waltergp Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 God dag! Noen som kan gi meg et uhildet (kanskje ikke helt rette forum for det?) synspunkt på femmer (2000-2003) touring og kjøring på vinterføre? Har en ca. 50 meter lang bakke opp til garasjen min, og sliter med å komme meg opp på vinteren med nåværende bil (Mercedes... Trenger jeg si mer?), så madammen krever ny bil til neste vinter. Har fryktelig lyst på en femmer touring (525D står på toppen av lista så langt), men er litt usikker pga bakhjulstrekk. Hvis det blir 525 så blir det 2000-2003, tenker jeg. Er den prisklassen som passer best med lommeboka Erfaringer? Synspunkter? Alt mottas med takk! Kanskje spesielt gode argument så jeg kan overtale madammen Walter -84 735i (Prosjekt...) -97 MB E230T
wabby Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Har hatt min i vinter, kommet opp bratte bakker hvor jeg har sett splag nye Opel FWD måtte ha rulla ned igjen. Dette på slitte piggfrie dekk. Antispin gjør en bra jobb og bilen er grei baktung så du får greit grep.
sveinis Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Velkommen på forumet! Jeg kjører en 2000 530 deisel touring. Har ikke hatt problemer med den på glatta i det hele tatt! Den kommer seg like godt opp vanskelige bakker som en hvilken som helst framhjulsdreven bil jeg har prøvd, i alle fall. Nå kjører jeg på 16" vinterdekk, og vil nok ikke anbefale noe større enn det. Hvor gammel var Mercedesen du hadde? Vet jo ikke hvordan 5-serien er i forhold til den, men jeg kan bare si at jeg har gode erfaringer, og kona er også veldig fornøyd
hauken Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 mercedes c og e klasse rundt 2000 er iallefall elendige på vinterføre,de har eg prøvd...
Tore Diesel Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Jeg har hatt en 2001 525 DAT, og en 2002 530 D med manuellgir, og er strålende fornøyd med begge 2 på vinterføre. Men vil selvsagt anbefale skikkelig vinterdekk uansett. Har tidligere hatt en V70 som jeg sleit mye mer med i bakker, med tilsvarende slitte dekk som jeg har hatt på bmw'ene. Har hendt seg at jeg har skrudd av DSC'n med ikke ofte det har skjedd. Har aldri måtte gi opp en bakke med noen av dem!
Tore Diesel Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Jeg har foresten kjørt på 225/45-17 med pigg, i vinter. Var litt skeptisk på bredden før jeg fikk de på, men viste seg at det ikke var noe å bekymre seg for.
Torbjørn E39 Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 E39 er god på vinterføret, men rette vinterdekk har mye å si det også.
Erik S. Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 jeg kjørte en stund på 10 år gamle, slitte piggfrie dekk. Hadde aldri problemer med å komme opp noen steder...
waltergp Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 mercedes c og e klasse rundt 2000 er iallefall elendige på vinterføre,de har eg prøvd... -97 er heller ikke mye å skryte av. Har en -97 E230T. Selv med 6 sekker ved baki er det nesten umulig å komme seg opp. Litt bittert når jeg kompisen min kjører rett opp samme bakke med en Volvo 740 stasjon. Merca har en tendens til å grave seg ned i snøen (når det er snø), eller bli stående og spinne på hardt underlag. Antispinn'en kveler jo motoren, så den må faktisk slåes av i bakker når det er glatt... Kjempegod bil å kjøre på veien, men i bakker er det bare å gi opp. Takker og bukker for tilbakemeldinger! Har begynt å selge ideen for sjefen nå, så får vi håpe hun går med på det... Vil ha BMW nå. Walter -84 735i (Prosjekt) -97 MB E230T
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå