Odd-M Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Skifta foringene selv(med en arm da jeg er lam i høyre arm og skulder) og ristingen i rattet forsvant med ca 2/3. Skifta skiver også, og da ble det helt rolig i rattet. Sliter fortsatt med varierende risting ved 110 km/t bak. Ser det er flere her inne på forumet som sliter med akkurat det på E39. Noen her inne som har blitt kvitt ubalanse som de har hatt ved hastigheter bare rundt 110 km/t? Hvor mye er den kjørt? Skifta traversforinger?
hillmar Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 I tillegg til risting forann sliter jeg også med litt risting bak rundt/over 100m/t. Jeg fant slakk i øvre bakre bærekule på begge sider bak, var 1-2 cm slakk når jeg rykka i hjulet. Forann fant jeg foresten ikke no slakk i casterstagene, men jeg fant slakk i indre endeledd og stabstagslenkene. Alt dette skal byttes nå snart, så jeg skal komme tilbake med resultater...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Øvre bakre bærekule? Du mener ikke den nedre, forøvrig den eneste?
hillmar Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Ser nå at det kalles bærearm hos gs... Men det var kula som det var slakk i.
Bimmerlars Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Du må løsne fjærbeinet nede på spindelen. Ikke nok klaring. Bare å løsne på bolten som holder fast og skyve spindelen litt ned så får du ut kula. Må også demontere bremsekjølingskanalene foran. Tre 8mm skruer.
lefty293 Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Skifta foringene selv(med en arm da jeg er lam i høyre arm og skulder) og ristingen i rattet forsvant med ca 2/3. Skifta skiver også, og da ble det helt rolig i rattet. Sliter fortsatt med varierende risting ved 110 km/t bak. Ser det er flere her inne på forumet som sliter med akkurat det på E39. Noen her inne som har blitt kvitt ubalanse som de har hatt ved hastigheter bare rundt 110 km/t? Hvor mye er den kjørt? Skifta traversforinger? Den har gått 203k. Mye grusveg. Hvis det er nr 2 på dette bildet http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16526.gif så har ikke jeg skiftet disse. Kan det være disse? Erfaring?
hillmar Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Jeg fikk ikke opp bilde hos deg... (Du må trykke på bilde og linke til det, ikke til siden med lista med delene...) Men jeg tror du tenker på riktig, det er iallefal nr. 2 på bilde av traversen... Jeg bytta disse på min i høst og de hadde nesten gått i oppløsning. Jeg ble kvitt en del banking og slåing bak, men ikke ristingen. Men siden jeg har funnet massa slakk i noen kuler bak der nå så kan jeg ikke uttale meg om hvor mye skade de foringene kan gjøre hvis det bare er de som er dårlige...
Odd-M Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Skifta foringene selv(med en arm da jeg er lam i høyre arm og skulder) og ristingen i rattet forsvant med ca 2/3. Skifta skiver også, og da ble det helt rolig i rattet. Sliter fortsatt med varierende risting ved 110 km/t bak. Ser det er flere her inne på forumet som sliter med akkurat det på E39. Noen her inne som har blitt kvitt ubalanse som de har hatt ved hastigheter bare rundt 110 km/t? Hvor mye er den kjørt? Skifta traversforinger? Den har gått 203k. Mye grusveg. Hvis det er nr 2 på dette bildet http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16526.gif så har ikke jeg skiftet disse. Kan det være disse? Erfaring? Skifte av disse fjernet noe risting på min bil, men jeg var mest plaget med "skjelvinger" i bilen etter å ha kjørt over ujevnheter. Det er et typisk tegn på traversforinger.
hillmar Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Det blir vel egentlig øvre/framre bærearm. Iallefal nr. 4 på bilde her http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/23161.gif Men dette er til e39. Ser du har e34, så hvis det er til denne så vet jeg ikke.
gjeewaytee Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 jeg har hørt rykter om at orginale bmw felger ofte ikke er hundre prosent slik at det og kan føre til risting/vibrasjoner i rattet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå