Gå til innhold

s50b30 med startsperre hjelp


KnutH
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gjort en motorswap fra e36 325 til e36 m3 3,0. Men jeg får ikke startet bilen. Den filer på starteren, men vil ikke starte. Jeg har ikke skiftet ledningsnett, så det er 325 ledningsnettet som står i nå. Er det noen der ute som vet hva som må gjøres? Eller noen som vet hvem jeg kan prate med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke brukt det orginale S50 elnettet? Eller snakker du forbi deg, og mener at bilens elnett (altså på bilens side av motor kontakten) er orginalt?

Har du startsperre på den? Det er ytterst få S50B30er som har det. Isåfall mener jeg det ble sagt at man kun skulle kappe en PIN inne ved ECU boksen, så var startsperra blendet. J.Hofstad kan forklare nærmere angående akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Altså, du bruker også 325ns ECU og vanos styreboks (to bokser)? Da starter motoren isåfall ikke.

Det skal være en egen modul for startsperra (EWS I system isåfall) , på elnettet til S50n (som du ikke har montert)

Jeg er fortsatt i tvil om hva du mener. Og jeg råder deg til å ikke kappe noe som helst før du vet om denne motoren har startsperre eller ikke.

Ta bilde av tallene øverst på ECU boksen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 325 nettet men hjernen til m3'n. Ja det er to bokser. Vanos og selve hjernen. Og jeg fant en liten boks under rattstammen der det sto startsperre.. Skal kjøre borti verkstedet å ta et par bilder jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke to hjerner (en hoved hjerne og en til vanosen)?

Er det den som er bak hanskerommet du tenker på? Denne har i såfall ingenting med motoren å gjøre, vanosen skal jo normalt styres i DME (motorhjernen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker selvfølgelig elnettet fra S50B30 fra motorkontakten inkludert alt som hører til motor. Bilens elnett er imidlertid det samme som fra før, altså originalt 325 (bilens elnett fra motorkontakten inn i bilen).

Planen var å få dette til å gå uten å flytte over startsperreboksen, tennigslås/sender rundt nøkkel, for å unngå eventuell ny koding av systemet og problemer startsperren kan medføre ved senere anledninger. Bensinpumpen får imidlertid ikke strøm.

Spørsmålet er da om det er mulig å deaktivere startsperren på et vis, eller er man helt nødt til å benytte startsperren? Kutter systemet tenning/åpning av dyser, eller er det kun bensintilførsel som blir blokkert?

Også litt i tvil om dette er EWSI eller EWSII. Noen sier EWSII kom i 95, andre at S50B30 kun ble levert med EWSI. Donorbilen er en 95 cab, derfor blir bytting av hele elnettet uaktuelt, da det ikke måter 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter noen ombygginger av e36 m3 så har jeg funnet ut at s50 motorer etter 95 mod ikke starter uten å ta med nøkkel og ringnøkkelen(svart klomp rund tenningsnøkkel) har prøvt å kobblet ut ews men har aldri fått dette til dessverre.

desuten må man bruke s50 ledningsnett med 2 stk styrenheter, dme og vanos.

har du ikke ringantennen anbefaler jeg å kjøpe en billig datasprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...