Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tema sier, så lurer jeg på hva jeg må se etter på en e30 m3?

Skal å se på en til uka, så lurer jeg på typiske feil, rustplasser, negative ting osv?

Hvor jeg skal se og hva jeg skal se etter :)

Så kan jeg komme forberedt! :D

Takker for alle svar!

Skrevet

sjekk nøye etter rust i fremre del av gulv/jekkfester, samt på bakplaten.

motor må sjekkes nøye for ulyder så du ikke går på en smell med full overhaling av f. eks. register. deler til s14 er dyrt!

ellers er det en meget solid konstruert bil som du garantert ikke taper penger på så lenge du tar vare på den

Skrevet

rust på dempertårn foran, hvertfall vanlig e30, rust i reservehjulsbrønnen, hvertfall vanlig e30.

bakluke, oppi der skiltlyset sitter, rust.

Kan sikker se etter om det er gummi rester langs bakfangeren og oppi bakskjermen: p

Skrevet

Sjekk oppunder rundt skiltlysa bak.. Har inntrykk av at rusta kommer der først på disse. Om det er valsede hjulbuer er det greit å sjekke godt der. Ellers er det greit å kjenne på/lytte til motor/girkasse/diff. Motoren går jevnt å fint uten uvanlig mye tikking/ Hvining i girkasse og lei å få i gir/mellom gir/ Ulyder i diff. Begynner å bli gamle biler og mange har hatt ett hardt liv oppigjennom. Men det finnes fortsatt overaskende mange fine eksemplarer fortsatt. Lykke til med bilkjøp og ta godt vare på den! Bedre enn å ha penga i banken (iallefall nå om dagen)

Skrevet

Takker for mange gode svar!

Er nok rusten jeg må se mest etter ja.

Tar med meg jekk og sjekker bilen visuellt utvendig/innvendig og under.

Når det gjelder motor og drivverk så er bilen kun gått 118.000km, så jeg håper ikke det skal være noen ulyder der :-)

Er vel litt mer lyd i s14 maskinen da denne har mekaniske løftere?!!

Er selv vant med e36 m50 osv..

Men det blir veldig interessant å se. Å ja bilen skal bli tatt vare på av hele mitt hjerte :):!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...