///Mysild Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 jeg er medlem av ccn agder, men det er 0 -null- aktivitet... ikke noe forum, ikke oppdaterte sider, ingen som svarer på noe, vet at det er på frivillig basis, men det er ingenting som har skjedd der siden september... derfor lurer jeg på om jeg kan "bytte" til rogalandsavdelingen, og heller får litt mer feedback derfra... eller er det like greit å bare melde seg inn på www.bmwccnr.com og holde seg oppdatert på den fronten? det er jo mange avdelingsaktiviteter i fahrfreude, men kan ikke huske å ha sett noe fra agder på mine 2 år som medlem... (muligens det var et pussetreff inni der i fjor...) var på et onsdagstreff, da var vi 5 stk... meg og ad|os her på forumet, pluss de 3 som vel var i styret i agderavdelingen... snakket med flere andre i ettertid som kunne tenkt seg det, men som ikke hadde hørt noe... jeg vet om mange som kunne tenke seg mer å gjøre med bmwklubben, men det er jo ikke noe tegn til liv noensteder... for noen år siden var det jo banetreff og turer til bavaria etc, men var vel ikke noe av dette i hele 2008 om jeg ikke husker feil... dette er ikke for å gjøre noen sure, men syntes det er litt kjipt å skulle være med i en klubb, der de eneste aktivitetene er hovedtreff på våler og rudskogen... pluss concoursen på sirevåg da... ccn har jo faktisk penger å bruke til et treff av en litt mer stil, enn et bimmerstreff på en parkeringsplass, men allikavel kommer nokså mange fler på de, greit nok, det er gratis, men hvor mange prosent er faktisk medlemmer, det er ikke få...
Chris_325iM Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 kanskje bli styremedlem da Mysild? være med å styre skuta!
Torbjørn H Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Burde vel ikke være noe problem, du er jo fremdeles med i BMWCCN. Hvilken underavdeling du velger å henge med, har vel lite å si. Du kan jo fortsatt være medlem i ccn agder, men delta på aktivitene og treffene til rogalandsavdelingen.
Glenno Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Enig med Chris her at dette kunne vært et alternativ. Ville lagt ut denne type tråd på bmwccn.no sitt fora også eventuelt sendt en mail til hovedstyret i bmwccn .
Chris_325iM Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Mysild er jo såpass aktiv, interessert og engasjert at jeg tror han kunne lagd litt liv i agder avdelingen
Tommy Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Du trenger ikke å "bytte", er du medlem i BMWCCN, s er du vel i utgangspunktet velkommen i alle lokallagene. Så hvis du vil delta på noen av våre møter/treff i rogaland, så er du/dere helt klart velkomne, men jeg synes dere burde prøve å få liv i agderavdelingen, det er jo tross alt mangen BMW entusiaster der nede i sør.
BreitBau Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Det ligger litt i kortene her at den personen som klager på aktiviteten, først får bidra selv til at det skjer noe.. Ingenting som skjer uten medlemmers eget initiativ.. Så du bør ikke blir forundret dersom du blir satt frem som styremedlems kandidat neste valg.. I såfall melder jeg meg inn i Agder bare så jeg kan stemme på deg.. Når det gjelder Øst, så klager jeg ikke, fordi jeg bidrar ikke Og jeg skulle bidratt om jeg kunne, men å kjøpe 50 mil på styremøte det finner jeg ikke tid til i timeplanen min desverre..
morteym Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Han er jo blant de få som har stilt opp når det har vært noe.
BreitBau Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Akkurat.. Og det er jo essensielt at de med mest engasjement er de som sitter i styret..
morteym Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Jeg syntes ikke dette var klaging i den forstand, kanskje litt feil fora. Jeg kan skjønne at noen har lyst til å være aktive og delta uten å ha lyst/interesse for å sitte i et styre. Det er to forskjellige ting.
BreitBau Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Da er det ikke værre enn å ringe styret og si, "DU, det er meldt KJEMPEFINT vær i helga! Kan ikke dere ta å sende ut en melding til alle medlemmene i Agder med at det blir grilling og dekksparking på plassen utenfor Dekkservice1 på Søndag.. Har hørt med sjefen der og var helt i orden for han!" Var det egentlig så vanskelig å ta det initiativet selv? Og se der! Du slapp å sitte i styret også! Det er jo AKKURAT det her som er feil blandt mange organisasjoner i dag, spesielt der hovedandelen er ungdommer slik som gatebilklubber osv, medlemmene sitter på gjerdet og forventer at styret skal servere på sølvfat og deretter bare kunne komme til dekket bord! Nå sier ikke jeg at Mysild forventer noenting, men å melde seg ut av en avdeling med lite aktivitet, for å melde seg inn i en annen avdeling, er ikke bare ett stort signal til styret, det er også ett skritt nærmere å legge ned Agder avdelingen.. Slår det det deg kanskje ikke, at det er medlemmenes engasjement det er noe "feil" med, og ikke styret's?
Glenno Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Det ligger litt i kortene her at den personen som klager på aktiviteten, først får bidra selv til at det skjer noe.. Ingenting som skjer uten medlemmers eget initiativ..Så du bør ikke blir forundret dersom du blir satt frem som styremedlems kandidat neste valg.. I såfall melder jeg meg inn i Agder bare så jeg kan stemme på deg.. Når det gjelder Øst, så klager jeg ikke, fordi jeg bidrar ikke Og jeg skulle bidratt om jeg kunne, men å kjøpe 50 mil på styremøte det finner jeg ikke tid til i timeplanen min desverre.. For egen del hadde jeg endel meninger om øst styret, så skulle aktiviteten økes måtte jeg stille som kandidat. Det syntes jeg øst avd har fått til. Ikke bestandig så lett få tid, så mye styre aktiviteter går rett og slett på mail. Har også noen mil kjøre til Oslo, så de andre styremedlemmene er klar over at iløpet av sesongen kan være møter og aktiviter jeg ikke kan delta på. Syntes det er det greit at styret har medlemmer fra forsjellige fylker. Øst avd representerer stort område som Oslo, Akershus og Buskerud og Østfoldingene henger seg oftest med. Har selv også vært med på aktiviter andre avd har hatt og det er aldri noen problem. Ny oppstarta Hed/Opp avd er det ikke umulig vi i framtiden kommer til kjøre opplegg sammen med. Som det er nevnt er slike ting frivillig, (koster selv bensin bommer, tlf og eventuelt avspassering fra jobb). Da er det ikke bare gjøre slik og slik bestandig under aktiviteter for noe av disse aktiviter krever faktisk mye tid og skulle bare bare... Noe må enn bare ta på sparket. Noen aktiviter blir rett og slett bare luftet uten at alt blir til. Etter hvert blir endel ting rutine og så lenge alle frivillige gjør litt er det oftest ikke så mye jobb bestandig . Vel, ikke noe farlig sitte i styret men viktig at aktivitene ikke er større enn frivillighets medhjelperne har mulighet å stille . Mysild er det spørmål du lurer på hvordan øst avd styre driver kan jeg selvsagt prøve gi deg noen svar .
Lars89 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Håpløst opplegg det der... Men er flere avdelinger som er noe daue. Er vel bare Øst, Rogaland, Vestfold og Hordaland som har noe aktivitet å snakke om? Eneste jeg har sett til CCN Agder er når en av styret kjøpte 316en min Prøvd å få kontakt med de på mail eller telefon? De kunne trengt en med litt energi inn i styret
D.C.V Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Nå glemmer du avd Troms da Her holder vi på å lagen en terminliste over aktiviteter og slikt Men det er som Breitbau sier håpløst å sitte å vente på at styre skal ta initiativ hele tiden, for det må også medlemmene gjøre Hvordan er BMW miljøet der du holder til Mysild? Og kjenner du noen av dem?
Glenno Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Kan informere om at avd øst sine hjemmesider er mere riktige/oppdaterte nå i disse dager, samt det finnes en terminliste lagt ut. Grunnen til at det ikke er mere på hjemmesiden er at øst venter på opplegg fra hovedklubben om hjemmesideplass. Mye skjeer i øst styret denne vintern men vil ha ting spikret før jeg går ut med noe enda . Kan iallfall nevne at en sms tjeneste etter hvert vil komme på plass, så følg med på: http://www.bmwccn.no/ost/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå