Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sist sommer greide jeg å tappe batteriet mitt på en campingtur med bilen! Dette var er originalt BMW batteri og er nok aldri byttet på bilen.

Etter den episoden begynte alarmen plutselig å gå etter jeg hadde låst bilen eller som du sier, noen timer etterpå.

Mistenker batteriet jeg?

Dette var en interessant betraktning! Jeg tror nok at batteriet i denne bilen har vært byttet siden den er såpass gammel, men det skader jo ikke å sjekke. Skal undersøke dette, takk for tipset! :)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvordan kan jeg ha oversett denne tråden cato?!

Må gratulere på etterskudd med ny bruksbil! Denne ser pen ut! Gleder meg som før, med å se resultatet på hva du er i stand til å få til med bil!

Det blir rent og pent!

Snuser på en 03 318ci m-sport som bruksbil til samboeren og til meg selv nå, greit å ha litt å veksle mellom ;)

Takk for det, Richard! :) Er bare en uke siden jeg hentet denne, så du har ikke gått glipp av så altfor mye. Er igrunn en litt råflott bruksbil synes jeg, da jeg føler at jeg må ta (nesten) like godt vare på denne som på 5'ern. Og det kommer til å bli dyrt i lengden... ;)

Ja, du er ikke kjent for å ikke legge hverken sjel eller penger i bilene dine så... :P Tror nok denne blir veldig pen!

Blir nok å kjøpe bilen for å ha kjøpt den egentlig.. for vet den er i bra stand og mulig det er noe for samboeren å ha.. om ikke, så går det alltids an å selge igjen;)

Touringen skal få nye dekk og bli godkjent med senkesettet, så blir den lagt ut for salg.. 4x4 må til for å komme opp på hytta skjønner du.. hehe

• 3 weeks later...
Skrevet

Skjer ikke så mye her for tiden...

Byttet coil på sylinder nr. 2, men er fortsatt plaget med litt "nykking" mellom 1500 - 2200 rpm. Nykkingen kjennes best når motoren er varm. Noen som har gode forslag på hva dette kan være? Har hatt så mye å gjøre på jobb at jeg ikke har fått sett så mye på dette, i tillegg til at jeg nyter å kjøre E60'en for tiden 8)

Av "morsomme" oppgraderinger venter jeg enda på Supersport coiloversene fra Parts & Retards, men disse kommer forhåpentligvis i løpet av uka. Blir gøy å få dem på :) Har kjøpt inn nye fjærbeinslager både foran og bak, nye skruer og nye gummiputer. I tillegg har jeg kjøpt inn nye bærebruforinger på bagge sider foran.

I tillegg har en kompis av meg som legger solfilm begynt på bilen, og lagt 3M film på rutene i varerommet. La film med 20% lysgjennomstrømning på bakruta, og skal få lagt film med 35% på alle siderutene. Er det forresten noen som vet hvordan man enkelt kan ta ut den "faste" sideruta på bakdørene?

Jeg driver også å leter rundt etter felger for tiden, men det viser seg å være vanskeligere enn først antatt.. har vurdert M6 replica felg nokså lenge, men det er faktisk vanskeligheter med å få tak i slike :o Driver imidlertid å "dealer" litt med en sørpå om kjøp av noen litt brukte, men adskillig mer standsmessige felger enn replicafelger - håper virkelig at dette går i boks... 8)

Skrevet

Har de samme problemet med alarmen på min samboers touring.

Bmw klarer og lese ut hvilke sensorer som har blit utløst vist de vill.

Fikk besjeg om att glass sensoren bak var utløst 32 ganger så de må være den som var synderen. probleme var att de tok så lang tid før jeg byttet den att jeg tror jeg byttet feil side :?

Og sist jeg tok diagnose leste de bare av feilkoder og ikke minet i alarmen, så da ble jeg desvere ikke mye hjulpen..

Må vell se litt mer på de en dag, eller så må jeg vell bare prøve og koble den ut..

Fin touring!

Skrevet
Har de samme problemet med alarmen på min samboers touring.

Bmw klarer og lese ut hvilke sensorer som har blit utløst vist de vill.

Fikk besjeg om att glass sensoren bak var utløst 32 ganger så de må være den som var synderen. probleme var att de tok så lang tid før jeg byttet den att jeg tror jeg byttet feil side :?

Og sist jeg tok diagnose leste de bare av feilkoder og ikke minet i alarmen, så da ble jeg desvere ikke mye hjulpen..

Må vell se litt mer på de en dag, eller så må jeg vell bare prøve og koble den ut..

Fin touring!

Jeg frykter at de som tok diagnosen på min også bare leste av feilminnet og ikke alarmminnet, selv om jeg ga dem uttrykkelig beskjed om dette. Har en kompis som har diagnoseutstyr som jeg skal tvinge til å se på alarmen min (*host*.. Tommy.. *hark*) ;)

Har hørt rykter om at det skal gå an å trekke ut sikringen til alarmen, vet ikke om dette stemmer? Den fjernstyrte sentrallåsen fungerer ikke da, men man kan fortsatt låse bilen manuelt med nøkkelen, og den "vanlige" sentrallåsen skal fungere like godt.

Skrevet

Da var "nye" felger i boks! :D

Valget endte på noen litt brukte, originale 18" BBS CH felger, med 225/40-18" Yokohama dekk. Skulle egentlig ha 35-profil, men dette får jeg evt. gjøre noe med hvis jeg har bilen frem til dekkene blir utslitt.

Noen bilder:

ejwm9t1bdxx8v87nveuw.jpg

e45ykhe6te2xo2si66us.jpg

7acne585mspkdn3jzd1v.jpg

Håper virkelig at disse blir kledelige på touringen :D

Skrevet

I dag kom både 18" BBS CH hjul og Supersport justerbart senkesett i hus - dette blir bra! :D Har også kjøpt nye fjærbenslager, gummipakninger, skruer osv., så alt er klart til montering. Har en kompis som skal montere senkesettet for meg, så jeg satser på at han har anledning om ikke så altfor lenge :D

Fredag blir solfilmen endelig lagt ferdig, så i beste fall står bilen kanskje "klar" til 17. mai 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...