Gå til innhold

Ombygging E 34 525 - M5 3.8..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens..! Lurte på å skaffe mæ en E 34 M5 3.8 fra utlande en plass,og flytte ALT over i ett norsk E34 karosseri (520,525,535).. nån som vet om d e vanskeli å få godkjent en sånn operasjon? Og om motor,gir,understell osv,passer "bolt on" over?

Skrevet

at når du bytter motor så vil m5 motoren, de andre bremsene, og div. deler veie mye mer i forhold til det som står i 525en. Og etter noen regler, husker ikke når de kom. Ble det ulovlig og legge mer vekt på akslene, før tok de vekk en sitteplass, men dette er det nå slutt på de fleste plasser i Norge. Noen plasser har de enda ikke fått med seg dette

Skrevet
Blir vektforholdan rikti om man bruker 530/535 da?

Sku ville tro det angåennde vekt på motor, nå vet ikke jeg helt hvordan borringa er i forhold til M5 motoren da, men skulle ville tro at en 535 veier mer dersom den har mindre borring (mer gods) når det gjelder bremser vet jeg ikke, men det er vel mulig å lette bilen litt og vel, alu bærearmer osv...

Skrevet

Man kan også rive ut all lydisolering, asfalt matter osv.

Ligger vel mange kilo rundt om i bilen med dette. Man kan jo lime tilbake dette om man vil etter at bilen er godkjent.

Skrevet
Man kan også rive ut all lydisolering, asfalt matter osv.

Ligger vel mange kilo rundt om i bilen med dette. Man kan jo lime tilbake dette om man vil etter at bilen er godkjent.

Hele greia her er jo å ikke forandre forakselvekta så da hjeper det lite med å fjerne isolasjon som ligger lenger bak i bilen. Ta et søk på nettet og finn ut hva 535i motoren veier i forhold til s38b36/38 så finner du egentlig ut svaret. Går an å flytte batteri/spylervæsketank til bagasjerommet på bilen for å få ned vekta på forakselen...

Skrevet

Hele greia her er jo å ikke forandre forakselvekta så da hjeper det lite med å fjerne isolasjon som ligger lenger bak i bilen.

Så sant så sant ;)

Men alle ting hjelper nå allikevel, dropp spiller og høytalere i front osv.

Men noe annet. Når BT sjekker frontaksel vekta, kjører man bilen på vekter med hjula på, eller setter de bilen på bukker med vektsensorer?

For i tillfellet de bare kjører bilen på vekter så finn deg noen virkelig lette felger :) ett eksempel på dette kan være at de replica hjula som sto på GT'n min før var blytunge og veide nesten 24kg per stk (dekk og felg)!

Orginalfelgene jeg har nå derimot veide vel ca 8 kg mindre per stk mener jeg å huske ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...