Haug530D Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 Ca hvor lang arbeidstid bør jeg sette av til dette? regner med stabstagsforingene er kjappe å skifte, men tenker på de andre. Og hvilket verktøy trenger jeg? tenker på sånn forings pressvrktøy. Noen med E39 som har skiftet og har noen erfaringer?
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 Bump, må da være noen som har gjort dette? eller er alle på påskeferie.
Arotished Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 er vel alt etter hvor god teknisk du er, verktøy du har tilgjengelig og om alt gr som det skal. Skal bytte min og regner med ca 3-4 timer.
helgeb Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 byttet til powerflex i casterstagene på min forrige e39. dette er bare å anbefale. bilen ble en helt annnen etterpå. husker ikke tid jeg brukte på dette. kommer vel ann på om du ligger i søla hjemme i gårdsplassen eller om du har den oppe på en 2-søyler.
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 er vel alt etter hvor god teknisk du er, verktøy du har tilgjengelig og om alt gr som det skal. Skal bytte min og regner med ca 3-4 timer. Er dritgod teknisk og veldig kreativ (Skryte, skryte) hehe, nei er utdannet bilmekaniker så jeg kan en del ja. kom over en tråd på et Amerikansk forum hvor det var en som brukte 5.5 timer på jobben foran, fant også ut at det kan se ut for at man bør ha ett pressverktøy for å presse ut foringene. Synes bare det hørtes litt mye ut men, driver som regel å skrur når samboeren er avsted med barna, så er greiest å bli ferdig når de er kommet hjem, for da får jeg bare pepper om at jeg sa det og det, dette skulle bare ta 2 timer å sånn liksom. Har desverre ikke tilgang på garasje for øyeblikket og da er jeg litt avhengig av vær og lysforhold, liker heller ikke å ha deler eller verktøy liggende ute, vet jo aldri hvem som kan komme forbi, blant annet nabo guttungen, en liten Indisk smådjevel på 9 som lyver å stjeler. Men nå tar jeg visst litt av her, var ikke meningen å skrive en hel avhandling hehe
helgeb Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 casterstagene må ut og di originale må presses ut. powerflex er bare å banke inn med en gummihammer.
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 casterstagene må ut og di originale må presses ut. powerflex er bare å banke inn med en gummihammer. Tok de ikke av her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=4028355 Hmm, lurer litt på å bruke en 3 armet ters og ha en pipe eller noe lignende å presse det ut med den,sånn som her: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1183777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå