Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mest for moro skyld, men morsomt om noen har en vitenskapelig forklaring på dette:

Jeg byttet tennplugger på M52'n i helga (E39 523) og av gammel vane studerte jeg farge, grad av avleiringer samt innbyrdes forskjeller på pluggene.

Dette var kanskje mer aktuelt før i tiden. Jeg husker at den gamle GSX-R'n fikk alltid sotede plugger dersom den gikk på tomgang litt, mens den gamle Opel'n hadde gjengrodde plugger fordi den brant noe olje. :-) De nyere bilene mine har alltid hatt et svakt gråbrunt belegg, bortsett fra M52'n nå i helga. Disse pluggene hadde nemlig et tynt gul/grønt belegg på senterisolator og sideelektroder. Jeg og kona hadde moro av at dette trolig var veldig miljøvellige motorer (grønne) eller at jeg brukte for mye biobasert brennstoff. :-)

Men er det noen som vet grunnen til at dette blir slik? Det hele så nesten litt merkelig ut. Motoren går helt fint, men har 270K på telleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...