BMW318TDS96 Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 Er det ikke det ene så er det det andre. Har byttet alle foringer og ledd i forstilling men har en klunkelyd der enda tror den kommer nedenifra,hvis jeg drar rattet frem og tilbake kommer den lyden,kan det være tannstag som er gåent? må jeg bytte hele eller finnes det repp sett,er det vanskelig og bytte hele evt hva må til for det? Hvordan vet jeg sikkert at det er tannstang som er deffekt noen måte og finne det ut på? Passer det over fra andre bmw hvis jeg må til hogger`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Otterlei Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Hvis tannstang er gåen så vil rattet i enkelte tilfeller NESTEN låse seg når du dreier på det ved visse punkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Ok det gjør det ikke bare kommer en klunke lyd når jeg vrir rattet fra side til side nå er alle foringer byttet utenom bærearmer men det ser ikke ut som de er ødelagte. prøvd og sette et brekkjern oppi der og bendt men ikke noe slark på de,trodde først det var rattsammen som lagde lyden men har utelukket det nå, noen andre tips da? Etter jeg byttet alle kuler og foringer hadde jeg bilen for og stille spissing kjenner nå at bilen drar til høyre side noe jeg kan gjøre for og ungå dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Klage på jobben til de som har utført spissing. Den skal ikke dra til noen side i det hele tatt om de har gjort alt korrekt, og alle delene som har innvrikning på dette er byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Jeg så de gjorde det de brukte bare en stang som var justerbar og så satt han den først forran på felgen så justerte han til det var likt forran og bak på felgen. Jeg vet ikke hvordan det skal gjøres på korrekt måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 Er dette en riktig måte og stille spissing? bare bruke en stang som kan stilles ut og inn og sette den på felgen forran for og så sette den bak og justere til den er lik forran og bak på felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Klunkelyd når du ratter? Har du bytta lenkestaget mellom stabstaget og bærebrua? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 Klunker bare mere og mere har byttet foringer som sitter nederst på torpedo vegg bak kant på bærearm ytre styre stag stabbstag de som ser ut som kjøttbein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Kommer lyden når du står stille og vrir på rattet? Høres jo ut som tannstang. Men, tannstanga ble bytta på bilen til min bedre halvdel, lyden ble borte men kom tilbake etter 1 time med kjøring. fikk en anna kar til å se på den og viste seg at det var noen skruer som ikke var festet skikkelig. men lyden var helt lik som når stanga var gåen så vi var jo nesten sikker på at det var noe galt med den nye tannstanga også.. Kan jo lønne seg og sjekke alt av bolter før du bestiller deler;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå