tikkakjell Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 hei skrudde av diffen på e30'en min i dag. tenkte å skifte ytre lageret, trur de er da som uler litt. men alt virker fast eg fint når eg kjenne på festet der mellom akslingen blir skrudd fast. eller kan de vere gåent fordi?? er de nok å berre kjøpe lageret når eg ska skifte?? lurer og på om nåken av dåke kan sjå om dette er ein e30 m3 diff eller ein vanleg 325 diff?? greier ikkje å sjå ka som står på den little plata som henger der. diffen har sperr foresten
tikkakjell Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 sku vist ka deler eg trenge for å skifte lageret, trenge vel meir enn berre lageret??
Yngvejos Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Den eneste forskjellen på m3 og 325-diff, er utvekslingen. Vri utgående aksling en runde, og tell hvor mange runder den inngående akslingen går rundt. Hvis den går 3,25 runder, har den m3utveksling. 3,64-3,91 er 325-utveksling.
tikkakjell Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Den eneste forskjellen på m3 og 325-diff, er utvekslingen.Vri utgående aksling en runde, og tell hvor mange runder den inngående akslingen går rundt. Hvis den går 3,25 runder, har den m3utveksling. 3,64-3,91 er 325-utveksling. åja, då har eg lært nåke nytt i dag og
tikkakjell Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 har skrudd litt på diffen. men korleis i gran skogen ska eg få ut lageret uten å demontere heile diffen. skrudde av flensen der mellom aklingen blir festen men korleis får eg ut lageret etter støvringen er tatt ut?? komme jo ikkje til med nåke verktøy.
Ole M.Haraldstad Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Den akselen skal ut bakover, så du må demontere stikkakselene og skru av 6 bolter på hver side, ut med lager, merke hvor alt stod. Så er innmaten løs. Når du bytter lager på inngående aksel må den shimses opp etterpå. Hvis ikke vil tennene få feil inngrep. Dette settes oftest bort til eksperter på sånt.
tikkakjell Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 takker for svar, men nåken så veit ka moment eg ska ha på senter mutteren på diffen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå