325ixx Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Hva må forsterkast for turbo bygg på m20/b25 325ix? kjøre med 0,5bar elle noko. kjøre på rundt 210 - 230 hk ? Og mykje hk tåler org driverk? hva er fornuftigt å kjøre med?
Ballder Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Kjører du med fornuft så holder det slik det er. Skal du herje og spinne piruetter her og der så selg ix'n og kjøp en vanlig 325 og bygg turbo på den.
525i1991 Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 med litt vettug kjøring så holder ix drivverket til ca 400hk, bremesene er jo gullego. ville byttet stabstab til middels modifiserte M3 stag og kanskje gått til annskaffelse av tårnavstivere. ellers bør du passe på at masjettene på stikkakslinngene er fine og fulle av gris innvendig.
Fixfax Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 skal du spinne så gjør som nevnt ovenfor eller bygg om, spinning som er gøyalt da på lukka område såklart
325ixx Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 ok, flott da veit eg det hva meinte du med bremsene? Skal ha berre litt ekstra, artig og køyre turbo`n jobbe ikkje spinnebil nei! treng ikkje bytte topp pakning hellen? visst ein kjøre på 0,5 bar? mye hest havna det på ca da?
Ballder Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Trenger ikke gjøre noe åpning av motor overhodet ved 0.5 i trykk. Gi den mer bensin og senk tenning noen få grader, så er den good 2 go! Havner ett sted mellom 190-220 tipper jeg.
525i1991 Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 hva jeg mente med bremsene? bremeser er viktig om du skal øke effekt, men bremesene på 325ix er god for mer effekt enn original, så om du skal lade lite så trenger du ikke gjøre noe med de;)
CrZyWiz Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Som tidligere nevnt. Drivverket holder bra med den effekten du sikter på. Sålenge du ikke spinner å herjer og tar masse rivstart i 1 gir. Ang bremsene ville jeg oppgradert de med noen andre klosser værtfall. Orginale 325 bremser er får små, selv for en orginal 325 visst man kjører på bane eller veldig aktivt.
|Ole| Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten
|Ole| Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten
CrZyWiz Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Nei, men er farligere med flere hester og større dreiemoment. Noe en turbo i dette tilfellet vil tilføre.
Bmw_325i_ Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten rivstart dreper jo drivverk med org motor tilogmed.. rivstart på tørr asfalt osv er drivverkskiller nr1 hehe. så den er jeg uenig i.
|Ole| Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Rivstart på 1 gir blir ikkje nokke farligere med turbo enn uten rivstart dreper jo drivverk med org motor tilogmed.. rivstart på tørr asfalt osv er drivverkskiller nr1 hehe. så den er jeg uenig i. har like høg belastning på første gir uten turbo som med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå