Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må forsterkast for turbo bygg på m20/b25 325ix? kjøre med 0,5bar elle noko. kjøre på rundt 210 - 230 hk ? :)

Og mykje hk tåler org driverk? hva er fornuftigt å kjøre med?

Skrevet

Kjører du med fornuft så holder det slik det er.

Skal du herje og spinne piruetter her og der så selg ix'n og kjøp en vanlig 325 og bygg turbo på den.

Skrevet

med litt vettug kjøring så holder ix drivverket til ca 400hk, bremesene er jo gullego. ville byttet stabstab til middels modifiserte M3 stag og kanskje gått til annskaffelse av tårnavstivere.

ellers bør du passe på at masjettene på stikkakslinngene er fine og fulle av gris innvendig.

Skrevet

ok, flott da veit eg det :) hva meinte du med bremsene? :)

Skal ha berre litt ekstra, artig og køyre turbo`n jobbe :) ikkje spinnebil nei!

treng ikkje bytte topp pakning hellen? visst ein kjøre på 0,5 bar?

mye hest havna det på ca da? :)

Skrevet

Trenger ikke gjøre noe åpning av motor overhodet ved 0.5 i trykk.

Gi den mer bensin og senk tenning noen få grader, så er den good 2 go!

Havner ett sted mellom 190-220 tipper jeg.

Skrevet

hva jeg mente med bremsene? bremeser er viktig om du skal øke effekt, men bremesene på 325ix er god for mer effekt enn original, så om du skal lade lite så trenger du ikke gjøre noe med de;)

Skrevet

Som tidligere nevnt.

Drivverket holder bra med den effekten du sikter på. Sålenge du ikke spinner å herjer og tar masse rivstart i 1 gir.

Ang bremsene ville jeg oppgradert de med noen andre klosser værtfall.

Orginale 325 bremser er får små, selv for en orginal 325 visst man kjører på bane eller veldig aktivt.

Skrevet

Nei, men er farligere med flere hester og større dreiemoment. Noe en turbo i dette tilfellet vil tilføre.

Skrevet
Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten ;)

rivstart dreper jo drivverk med org motor tilogmed.. rivstart på tørr asfalt osv er drivverkskiller nr1 :P hehe. så den er jeg uenig i.

Skrevet
Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten ;)

rivstart dreper jo drivverk med org motor tilogmed.. rivstart på tørr asfalt osv er drivverkskiller nr1 :P hehe. så den er jeg uenig i.

har like høg belastning på første gir uten turbo som med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...