blokkert? Også litt i tvil om dette er EWSI eller EWSII. Noen sier EWSII kom i 95, andre at S50B30 kun ble levert med EWSI. Donorbilen er en 95 cab, derfor blir bytting av hele elnettet uaktuelt, da det ikke måter 100%... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onropp Skrevet April 9, 2009 Share Skrevet April 9, 2009 etter noen ombygginger av e36 m3 så har jeg funnet ut at s50 motorer etter 95 mod ikke starter uten å ta med nøkkel og ringnøkkelen(svart klomp rund tenningsnøkkel) har prøvt å kobblet ut ews men har aldri fått dette til dessverre. desuten må man bruke s50 ledningsnett med 2 stk styrenheter, dme og vanos. har du ikke ringantennen anbefaler jeg å kjøpe en billig datasprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnutH Skrevet April 9, 2009 Forfatter Share Skrevet April 9, 2009 ah, okei. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 10, 2009 Share Skrevet April 10, 2009 Kan man ikke ta bort start sperren med en chip da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå