Gå til innhold

Haster! Hjelp til valg av ECU til 520i motor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som ligger under innsuget. Men mulig jeg tenker litt feil. På en b20 vanos og simens hjerne var denne orange/brun men kansje det er slik farge på b20 med bosch også? Simens hjerne er ikke så lett bestandig få tak på.

Skrevet

Hm. Men hva blir konklusjonen her da? Har jeg Siemens hjerne, isåfall delenr?

Online ETK forstår jeg meg ikke på, så viss noen er oppegående til å hjelpe meg med det, så takker å bukker jeg for det! Eneste ordet som gikk igjen der var MS40.1?

Skrevet

Min konklusjon er at jeg er usikker: Ser du på denne tabelen: http://www.bimmers.no/statisk.php?id=dme så er MS40.1 simens noe som igjen betyr at det skulle vært vanos. Jeg tror kansje din motor skulle hatt bosh men kan ha fått annet ledningsnett fra simens. Ut ifra de bildene jeg la ut vil jeg som tidligere nevnt se på det sporet av de 2 hjernene på bilde der ene viser bosh b25 og andre simens b20 .

Hva angår finne frem i ETK så har du 2 muligheter. Enten søke direkte på dele nr eller legge inn model, år etc... så velger du motor elektrisk system, trykker på bilde av hjernen(deler). Annen mulighet er taste in ditt reg nr på gsbildeler og følger siste beskrivelse. Du vil da se ut ifra oversikten beskrivelsen på del og nr samt eventulet pris ny.

Edit: Kikket litt i etk nå på e34 520 93 mod 10 mnd og får der opp 4 forsjellige hjerner og dele nr. De starter alle fra 9 mnd 92 og har betegnelsen MS40.1. På ledningsnette fant jeg et som har dele nr: 02/1992 12511703907 så vil tro de 4 forsjellige hjernene går på samme ledningsnett. Send en pm til mister Hoffstad her på fora eller spør på bmwccn fora og spør etter hjelp fra Treball.

Kan dessverre ikke hjelpe stort mere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...